1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Boxer/GTK/MRAV

Diskurzus a(z) 'Páncélozott harc- és szállítójárművek' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 6..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    ...illetve a egység parancsnokáé, aki a taktikai helyzetnek megfelelően dönt. De a felderítők feladata az is, hogy az ilyen dolgokat előre felmérjék. A felderítőinknek meg szinte 100%, hogy kerekesei lesznek (NMS?)
     
    ms07 likes this.
  2. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Gondolom a Stryker útjába beleérted a LAV-III-is (ami tengerészgyalogos, de az inkább a kilencvenes évek). A LAV-ot, meg ugyebár vissza lehet görgetni a hetvenes évek elejéig a Mowag Piranhaig. Szóval az még eléggé hidegháború.
    Az aknavédelem kétlem, hogy tényező volt. Ami számított az az új dandárszintű nagyobb önállósággal rendelkező alakulatok megjelenése. A "brigade combat team" BTC alakulatoknál elméletilge fontos volt a gyors reakcióidő, hogy a világ bármely pontjára gyorsan eljuttathatóak legyenek és kevesebb logisztikával tudjanak önálló harcfeladatokat ellátni, az hadosztályuktól távol.
    Itt sok kritika érte a Strykert, mert úgy nyomták le a sereg torkán, hogy C-130 szállítható, de mint kiderült, ehhez le kell szerelni a távirányítású fegyverállványt stb. stb.
    Persze itt jött a képbe a kerekes megoldás is, mivel nagyobb élettartammal bír mint a lánctalp. Létezett egy future soldier program is, hogy a SBCT lövészeit "bedrótozzák" és rákötik a hálózatra. Ez jól meg is dobta a program költségeit, de végül tudtommal nem rendszeresítették.
    Ami lényeges szerintem, hogy az Army nem veszi túl komolyan a Stryker programot. Nem váltottak le M113-at Strykerrel.A Strykert kamionnal ellátott alakulatok kaptak (motorized infantry) és nem páncélosokkal ellátottak (mechanized infantry). Az M113 váltótípusa szintén lánctalpas lesz.
     
    Last edited: 2019. augusztus 25.
    arcas, alfa74, Kurfürst and 2 others like this.
  3. tacticool

    tacticool Well-Known Member




    Remélem működnek a twitter linkek...
     
    therob, arcas and Centurio like this.
  4. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Azt nem értem hogy mi az istenért erőltetik az 52 cal 155 et 8x8 ra. Szerintem egy igazi háborús nem dzsihád mobilos konfliktusnál lesöpörnék őket az alkalmazó országok a hadszintéről. Értve ezalatt a várható szívásokat. 48-52 cal és 155 mm es csak láncosra raknék.
     
  5. krisss

    krisss Well-Known Member

    Elég jó az úthálózat, európában ahhoz hogy simán működjön, főleg hogy most a tüzérség arról szól, hogy gyorsna kitárazol aztán uzsgyi.
     
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Hogyan?
     
  7. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Közös alváz miatt megérheti. Ha van mondjuk egy SBCT egységed, akkor nem komplikálod az életedet egy másik típussal. Menjen minnél több dolof 8x8 alvázra.
     
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A közös alváznak miért nem jó a seregekben terepjáró tehergépkocsi (ha már kerekes)? Mi a túrónak egy IFV páncélozású alap? Semmivel nem jelent nagyobb logisztikát mondjuk ha a németek felteszik HX alapra.
     
  9. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Ja kb az első pár napig il hétig.
     
  10. krisss

    krisss Well-Known Member

    Kinek van annyi bombája hogy egy terepjáró ne adj isten 8x8-as alvázon lévő tüzérségi eszköz mozgására alkalmatlanná tegyen egy útházlózatot, nem a második világháborút írjuk, hogy volt egykét aszfaltos út aztán a többi az ha szerencséd van zúzottköves, ha nincs akkor meg föld.
     
    Kurfürst, pöcshuszár and arcas like this.
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mi lakik a Boxer sebesültszállítóban a hollandoknál?
    Ez.
    [​IMG]
     
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Én csak azt nem értem, hogy miért jobb oldalon van a kormánya?
     
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Valószínűleg a motor elrendezése miatt.
    Gondolom a menetirány szerinti bal oldalra esik a kipufogócsdonk.
     
  14. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Azért, mert eredetileg a fejlesztést a németek és hollandok a britekkel kezdték, de pár év után kihátráltak belőle. Mivel az angolok rendelték volna a legtöbbet, ezért tették a jobb oldalra a kormányt. Utána meg már sokba került volna változtatni.
     
    alfa74, pöcshuszár and krisss like this.
  15. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Rendben, de miért? Az összes többi 8X8-ason megoldották, hogy baloldalt üljön a sofőr. Ezek meg nem is angolok.
     
  16. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ez monjuk sok mindent megmagyaráz.
     
  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Miiii? Ezt nem értem. Azt tudom, hogy a civil járműveknél miért van ez így, de hogy egy IFV esetén...:D:D
     
  18. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Első Boxer ausztráloknál :
     
    Masztiff likes this.
  19. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

  20. BiancoGasto

    BiancoGasto Well-Known Member

Ezen oldal megosztása