@tarzaan -nak:
A magyar átépítésű beteghordó BTR-80 is volt "házi-javaslat", és MT-LB mint IFV...
...sok éve.
![]()
![]()
(nagyítható képek, továbbiak: ITT )
Kb. ez egy bevállalható szint --szerintem--, nálunk is kivitelezhető
Én a sima BTR-eket is átépíteném ilyenre az eredeti felhasználási körben.
Azt a pár tucatot amire mindenféleképp szükség van 2030-ig.
...ebből --bár még mindig oldalt--, de már rendesebben lehet deszantolni.
...meg azokat a kb@szott gumikat is, vagy a szak-politikai vezetést!
Leginkább mindkettőt!!!
.
Nálad mi ez a fétis.

Mindenképpen szar vagy elavult vagy olyan járműveket akarsz modernizálni ami nekünk már nincs, vagy kis számban van(72)
MT-LB kb 2003-4-ben lett kivonva.
Akkor sem volt sok ami működött.
Aknavédelem 0. Páncélzat 0 fölött egy kicsivel. 50?éves konstrukció?
Már akkor sem ifv volt.
Miért is lenne jó?

Vagy csak félreértelek?
Btr ilyen irányú átépítésének mi értelme?
A nagyobb ajtón kívül?
Torony nem lenne rajta?
Vagy tudod ennek így mekkora a súlya?
Egyáltalán elbír egy tornyot a hajtáslánc/felfüggesztés?
Ráadásul az amúgysem acélos páncélzat felületét is négyzetméterekkel növelnéd meg.
Ez egy kis darabszámban currusnál készült "valami".
Ez a jármű talán az alap btr-nél is nagyobb közutálatnak örvend.
Külszolgálatba ahol én találkoztam vele, az eü konkrétan inkább egy toyota landcruisert használt e helyett. Abba raktak hordágyat.

Gondolhatod abban mennyi hely van, sérültet ellátni, de mégis inkább az.
Ha emlékeim nem csalnak 1 db hordágyat tudott vinni, azt is nehézkes volt berakni a gépbe.

Nagyon kellett. (a currusnak)