Amitől csak a gumi ég el attól nem szakad el a lánc. Jól látszik a videón, hogy csak a gumi sérült, mert minden tengely minimum forog. Bármi is történt ezzel a BTR-el az egy láncos járművet nem tett volna harcképtelenné.
Ha megnézed, az RPG rács le van szakadva a bal oldal első feléről. Ha jól tévedek, akkor ez tüzérségi tüzet kapott bal oldalról (eslő 2 kerék).
A gumi valószínűleg azért ég, mert a szétment gumikat és kerékagyakat erőltették (menekültek).
Nem kell feltétlen leesnie a keréknek ahhoz hogy olyat kapjon, ami a láncot különben leszedné egy láncosról. Különösen, ha picit már fáradtabbak a feszítő görgők, vagy kopottabb a lánc.
De nagyon jól demonstrálta azt is, hogy nem olyan könnyű mozgásképtelenné tenni egy kerekeset. Asszem a modern 8x8-ak már 2 kerék minuszban is elkocognak a mentőkig.
Különben meg abba sem gondolunk bele, hogy azért az a kerék egy elég király extra repeszvédelem a deszanttérnek.
Ha láncos kapja ugyan ezt az ütést, akkor ott a repeszek a görgők között azonnal a csupasz (és vékony) páncéltestet érik. A gumis kerék meg elég jól lefedezi az oldala jelentős részét. Persze nem egy kerámia betét, de a rugalmassága - szerintem - igen komolyan nyel el az energiából. Ráadásul 2 réteg fém erősítésű gumin kell a repesznek átmennie.
Ugye a PUMA is a lánc modulokba pont ilyen rugalmas üzemanyagtartályokat kapott, ezzel tovább növelve a deszanttér védelmét.