BTR-60, -70, -80, -90, -94

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 546
84 910
113
Új BTR-82A elemzése
cy9oVmQrhDs.jpg


 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113
Ukrán BTR-60 modernizáció: "Khorunzhiy"



 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 883
14 566
113
Új BTR-82A elemzése
cy9oVmQrhDs.jpg


"
A BTR-82A továbbfejlesztett változatának megjelenése fokozott ballisztikus és bányaaknavédelemmel az Army-2023-on azt sugallja, hogy a katonai-ipari komplexum tervezői még mindig dolgoztak a gépen.
És ha a továbbfejlesztett változatot a BTR-82A soros alkatrészeivel és szerelvényeivel, például az alváz, a sebességváltó, a motor, a harci modul stb. Elemeivel történő egyesítés keretében fejlesztették ki, akkor azonnal elkapja a szemet feltűnik, hogy a "hadseregben" bemutatott modell számos jelentős változásban jelentősen eltér elődjétől.
Sőt, sok munkát végeztek nemcsak a BTR-82A harci páncélozott személyszállítók főbb jellemzőinek javítása érdekében, hanem a koncepció egészének megváltoztatására is. Sok megfigyelő és média még azt is merte nevezni, hogy nem továbbfejlesztett, hanem újratervezett BTR-82A vagy 2023-as modell.
Először is, a jármű létrehozásakor a fő változás a páncélozott hajótestet érintette, beleértve a páncélvédelem szintjének növekedését is.
Természetesen sok megfigyelő azonnal felhívta a figyelmet arra a tényre, hogy a BTR-82A továbbfejlesztett változata vizuálisan kissé hasonlít a Boomerang páncélozott személyszállító egyszerűsített változatára, mivel további elosztott moduláris páncélt kapott, amely csavarozott.
A deklarált jellemzők szerint a legalább 10 mm-es fő páncél mellett további távolsági páncélmodulok, mind az oldali, mind az elülső vetület, vastagsága legalább 8 mm, amelyek garantáltan védelmet nyújtanak a páncélozott személyszállítónak a 12, 7 mm-es golyóktól lövedékektől, és esetleg akár 14, 5 mm-től is.

Sőt, most a csapattér hátul található, és a motortér elöl van, ami egyrészt növelte a leszállási csapatok kényelmét és kényelmét, másrészt további ballisztikus és kumulatív védelmet nyújtott az elülső vetületben.
Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy a soros BTR-82A nem rendelkezik NATO-szintű STANAG 4569 (2. kiadás) bányaaknavédelemmel az MRAP kerekes páncélozott járművek számára, míg a továbbfejlesztett változat a 2. szint alján található bányaaknavédelemmel van felszerelve.

Természetesen a páncélozott személyszállító hátsó részén lévő lengőrámpák is helyesebb és biztonságosabb megoldást jelentenek a harcosok kényelmes leszerelésére, különösen mozgás közben és intenzív harc esetén.
Ami magát a légi csapatot deszantot illeti, feltűnő, hogy a páncélozott személyszállító bemutatott mintáján egy további páncélozott bélés van, és még mindig vannak kényelmes, bányászat akna elleni energiaelnyelő ülések Kevlar-kerámia üléssel és háttámla keretekkel, amelyek szintén képesek megvédeni a töredékeket és golyókat, amikor behatolnak a fő páncélba. Érdemes megjegyezni, hogy szinte ugyanazt a megoldást alkalmazták a Boomerang páncélozott személyszállító leszállásának leküzdésére.

A gyártó szerint a páncélozott személyszállító 10 fő befogadására alkalmas a 2 + 8 rendszer szerint. Ez azt jelenti, hogy ezek 2 legénység, egy vezető és egy gunner parancsnok + 8 harcos teljes modern felszerelésben. Míg a soros BTR-82A 3 fős személyzettel rendelkezik - parancsnok, vezető és gunner, valamint 7 harcos leszállási ereje.
Egy másik jelentős előny, hogy az újratervezett páncélozott személyszállító kombinált kétcsatornás nappali-éjszakai optikai látványt célzóberendezést kapott PNK-val lézeres távolságmérővel, és ami a legfontosabb, egy termikus képalkotó csatornával, amely viszont lehetővé teszi, hogy célzott tüzet végezzen mind éjszaka, mind bármilyen időjárási körülmények között.
Megállapítást nyert, hogy a javított páncélozott személyszállító súlya 20 tonna, míg a harci BTR-82A súlya körülbelül 16 tonna.
Megjegyzendő, hogy az egyesítés keretében az erőmű motor ugyanaz maradt, mint a soros páncélozott személyszállítónál. Ez azt jelenti, hogy a módosított YaMZ-536, amely később megkapta a KamAZ-740.14-300 megnevezést - az index 300 LE teljesítményt jelez. Mindazonáltal a BTR-82A bejelentett teljesítménye (javított) már 330 LE, ami valójában kompenzálja a súlynövekedést, és felgyorsíthatja az autót az autópályán 80 km / h-ra.

"
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 355
84 180
113
"
A BTR-82A továbbfejlesztett változatának megjelenése fokozott ballisztikus és bányaaknavédelemmel az Army-2023-on azt sugallja, hogy a katonai-ipari komplexum tervezői még mindig dolgoztak a gépen.
És ha a továbbfejlesztett változatot a BTR-82A soros alkatrészeivel és szerelvényeivel, például az alváz, a sebességváltó, a motor, a harci modul stb. Elemeivel történő egyesítés keretében fejlesztették ki, akkor azonnal elkapja a szemet feltűnik, hogy a "hadseregben" bemutatott modell számos jelentős változásban jelentősen eltér elődjétől.
Sőt, sok munkát végeztek nemcsak a BTR-82A harci páncélozott személyszállítók főbb jellemzőinek javítása érdekében, hanem a koncepció egészének megváltoztatására is. Sok megfigyelő és média még azt is merte nevezni, hogy nem továbbfejlesztett, hanem újratervezett BTR-82A vagy 2023-as modell.
Először is, a jármű létrehozásakor a fő változás a páncélozott hajótestet érintette, beleértve a páncélvédelem szintjének növekedését is.
Természetesen sok megfigyelő azonnal felhívta a figyelmet arra a tényre, hogy a BTR-82A továbbfejlesztett változata vizuálisan kissé hasonlít a Boomerang páncélozott személyszállító egyszerűsített változatára, mivel további elosztott moduláris páncélt kapott, amely csavarozott.
A deklarált jellemzők szerint a legalább 10 mm-es fő páncél mellett további távolsági páncélmodulok, mind az oldali, mind az elülső vetület, vastagsága legalább 8 mm, amelyek garantáltan védelmet nyújtanak a páncélozott személyszállítónak a 12, 7 mm-es golyóktól lövedékektől, és esetleg akár 14, 5 mm-től is.

Sőt, most a csapattér hátul található, és a motortér elöl van, ami egyrészt növelte a leszállási csapatok kényelmét és kényelmét, másrészt további ballisztikus és kumulatív védelmet nyújtott az elülső vetületben.
Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy a soros BTR-82A nem rendelkezik NATO-szintű STANAG 4569 (2. kiadás) bányaaknavédelemmel az MRAP kerekes páncélozott járművek számára, míg a továbbfejlesztett változat a 2. szint alján található bányaaknavédelemmel van felszerelve.

Természetesen a páncélozott személyszállító hátsó részén lévő lengőrámpák is helyesebb és biztonságosabb megoldást jelentenek a harcosok kényelmes leszerelésére, különösen mozgás közben és intenzív harc esetén.
Ami magát a légi csapatot deszantot illeti, feltűnő, hogy a páncélozott személyszállító bemutatott mintáján egy további páncélozott bélés van, és még mindig vannak kényelmes, bányászat akna elleni energiaelnyelő ülések Kevlar-kerámia üléssel és háttámla keretekkel, amelyek szintén képesek megvédeni a töredékeket és golyókat, amikor behatolnak a fő páncélba. Érdemes megjegyezni, hogy szinte ugyanazt a megoldást alkalmazták a Boomerang páncélozott személyszállító leszállásának leküzdésére.

A gyártó szerint a páncélozott személyszállító 10 fő befogadására alkalmas a 2 + 8 rendszer szerint. Ez azt jelenti, hogy ezek 2 legénység, egy vezető és egy gunner parancsnok + 8 harcos teljes modern felszerelésben. Míg a soros BTR-82A 3 fős személyzettel rendelkezik - parancsnok, vezető és gunner, valamint 7 harcos leszállási ereje.
Egy másik jelentős előny, hogy az újratervezett páncélozott személyszállító kombinált kétcsatornás nappali-éjszakai optikai látványt célzóberendezést kapott PNK-val lézeres távolságmérővel, és ami a legfontosabb, egy termikus képalkotó csatornával, amely viszont lehetővé teszi, hogy célzott tüzet végezzen mind éjszaka, mind bármilyen időjárási körülmények között.
Megállapítást nyert, hogy a javított páncélozott személyszállító súlya 20 tonna, míg a harci BTR-82A súlya körülbelül 16 tonna.
Megjegyzendő, hogy az egyesítés keretében az erőmű motor ugyanaz maradt, mint a soros páncélozott személyszállítónál. Ez azt jelenti, hogy a módosított YaMZ-536, amely később megkapta a KamAZ-740.14-300 megnevezést - az index 300 LE teljesítményt jelez. Mindazonáltal a BTR-82A bejelentett teljesítménye (javított) már 330 LE, ami valójában kompenzálja a súlynövekedést, és felgyorsíthatja az autót az autópályán 80 km / h-ra.

"
Valójában már a BTR-80 család is tragikusan alulmotorizált és ez az új verzió, csak rosszabb lett, ha valóban 4 tonnával nőtt a tömeg miközben csak 30 Lóerőt "combosodott" a motor.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 883
14 566
113
Sőt, át is nevezték BTR-22-re!

további infók:

A V-shaped hull bottom is provided, due to which mine protection is improved.
The crew and troops are protected from undermining 2 kg of TNT under the wheel or bottom.
...
The exhibition sample received a standard BPPU turret with a 30 mm 2A72 automatic cannon and a 7,62 mm machine gun, as well as a day-night sight. The promotional materials for the project feature the Ballista combat module, which was first shown last year. In this case, the armored personnel carrier becomes the carrier of the 2A42 gun, the PKT machine gun and the Konkurs-M missile system.
...
The crew of the "BTR-82A (advanced)" includes the driver, commander and gunner. The driver and commander work in the control compartment to the left of the engine; the operator is under the tower. The troop compartment received eight seats located near the sides of the hull. Disembarkation is carried out through the aft swing door.
-ez alapján 3+8 személyzetű

An important advantage of the new machine is the fundamental possibility of installing different combat compartments and modules, provided already at the design stage. The exhibition sample is equipped with a serial product BPPU and the possibility of mounting the Ballista module with machine guns, cannons and missiles is shown. At the same time, the Russian industry offers a number of other combat modules, and almost any of them can be mounted on the BTR-22, determining its fire capabilities.

https://en.topwar.ru/224867-btr-22-ili-btr-82a-usovershenstvovannyj.html
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 355
84 180
113
Hová ültetik a parancsnokát a járműnek? A toronyban nincs neki hely ,ha maradt a /A-s modernizált tornya.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 355
84 180
113
Ezt nem tudom, lehet, hogy valamelyik forrás (2+8 vagy 3+8) téved.
De van a másik torony, a Ballista is.
Az már 2 fősnek látszik, legalábbis a nyitható fedőlemez alapján.
btr-22-5.jpg
Ez alapján a rajz alapján visszatértek a BMP-1-nél alkalmazott, amúgy pocsék megoldáshoz (a BMP-2-n el is hagyták ezt), hogy a sofőr mögött ül a parancsnok.
 

Spartan.asfv

Well-Known Member
2016. október 25.
869
2 799
93
Sz.r a kilátás. Nem tudom mennyire hagyatkoznak elektro optikara mert akkor Mind1 igazából.

Nincs körkörös kilátása a parancsnoknak és kommunikálni sem tud rendesen (belső rádió biztosan van, de az azért kevés) a rajparancsnokkal, ha az a gépben van, mert köztük van a torony.

Igy már értem,köszönöm!
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
De végül, mi lett a Bumeranggal? Mert ez az újragondolt BTR nekem azt sugallja, hogy nincs gyártósor új, modernebb PSZH gyártásához és a meglévő gyártósorra kellett gyorsan tervezni valamit.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 901
4 642
113
A deklarált jellemzők szerint a legalább 10 mm-es fő páncél mellett további távolsági páncélmodulok, mind az oldali, mind az elülső vetület, vastagsága legalább 8 mm, amelyek garantáltan védelmet nyújtanak a páncélozott személyszállítónak a 12, 7 mm-es golyóktól lövedékektől, és esetleg akár 14, 5 mm-től is.
Sziasztok,

Ez nekem nem teljesen egyertelmu, azt irja, hogy 10+8 mm a pancel, vagy azt, hogy szembol 10, oldalt 8?

Mondjuk a 10+8 mm eseten is valami egeszen kulonleges pancelnak kell lennie, ha erosebb, mint a szabvany pancelbol 25 mm, hiszen az M1 gepard 100 m-rol ennyit ut at.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 768
17 532
113
Sziasztok,

Ez nekem nem teljesen egyertelmu, azt irja, hogy 10+8 mm a pancel, vagy azt, hogy szembol 10, oldalt 8?

Mondjuk a 10+8 mm eseten is valami egeszen kulonleges pancelnak kell lennie, ha erosebb, mint a szabvany pancelbol 25 mm, hiszen az M1 gepard 100 m-rol ennyit ut at.

Gondolom a dőlést is figyelembe kell venni + az esetleges légrés/rétegváltás is számíthat. Elképzelhető, hogy a páncélzat minősége is jobb, mint a nem tudom hány évtizedes RHA standard érték.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Sziasztok,

Ez nekem nem teljesen egyertelmu, azt irja, hogy 10+8 mm a pancel, vagy azt, hogy szembol 10, oldalt 8?

Mondjuk a 10+8 mm eseten is valami egeszen kulonleges pancelnak kell lennie, ha erosebb, mint a szabvany pancelbol 25 mm, hiszen az M1 gepard 100 m-rol ennyit ut at.
Elméletileg a PSZH-k a tűzvonalig viszik a gyalogságot ami 400+ méterre van az ellentől. Így kell kijőjjön a 12,7 mm elleni védelem.
 
  • Tetszik
Reactions: bel