Új BTR-82A elemzése
На прошедшем форуме «Армия-2023» широкой публики впервые был представлен образец инициативного проекта российской «Военно-промышленной ко..
vk.com
"
A BTR-82A továbbfejlesztett változatának megjelenése fokozott ballisztikus és
bányaaknavédelemmel az Army-2023-on azt sugallja, hogy a katonai-ipari komplexum tervezői még mindig dolgoztak a gépen.
És ha a továbbfejlesztett változatot a BTR-82A soros alkatrészeivel és szerelvényeivel, például az alváz, a sebességváltó, a motor, a harci modul stb. Elemeivel történő egyesítés keretében fejlesztették ki, akkor
azonnal elkapja a szemet feltűnik, hogy a "hadseregben" bemutatott modell számos jelentős változásban jelentősen eltér elődjétől.
Sőt, sok munkát végeztek nemcsak a BTR-82A harci páncélozott személyszállítók főbb jellemzőinek javítása érdekében, hanem a koncepció egészének megváltoztatására is. Sok megfigyelő és média még azt is merte nevezni, hogy nem továbbfejlesztett, hanem újratervezett BTR-82A vagy 2023-as modell.
Először is, a jármű létrehozásakor a fő változás a páncél
ozott hajótestet érintette, beleértve a páncélvédelem szintjének növekedését is.
Természetesen sok megfigyelő azonnal felhívta a figyelmet arra a tényre, hogy a BTR-82A továbbfejlesztett változata vizuálisan kissé hasonlít a Boomerang páncélozott személyszállító egyszerűsített változatára, mivel további elosztott moduláris páncélt kapott, amely csavarozott.
A deklarált jellemzők szerint a legalább 10 mm-es fő páncél mellett további távolsági páncélmodulok, mind az oldali, mind az elülső vetület, vastagsága legalább 8 mm, amelyek
garantáltan védelmet nyújtanak a páncélozott személyszállítónak a 12, 7 mm-es golyóktól lövedékektől, és esetleg akár 14, 5 mm-től is.
Sőt, most
a csapattér hátul található, és a motortér elöl van, ami egyrészt növelte a leszállási csapatok kényelmét és kényelmét, másrészt további ballisztikus és kumulatív védelmet nyújtott az elülső vetületben.
Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy a soros BTR-82A nem rendelkezik NATO-szintű STANAG 4569 (2. kiadás)
bányaaknavédelemmel az MRAP kerekes páncélozott járművek számára,
míg a továbbfejlesztett változat a 2. szint alján található bányaaknavédelemmel van felszerelve.
Természetesen a páncélozott személyszállító
hátsó részén lévő lengőrámpák is helyesebb és biztonságosabb megoldást jelentenek a harcosok kényelmes leszerelésére, különösen mozgás közben és intenzív harc esetén.
Ami magát a
légi csapatot deszantot illeti, feltűnő, hogy a páncélozott személyszállító bemutatott mintáján
egy további páncélozott bélés van, és még mindig vannak kényelmes,
bányászat akna elleni energiaelnyelő ülések Kevlar-kerámia üléssel és háttámla keretekkel, amelyek szintén képesek megvédeni a töredékeket és golyókat, amikor behatolnak a fő páncélba. Érdemes megjegyezni, hogy szinte ugyanazt a megoldást alkalmazták a Boomerang páncélozott személyszállító leszállásának leküzdésére.
A gyártó szerint a páncélozott személyszállító
10 fő befogadására alkalmas a 2 + 8 rendszer szerint. Ez azt jelenti, hogy ezek 2 legénység, egy vezető és egy gunner parancsnok + 8 harcos teljes modern felszerelésben. Míg a soros BTR-82A 3 fős személyzettel rendelkezik - parancsnok, vezető és gunner, valamint 7 harcos leszállási ereje.
Egy másik jelentős előny, hogy az újratervezett páncélozott személyszállító
kombinált kétcsatornás nappali-éjszakai optikai látványt célzóberendezést kapott PNK-val lézeres távolságmérővel, és ami a legfontosabb,
egy termikus képalkotó csatornával, amely viszont lehetővé teszi, hogy célzott tüzet végezzen mind éjszaka, mind bármilyen időjárási körülmények között.
Megállapítást nyert, hogy a javított páncélozott személyszállító
súlya 20 tonna, míg a harci BTR-82A súlya körülbelül 16 tonna.
Megjegyzendő, hogy az egyesítés keretében
az erőmű motor ugyanaz maradt, mint a soros páncélozott személyszállítónál. Ez azt jelenti, hogy a módosított YaMZ-536, amely később megkapta a KamAZ-740.14-300 megnevezést - az index 300 LE teljesítményt jelez. Mindazonáltal a BTR-82A bejelentett teljesítménye (javított) már 330 LE, ami valójában kompenzálja a súlynövekedést, és felgyorsíthatja az autót az autópályán 80 km / h-ra.
"