1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

BTR-60, -70, -80, -90, -94

Diskurzus a(z) 'Páncélozott harc- és szállítójárművek' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 6..

  1. fip7

    fip7 Well-Known Member

    dudi

    Igazad van. A régebbiek tényleg "csak" 260 mm-t ütnek át.
    Viszont az újabb verziók ennél jobbak(táblázat):
    http://en.wikipedia.org/wiki/RPG-7

    Szerintem ez a mondandóm lényegén nem változtat.
     
  2. alfa74

    alfa74 Active Member

    Nem a páncélnak kell kivédenie, valamit félre olvastál! Azt az rpg-rácsnak kell kivédenie, amit hiányolok. Ezért írtam, hogy ugyan az maradt a teknő. Se rács, se kerámia pót-páncél.
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

  4. fip7

    fip7 Well-Known Member

    wikipediáról, szubjektíven, a BTR-80 hibái:

    "Az oldalsó lőrések ferdén előre néznek, így a deszanttérben tartózkodók nem képesek a közvetlen hátulról történő támadást egyéni tűzfegyvereikkel kivédeni(mivel a motortér teljesen elfoglalja a járműtest hátsó egyharmadát).

    A harcjármű nincs felszerelve korszerű passzív éjjellátó berendezéssel.
    (Ezt a magyar járművek egy kisebb csoportjánál francia technológiát tartalmazó, orosz eredetű éjjellátó lövegtorony-irányzék utólagos beépítésével korrigálta a HM Currus üzeme.) A magyar járművek egy részét felszerelték KM-1M típusú passzív éjjellátó berendezéssel, amely a jármű tetején helyezkedik el. Tehát a parancsnok és a járművezető is rendelkezik éjjellátóval.

    A BTR–80 hiányossága, hogy tornya nem rendelkezik stabilizátorral, így a menet közben tűzkiváltásra korlátozottan (csak alacsony sebességnél) alkalmas - ráadásul a torony forgatása sincs motorizálva, így a BTR–80A változatbbe beépített 30mm-es gépágyú nem képes a helikopterek elleni küzdelemre, amelyre egyébként nagyerejű lőszere kifejezetten alkalmassá tenné.

    A BTR–80 lövegtornya az ergonómia legteljesebb figyelmen kívül hagyásával került megtervezésre: a toronylövész üléspozíciója rendkívül szűk és az optikai irányzékok oldalra eltolva helyezkednek el, így folyamatos figyelésük hátizomgörcs miatt lehetetlen.

    A lövegtorony nem rendelkezik saját, körkörös figyelő-periszkópokkal, így a toronylövész a parancsnok folyamatos utasításaira szorul a célpontok megtalálásához.

    Mivel a toronylövész nem rendelkezik a teljes harchelyzet áttekintéséhez szükséges periszkópokkal és a külvilágot az irányzékán át csak mint egy szűk csövön keresztül látja, téves célmegjelölés esetén könnyen bevetheti a nagy tűzerejű nehézgéppuskát ill. gépágyút saját erők vagy civilek ellen, aminek békefenntartó műveletben beláthatatlan következményei lennének!

    A BTR járművek 275 lóerős Kamaz teherautó-motorja gyenge, nem képes terepen megfelelő sebességet biztosítani, ha működik a kb. 40le teljesítmény-igényű légkondicionálás - ez az afgán és iraki missziós műveletekben problémát okozott.

    A teljesítmény-tartalék hiánya azt is megakadályozza, hogy a kézikerekes forgatású lövegtornyot elektromos vagy hidraulikus segédhajtással motorizálják a BTR–80 harcértékének növelése érdekében.
    (A hasonló kialakítású finn-lengyel PATRIA Rosomak kerekes harcjárművek 480 lóerős dízelmotorral rendelkeznek, valamivel kisebb össztömeg mellett).
    (<i>Saját megj.: A Patria szerintem nehezebb, mint a BTR</i>)

    A BTR–80 falja a gumikat: az iraki misszió során minden abroncs 1000 km-enként cserére szorult, ezek importára darabonként több százezer forint.
    (Az orosz gyártású, nem szabványos méretezésű kerekek egyfeladatosak, terepen és földúton történő haladásra alkalmas felületűek, míg Irakban a homokba süllyedés és az aknák veszélye miatt csak az aszfaltutakon lehetett haladni, ami a futófelület nagyon gyors kopásához vezetett.)

    A BTR–80 páncélzata gyenge: még a gyalogsági géppuska-sorozattal szembeni védettsége sem garantált minden lőirányból. A BTR-80 a szovjet hadsereg gépkocsizó lövész egységeinek szabvány felszereléseként lett rendszeresítve, tehát tévedés, hogy rendőrségi feladatokra tervezett járműről lenne szó.
    A korabeli követelményeknek megfelelő volt a katonai doktrína szerint, a Magyar Honvédségben általa leváltott PSZH típus sem volt jobb ilyen szempontból.
    Az ukrán békefenntartóknál szolgáló, azonos típusú BTR–80 jármű személyzettel együtt megsemmisült egy RPG-7 vállról indítható páncéltörő rakétagránát találata miatt, a repeszek a szó szoros értelmében szitává lyuggatták a felépítményt.
    (Az USA által szolgálatba állított új, kompozit páncélzatú MRAP járművek RPG-7 találattal szembeni sérthetetlenségét az Afganisztánban szolgáló magyar katonák a saját szemükkel látták.)
    (<i>Saját megj.: Ez a "sérthetetlenség" duma remélem nem komoly</i>)

    BTR–80 esetén a figyelők megfelelően védett menet közbeni elhelyezése golyóálló üvegezés hiányában nincs biztosítva, ami az MH iraki békefenntartó alakulatánál személyi veszteséghez, Nagy Richárd szakaszvezető (posztumusz hadnagy) hősi halálához vezetett."
     
  5. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Fip azért szvsz itt sok túllihegett probléma van a wikis tényekben. (bár biztos igazak)
    Ki a t...köm támadna hátulról mikor elvileg ez a jármű arra szolgál hogy a teherautóról leszálló gyalogságot előrevigye 2-3km-re levő frontvonalba majd onnét a halottakkal ,sebesültekkel egyszerre vissza is menjen ahonnét indult, és onnét hátulról egy esetleges második vonalat alkotva lövöldözzön. Azért mert mi azt hisszük ez egy IFV még nem az mert eredetileg sima APC.

    Magyarország nem Irak meg Afganisztán, lexarom hogy milyen ott a klíma, már nem vagyunk ott. A típus azért lett beszerezve anno hogy Magyarországot védje, ide nem kell klíma.

    A finn korabeli fajtárs Patria Pasi 180, 185-öt ugyanúgy kilyukassza. Az szintén a 80-as évek gyereke mint a mi Btr-ünk.
    Azt hogy ott mi történt, azt csak az tudja aki ott volt.

    A második vonalból 2-3 km távból rejtetten figyelő Btr -nek bőven megfelel szép nyugodtan célt keresni kézi tekeréssel is.
    A Patria meg Ifv ,az egy másik kategória, az az első vonalban tanyázik.

    Lettek volna szívesek itthon a Taurusnál gumikat gyártatni. +60 fokos aszfalton nincs az a terepgumi ami ne fogyna. Arról nincs hír hogy itthon is így fogynak a réten. Irakot meg le...om mert mit is kerestünk ott?

    Az öreg RPG-7 még Abrams hk-t is lyukasztott ki egy kényes pontján, az meg jóval vastagabb jármű.
     
  6. fip7

    fip7 Well-Known Member

    antigonosz

    Én írtam, hogy ez egy szubjektív hiba lista. (Nem én írtam a wikire)
    Egyébként a páncélzattal a kortárs USA LAV-25 sem áll sokkal jobban.
    Motorerőben pedig szintén ennyit tud.
     
  7. Fade

    Fade Well-Known Member

    rosomak(patria) definició/felszereltség kérdése APC vagy IFV Lenygelek Afganisztánba rács nélkül mentek ez pl 2db RPG találatot kapott. Visszalött, majd lábon hazament. Átütés, sérülés természetesen nem volt.
    http://i.imgur.com/NNTi4.jpg
    és nem ez volt az egy eset.
    aztán raktak rá rácsot jobb nem kisérteni a sorsot... :)

    Persze rosomak már a 20+tonnas kategóriában játszik, ettől még IMO jó plda arra milyen egy mai modern APC/IFV.

    De még az általam nem túl jónak tartott stryker is hacsak nem kiképzési verzió körkörösen bírja a 14.5et, persze annak is van baja mégis más dimenzió.
     
  8. mohacsan

    mohacsan Member

    mi a helyzet BTR vs aknák esetén?
    gondolom a harckocsiakna az simán leveszi a térkeprol ,de mennyire sérulekeny egy gyalogsági aknával szemben...
     
  9. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Elhiszem, de ez egy másik kategória.Nincs értelme összehasonlítani. Jobban páncélozott, 15 évvel későbbi fejlesztés, és 10x annyiba kerül. Most megint elkezdhetjük számolni hogy 10 db 30mm-es Btr mire jut az 1db rosomakkal. Az hogy mi ész nélkül nagy mellénnyel kint izmoztunk a btr-el és nem lett belőle baj, azt úgy hívják mázli. Ebből is látni mennyire nincsenek megfelelő szinten a HM felső vezetésben.
     
  10. hiryu

    hiryu New Member

    Azért egy linknek nem gyártok új fórumot,

    Ural Mrap. MVD, Krím?


    http://samoletchik.livejournal.com/79583.html
     
  11. boki

    boki Well-Known Member

    @hiryu

    Már 3 hete volt és van kulon topikja.
    http://htka.hu/kozosseg/discussion/48522/ural-4320-vv#latest
     
  12. hiryu

    hiryu New Member

    Thx, én nme találtam meg így félálomban a topikot.
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    BTR-70Di "Zaszlon" aktív védelmi rendszerrel
    https://www.youtube.com/watch?v=RwEspTcYnt0&feature=player_embedded

    A "Zaszlon" mukodési elve:
    https://www.youtube.com/watch?v=LAoeWw51l3U&feature=player_embedded
     
  14. Python

    Python Well-Known Member

    https://www.youtube.com/watch?v=2YaL12hZL6k
     
  15. Python

    Python Well-Known Member

  16. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  17. alfa74

    alfa74 Active Member

    Az állatja! Itt aztán lehet fogni a fejeket, ha vizet ér! :)
     
  18. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  19. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Remélem nem magyar , mert ez után az ugratás után egy ideig szervízben lenne az fix. Javítani meg mi nem igen szoktunk.
     
  20. nyugger

    nyugger Well-Known Member

Ezen oldal megosztása