az elv szerintem itt az lenne, hogy a bomlással szépen elérd azt a hőmérsékletet, ahol az égőtérbe befecskendezett anyag magától elég. Ez általában M3, a torlóponti nyomásból adódó súrlódás ott éri el ezt a hőmérsékletet. M3-ra felgyorsulni meg sok energia, hiszen le kell győzni a légellenállást - főleg, ha a földről indítod. Logikus, ha nem tudod a sebességgel elérni, akkor melegítsd fel annyira levegőt, hogy ez a játék beinduljon. A nukleáris energia logikus, mivel ahogy bomlik az anyag - az anyag átalakul energiává (innen az E=mc2), amit viszont a bomlásnál vissza lehet számolni ütközési energiává, ami jó közelítéssel veszteségmentesen alakul át hőenergiává. (vagyis a neutron mozgási energiája = 3/2 Kb (Bolzmann-állandó) *T). Ez pedig szépen lassan növekszik. Mivel a Bolzmann-állandó értéke alacsony (10e-23) nagyságrendű, ehhez kell azért bőven neutron-fluxus, hogy ezzel fűteni lehessen.. (nagyon leegyszerűsített számolás, de a nagyságrendet mutatja...)Nem vagyok sem "atomfizikus" sem pedig "kémikus", de gyanítom, valami félreértés, félrefordítás lehet a dologban. Ennek, így, szerintem semmi értelme.
Kérdés a közönséghez: nem lehet ez valami izotópos vagy nukihulladékos hajtómű, amely ugyan ígéretesen nagy hatótávot ad, de könnyen lehet nukinak nevezni?
Biztosan képesek kis méretű nuki hajtómű tervezésére/gyártására, de egy robotrepülőgépbe egyszerűen értelmetlen..... ha..... csak..... nem egy általános felderítési célú robotrepülő. Akkor volna értelme TALÁN a nuki hajtóműnek, mert ha a műholdak kampeca, akkor ilyenekkel akár az egész földgolyót le lehet fedni..
És nálam itt nem áll össze a kép. Vagy kurva magas fluxus - akkor lásd a korábban írt problémák, ha pedig alacsony a fluxus, akkor minek, nem ér semmit, mire valamennyit felmelegszik, már vagy becsapódott vagy lelőtték. Ha pedig hűtés nélkül "előmelegítik", az kurva nagy felelőtlenség (lásd Majak)