C-130 Hercules / C-130J Super Hercules (Lockheed, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Az osztrák kormány jelenleg úgy áll hozzá, hogy az Airbustól semmit soha többé... persze ha valahogy a Eurofighterek ügyét sikertörténetté tudná változtatni a gyártó, akkor még bármi lehetne. Az olasz AW helikopter ajánlat volt a legdrágább, mégis azt választották. C-130 vagy C27J lehet esélyes, ha a jelenlegi vezetés dönt.
Nem tudom, nekem nagyon spurolosnak tunnek mar evek ota. A C27J el tudom kepzelni, plane az AW utan, arra nem is emlekeztem, igazad van. :)
Ahogy olvasom, annak meg az volt az oka, hogy H145M meg evekig nem lett volna (lefoglaltuk a gyarat :D) es az amerikaiak (Bell) meg szokas szerint semmit nem ajanlottak melle, mig az olaszok kabe barmire hajlandoak voltak plusz elkezdik oket szallitani jovo ev kozepetol. Mondjuk az igy is kemeny, hogy az osztrakok Alouetteket (!) valtanak vele manapsag. :D
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 815
2 598
113
Ez csak akkor lesz szenzáció, ha a Millennium is kihúzza minimum 60 évig, amit azért kétlek!

Amúgy én szeretem ezt a gépet, alig várom hogy magyar felségjellel is lencse végre kaphassam! :cool:
 
K

kamm

Guest
Ez csak akkor lesz szenzáció, ha a Millennium is kihúzza minimum 60 évig, amit azért kétlek!
Egyik gepuk sem 67 eves, a tipus van annyi ideje naluk hasznalatban. Annyit meg a Millenium, mint tipus siman fog hozni, mert egy eresztes is elrepked altalaban vagy 30 evet, ketlem, hogy utana a brazilok valtananak.

Amúgy én szeretem ezt a gépet, alig várom hogy magyar felségjellel is lencse végre kaphassam! :cool:
Hat, mar csak ket ev. :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 285
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 285
113
Úgy tűnik, visszafelé is ugyanez lesz a terv, mert már megint Orosháza környékén köröz egy tanker...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 285
113
Csak hogy meg legyen itt is a teljes történet...


Délután is volt egy Hercules-páros. (vagy ez a tankolás pont az volt?)
Az adsbexchange-en néztem, ugyanazt a két fotót dobta fel hozzájuk, mint a delelőttiekhez, így arra gondolnék, hogy ugyanaz a két gép lehetett, bár a számukat nem néztem.
Ramstein és Constanta között repültek.

Odafele 1130 körül, visszafele 1530 fele tankoltak. A két Herculesnek ugyanaz volt a hívójele oda is, vissza is.
Tegnap pedig a holland KC-10es repült a Dél-Dunántúlon.
 
  • Tetszik
Reactions: Tcat

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Jaja, mint a Milleniumnal is pont igy tortent, ahogyan akkor is josoltad... ja nem, pont az ellenkezoje. :D
El vagy tévedve, mert a Millenniumból sose fognak 100-nál többet eladni, pedig az a minimum mennyiség, ami valamit is számítana... - Indoklás:

A Boeing már kilépett a buliból, plusz azóta a vírus valamint a MAX és a Dreamliner hibái rendesen apasztották az amcsi gyártó pénztárcáját...
Brazília csóró szomszédai 1 gépet sem tudnak venni, így csak szándéknyilatkozatot tettek, ami nem kötelez semmire...
Kína és Oo. viszont sokat tudna venni, de attól tartok, hogy a nem brazil hajtómű eladásával már komoly problémák lennének...

Hát ennyit a Millenniumról, amihez képest 1 koreai szállítógép eladása már végképp reménytelennek tűnik...!!!
 

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
329
810
93
Csak hogy meg legyen itt is a teljes történet...
A jegyzőkönyv kedvéért
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A Lengyelek további 5 db. használt C-130H gép beszerzésére írtak alá szerződést.
További részletek a Lengyel beszerzésről.
  • a gépek 1985-ös évjáratúak (15 évvel fiatalabbak a most használatban lévő gépeknél)
  • a gépeket a Lengyelek $14.3 millió / db áron vették. A gépeket mostani állapotukban $60 millió / db ra taksáltál, úgyhogy a Lengyelek szép discountot kaptak...
  • az ár nem tartalmazza sem a szállítás, sem a szükséges felújítási munkák klts.ét. Az utóbbit a Lengyelek saját maguk fogják elvégezni hazai üzemekben.
  • a Polák felújítási program - azt írják - olyan lesz mint a US National Guard C-130H gépeké, vagyis a hajtóműveket és légcsavarokat lecserélik az új Rolls-Royce T-56 Series 3.5 hajóművekre és a 8 ágú NP2000 légcsavarokra.
C-130H.jpg
 

K.Attila63

Active Member
2019. február 4.
158
143
43
További részletek a Lengyel beszerzésről.
  • a gépek 1985-ös évjáratúak (15 évvel fiatalabbak a most használatban lévő gépeknél)
  • a gépeket a Lengyelek $14.3 millió / db áron vették. A gépeket mostani állapotukban $60 millió / db ra taksáltál, úgyhogy a Lengyelek szép discountot kaptak...
  • az ár nem tartalmazza sem a szállítás, sem a szükséges felújítási munkák klts.ét. Az utóbbit a Lengyelek saját maguk fogják elvégezni hazai üzemekben.
  • a Polák felújítási program - azt írják - olyan lesz mint a US National Guard C-130H gépeké, vagyis a hajtóműveket és légcsavarokat lecserélik az új Rolls-Royce T-56 Series 3.5 hajóművekre és a 8 ágú NP2000 légcsavarokra.
C-130H.jpg

Hadd kérdezzem már meg,hogy kitől vették? Az angoloktól? 1-2 db-ot eltudnék képzelni. Tudom,hogy rendeltünk 3 KC390-est, ami időközben összement kettőre, ráadásul nagyon sokára érnek ide, ha egyáltalán ideérnek. Mondjuk a KC-k mellé valami kisebbet eltudnék képzelni,a közelben repkedni, pl C295-öst,de szerintem ezzel jó üzletet csináltak a lengyelek. Ez olyan,mint a vasúton a V43-as, elnyúzhatatlan technika. Nem baj, addig majd kisegítenek minket,abban menők vagyunk.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
1-2 db-ot eltudnék képzelni.

a gépeket a Lengyelek $14.3 millió / db áron vették. A gépeket mostani állapotukban $60 millió / db ra taksáltál, úgyhogy a Lengyelek szép discountot kaptak...
Ez a legviccesebb része! :rolleyes:
A 60M-s ár az a jelenlegi ÚJ C-130J ára gyárkapun kitolva! Ehhez képest fizetnek 14,3M-t 36 éves gépekért!
(A lengyelek az EDA listából vették ezt nyilvánvalóan, de ott az új áruk van mindig feltütve)
Ollé!
Igen elfogadható üzlet ez, ha megkapja a teljes modernizációs csomagot, és kijön 30-35M USD-ből, de csak olyannak, akinek kilóg a segge a gatyából, és már van megfelelő infrastruktúrája és személyzet rá .
Jelenleg a Lengyel Légierő pontosan ez a kategória!
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
T

Törölt tag 1586

Guest
Hadd kérdezzem már meg,hogy kitől vették? Az angoloktól?
Nem, az USA tól vették.
2 db-ot eltudnék képzelni...Mondjuk a KC-k mellé valami kisebbet eltudnék képzelni,
Nem hiszem hogy sok értelme lenne bármilyen tipuskavalkádnak..
de szerintem ezzel jó üzletet csináltak a lengyelek.
Majd meglátjuk...
  • a $14 miiliós db. ár jónak tűnik. További 20-30 milliót tutira rá kell költeniük a felújításra, de utána meglehetősen potens gépeik lesznek.
  • a Lengyelek egy Arizonai telephelyen letárolt gépek közül szemezgették ki a legjobb állapotúakat.
1618406960_8859091_original.jpg

Ha sárkányok bírják majd a strapát további mondjuk 20 évig úgy hogy nem kezdenek el repedezni, akkor nem kell rájuk túl sokat költeni és akkor majd talán el lehet dönteni hogy jó üzletet kötöttek-e.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
  • Vicces
Reactions: formosa1

K.Attila63

Active Member
2019. február 4.
158
143
43
A mostani gépeik 2009-ben érkeztek, de szolgálatba csak egy évvel később álltak. Lehet, hogy a 13 évet sem fogja mindegyik megérni a lengyel szolgálatban.
Na ennek megfelelő élettartam várhat a most megrendelt gépekre is.
Mondjuk én is kíváncsi vagyok, hogy az angolok mennyiért fogják eladni a gépeiket- mert ha jól tudom,azok jóval fiatalabbak. Lehet, hogy érdemes volna azokat esetleg szemügyre venni? Mert a jelenlegi kapacitásunk egy nagy 0, és még egy jó darabig az is lesz. Ha az olaszok meg egyes országok el vannak maradva, akkor mi hol vagyunk?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Lehet, hogy érdemes volna azokat esetleg szemügyre venni?
Sajnos nem...
Az Angolonak már csak 1 db rövid törzsű J-C5 változatú gépe maradt, a többi eladó gép (13 db) meg hosszú törzsű J-30-C4, azok meg sajnos nem alkalmasak légi üza. utántöltőnek. :(
Abból a 9 db C-130J-C5 ből lett volna érdemes szemezgetni amit már sajnos eladtak.