C-130 Hercules / C-130J Super Hercules (Lockheed, USA)

Az osztrák kormány jelenleg úgy áll hozzá, hogy az Airbustól semmit soha többé... persze ha valahogy a Eurofighterek ügyét sikertörténetté tudná változtatni a gyártó, akkor még bármi lehetne. Az olasz AW helikopter ajánlat volt a legdrágább, mégis azt választották. C-130 vagy C27J lehet esélyes, ha a jelenlegi vezetés dönt.
Nem tudom, nekem nagyon spurolosnak tunnek mar evek ota. A C27J el tudom kepzelni, plane az AW utan, arra nem is emlekeztem, igazad van. :)
Ahogy olvasom, annak meg az volt az oka, hogy H145M meg evekig nem lett volna (lefoglaltuk a gyarat :D) es az amerikaiak (Bell) meg szokas szerint semmit nem ajanlottak melle, mig az olaszok kabe barmire hajlandoak voltak plusz elkezdik oket szallitani jovo ev kozepetol. Mondjuk az igy is kemeny, hogy az osztrakok Alouetteket (!) valtanak vele manapsag. :D
 
Ez csak akkor lesz szenzáció, ha a Millennium is kihúzza minimum 60 évig, amit azért kétlek!

Amúgy én szeretem ezt a gépet, alig várom hogy magyar felségjellel is lencse végre kaphassam! :cool:
 
Ez csak akkor lesz szenzáció, ha a Millennium is kihúzza minimum 60 évig, amit azért kétlek!
Egyik gepuk sem 67 eves, a tipus van annyi ideje naluk hasznalatban. Annyit meg a Millenium, mint tipus siman fog hozni, mert egy eresztes is elrepked altalaban vagy 30 evet, ketlem, hogy utana a brazilok valtananak.

Amúgy én szeretem ezt a gépet, alig várom hogy magyar felségjellel is lencse végre kaphassam! :cool:
Hat, mar csak ket ev. :)
 
Úgy tűnik, visszafelé is ugyanez lesz a terv, mert már megint Orosháza környékén köröz egy tanker...
 
Csak hogy meg legyen itt is a teljes történet...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Délután is volt egy Hercules-páros. (vagy ez a tankolás pont az volt?)
Az adsbexchange-en néztem, ugyanazt a két fotót dobta fel hozzájuk, mint a delelőttiekhez, így arra gondolnék, hogy ugyanaz a két gép lehetett, bár a számukat nem néztem.
Ramstein és Constanta között repültek.

Odafele 1130 körül, visszafele 1530 fele tankoltak. A két Herculesnek ugyanaz volt a hívójele oda is, vissza is.
Tegnap pedig a holland KC-10es repült a Dél-Dunántúlon.
 
  • Tetszik
Reactions: Tcat
Jaja, mint a Milleniumnal is pont igy tortent, ahogyan akkor is josoltad... ja nem, pont az ellenkezoje. :D
El vagy tévedve, mert a Millenniumból sose fognak 100-nál többet eladni, pedig az a minimum mennyiség, ami valamit is számítana... - Indoklás:

A Boeing már kilépett a buliból, plusz azóta a vírus valamint a MAX és a Dreamliner hibái rendesen apasztották az amcsi gyártó pénztárcáját...
Brazília csóró szomszédai 1 gépet sem tudnak venni, így csak szándéknyilatkozatot tettek, ami nem kötelez semmire...
Kína és Oo. viszont sokat tudna venni, de attól tartok, hogy a nem brazil hajtómű eladásával már komoly problémák lennének...

Hát ennyit a Millenniumról, amihez képest 1 koreai szállítógép eladása már végképp reménytelennek tűnik...!!!
 
Csak hogy meg legyen itt is a teljes történet...
A jegyzőkönyv kedvéért
 
A Lengyelek további 5 db. használt C-130H gép beszerzésére írtak alá szerződést.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Lengyelek további 5 db. használt C-130H gép beszerzésére írtak alá szerződést.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
További részletek a Lengyel beszerzésről.
  • a gépek 1985-ös évjáratúak (15 évvel fiatalabbak a most használatban lévő gépeknél)
  • a gépeket a Lengyelek $14.3 millió / db áron vették. A gépeket mostani állapotukban $60 millió / db ra taksáltál, úgyhogy a Lengyelek szép discountot kaptak...
  • az ár nem tartalmazza sem a szállítás, sem a szükséges felújítási munkák klts.ét. Az utóbbit a Lengyelek saját maguk fogják elvégezni hazai üzemekben.
  • a Polák felújítási program - azt írják - olyan lesz mint a US National Guard C-130H gépeké, vagyis a hajtóműveket és légcsavarokat lecserélik az új Rolls-Royce T-56 Series 3.5 hajóművekre és a 8 ágú NP2000 légcsavarokra.
C-130H.jpg
 
További részletek a Lengyel beszerzésről.
  • a gépek 1985-ös évjáratúak (15 évvel fiatalabbak a most használatban lévő gépeknél)
  • a gépeket a Lengyelek $14.3 millió / db áron vették. A gépeket mostani állapotukban $60 millió / db ra taksáltál, úgyhogy a Lengyelek szép discountot kaptak...
  • az ár nem tartalmazza sem a szállítás, sem a szükséges felújítási munkák klts.ét. Az utóbbit a Lengyelek saját maguk fogják elvégezni hazai üzemekben.
  • a Polák felújítási program - azt írják - olyan lesz mint a US National Guard C-130H gépeké, vagyis a hajtóműveket és légcsavarokat lecserélik az új Rolls-Royce T-56 Series 3.5 hajóművekre és a 8 ágú NP2000 légcsavarokra.
C-130H.jpg

Hadd kérdezzem már meg,hogy kitől vették? Az angoloktól? 1-2 db-ot eltudnék képzelni. Tudom,hogy rendeltünk 3 KC390-est, ami időközben összement kettőre, ráadásul nagyon sokára érnek ide, ha egyáltalán ideérnek. Mondjuk a KC-k mellé valami kisebbet eltudnék képzelni,a közelben repkedni, pl C295-öst,de szerintem ezzel jó üzletet csináltak a lengyelek. Ez olyan,mint a vasúton a V43-as, elnyúzhatatlan technika. Nem baj, addig majd kisegítenek minket,abban menők vagyunk.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
1-2 db-ot eltudnék képzelni.

a gépeket a Lengyelek $14.3 millió / db áron vették. A gépeket mostani állapotukban $60 millió / db ra taksáltál, úgyhogy a Lengyelek szép discountot kaptak...
Ez a legviccesebb része! :rolleyes:
A 60M-s ár az a jelenlegi ÚJ C-130J ára gyárkapun kitolva! Ehhez képest fizetnek 14,3M-t 36 éves gépekért!
(A lengyelek az EDA listából vették ezt nyilvánvalóan, de ott az új áruk van mindig feltütve)
Ollé!
Igen elfogadható üzlet ez, ha megkapja a teljes modernizációs csomagot, és kijön 30-35M USD-ből, de csak olyannak, akinek kilóg a segge a gatyából, és már van megfelelő infrastruktúrája és személyzet rá .
Jelenleg a Lengyel Légierő pontosan ez a kategória!
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Hadd kérdezzem már meg,hogy kitől vették? Az angoloktól?
Nem, az USA tól vették.
2 db-ot eltudnék képzelni...Mondjuk a KC-k mellé valami kisebbet eltudnék képzelni,
Nem hiszem hogy sok értelme lenne bármilyen tipuskavalkádnak..
de szerintem ezzel jó üzletet csináltak a lengyelek.
Majd meglátjuk...
  • a $14 miiliós db. ár jónak tűnik. További 20-30 milliót tutira rá kell költeniük a felújításra, de utána meglehetősen potens gépeik lesznek.
  • a Lengyelek egy Arizonai telephelyen letárolt gépek közül szemezgették ki a legjobb állapotúakat.
1618406960_8859091_original.jpg

Ha sárkányok bírják majd a strapát további mondjuk 20 évig úgy hogy nem kezdenek el repedezni, akkor nem kell rájuk túl sokat költeni és akkor majd talán el lehet dönteni hogy jó üzletet kötöttek-e.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
A mostani gépeik 2009-ben érkeztek, de szolgálatba csak egy évvel később álltak. Lehet, hogy a 13 évet sem fogja mindegyik megérni a lengyel szolgálatban.
Na ennek megfelelő élettartam várhat a most megrendelt gépekre is.
Mondjuk én is kíváncsi vagyok, hogy az angolok mennyiért fogják eladni a gépeiket- mert ha jól tudom,azok jóval fiatalabbak. Lehet, hogy érdemes volna azokat esetleg szemügyre venni? Mert a jelenlegi kapacitásunk egy nagy 0, és még egy jó darabig az is lesz. Ha az olaszok meg egyes országok el vannak maradva, akkor mi hol vagyunk?
 
Lehet, hogy érdemes volna azokat esetleg szemügyre venni?
Sajnos nem...
Az Angolonak már csak 1 db rövid törzsű J-C5 változatú gépe maradt, a többi eladó gép (13 db) meg hosszú törzsű J-30-C4, azok meg sajnos nem alkalmasak légi üza. utántöltőnek. :(
Abból a 9 db C-130J-C5 ből lett volna érdemes szemezgetni amit már sajnos eladtak.