1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. formosa1

    formosa1 Active Member

    "Történelmi vereségről" ír a szenzációhajhász újságíró, noha a cikkben belátja, hogy a MAX-ok tiltása okozza, hogy tavaly jóval kevesebb gépet adott át a Boeing...

    Sebaj, mert majd a repülési tilalom végén újabb SZENZÁCIÓS CIKKET írhat, hogy "Történelmi vereséget szenvedett" az Airbus...

    Éljen a szenzációhajhász újságírás...!!!
    Az átadások tekintetében már 2 évtizede fej-fej mellett produkál a 2 gyártó, a keskenytörzsűeknél az Airbus, a szálestörzsűeknél a Boeing, összértékben tehát az utóbbi vezet...

    A tavalyi 1 kivételes év volt, miképp a MAX-ok forgalomba állítása is meg fogja kavarni a gyártók fej-fej melletti versenyét...
     
  2. sequadon

    sequadon Active Member

    Csak itt a csóró csapattal jött az edző is, aki aztán átörökítette a stílust...
     
  3. emel

    emel Well-Known Member

    A Boeing volt a gazdag, "megmentő" nagybácsi, ők döntötték el kit hová tesznek. Leküldhették volna az "edzőt" a gyártósorra csavarhúzó+villáskulcs-tanfolyamra is, de ők tették oda ahova, döntési pozícióba (egy bukott cég egyik felelősét?!), legalább utána ne köpködjenek!! Semmi erkölcsi alapjuk nincs hozzá ...
     
  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezt nem a Boeing döntötte el, hanem a Boeing befektetői. Nekik gazdaságos átmenet kell nulla balhéval, nulla pereskedéssel. Ilyenkor a felvásárolandó cég menedzsmentjét át szokás venni, különféle helyettesi pozíciókba eldugdosva, ez benne van a deal-ben, ezeket az embereket szinte soha, sehol nem eresztik szélnek, annak ellenére sem, hogy a cégüket nyílván nem ok nélkül vásárolta fel a potensebb másik. Azaz leszerepeltek.
    A GE-nél is tele van a vezetőség Alstom-ból jöttekkel, egyszerűen az akvizícióval megszerzett technológia címén az "ahhoz értők" kezét nem engedhetik el.
    Túl drága lenne a végkielégítések sora, inkább megtartják őket. Egy átmeneti ideig a felvásárló cég regnáló vezére és annak vezérkara még marad, majd annak mandátumát követően szinte mindenhol a felvásárolt cég vezére lép a helyére. Ő pedig hozza magával a szintén túl drága saját bizalmi körét a korábbi vezér bizalmi köre helyére, akik persze jó kis lelépési pénz ellenében érdemeik elismerése mellett lesznek kiebrudalva.
    Ez a "törököt fogtam, nem ereszt!" esete, de mondhatom azt is, hogy a kishal megeszi a nagyhalat - belülről.
     
    vilmoci, nyugger, fishbed and 3 others like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A cikk homályos és nem értek ehhez. De a felvásárlás során mintha ügyes részvényvásárlás és más húzással nem volt a cég mendezsmentje abban a helyzetben, hogy ők döntöttek volna. Amit én mérnök fejjel képtelen vagyok megérteni.

    És miért...? Ez kb. olyan, mintha az amerikai Apple megvásárolna valami jól menő tized akkora európai céget, a volt riválist, majd a volt rivális bukott emberét ülteti be a vezetésbe?

    Miért? Ki vagy mi kényszeríti erre őket...?
     
  6. emel

    emel Well-Known Member

    Nálam a döntési pozícióban lévő Boeing befektetők is a Boeing-hoz tartoznak, és nem a McDonnel-Douglashoz amely sem mint cég sem mint befektetők már nem voltak döntési pozícióban.
     
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az üzlet, a perek elkerülése és a háttéralkuk. Mondom, ez mindenhol így megy. És nem az Apple vs 1/10 akkora hatású senki céget vedd alapul, mert fals analógia.
    Az McDD katonai üzletága egy elég kurrens valami volt a Boeing befektetői számára, így a halódó cég menedzsmentjének összes kívánsága előbbrevaló volt, mint a hozzáképest felvásárlói helyzetben levő cég menedzsmentjének helyzete.
    Sose feledd, az ügyvezetés nem tulajdonos, csak végrehajtó hatalom. A helyzetük minden esetben a befektetők és a valódi tulajdonosok döntésein múlik.
    Ha a befektetők úgy látták, hogy az McDD korábbi legfőbb vevője, a Pentagon felé meg kell tartani a töretlen bizalmat, még úgy is, hogy az eladósorba kerülés közvetlennek kommunikált oka egy katonai tenderbukás volt, akkor nincs mese, a military üzletágat kell erősíteni.
    Így a Boeing éléről az addig civil miliőben szocializálódott vezetés megy, a katonákhoz szokott és a Pentagonba jól behuzalozott korábbi McDD vezetés meg marad.
     
    fishbed, fip7, cinikus and 1 other person like this.
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Ha valaki az erősebb/gazdagabb felvásárló pozíciójából megengedi hogy a gyengébb felvásárolt részvénytöbbségbe kerüljön, hát azt elég furcsának találom. Ráadásul a részvényesek azok nemcsak a menedzsmentet jelentik, sokezer/tízezer kis részvényest hogy lehet meggyőzni, ha olyan jól ment a cégnek hogy felvásároltuk a két cégből egyesült!! konkurenciát, így hát segítsük őket hozzá a részvénytöbbséghez és/vagy a döntési pozíciókhoz??!! Nekem ez elég sánta így ... bár az örökbecsű közmondás szerint "van az a pénz, amiért korpásodik a hajam" ... - még Amerikában is?!
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Gondold azt, hogy te vagy a Boeing tulajdonosi köre. Ha a piacon a szignifikáns bővülést az ezredforduló előtt az hozza, hogy erősíteni kell a katonai üzletágat, akkor mész és veszel magadnak a piacon egy katonai céget. Ha úgy hozza sors, hogy ez az egyik közvetlen nagykonkurenciád, mert az épp meghasalt, akkor azt fogod megvenni.
    És ha szólnak a Pentagonból a tábornokok és az onnan mozgatott szenátorok, hogy hé, nekünk a Harry jóbarátunk volt a Mcdonnell-től és szerettünk vele dolgozni, de a te fiadat azt nem igazán ismerjük, a Lockheed meg épp most vásárolta fel a fél védelmi szektort (General Dynamics, Martin Marietta), a többi tisztán katonai cég (Northrop és Grumman) meg épp egyesült, akkor ha akarsz zsíros megrendeléseket, -> Harry fiút tartod pozícióban. A felvásárlás idején amúgy a McDonnell is épp egy óriásgépen dolgozott, ez lett volna a kétszintes MD-12-es.

    A Boeing-es Phil és emberei meg mehetnek, ahová akarnak.
     
    fishbed, emel and fulcrum11 like this.
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ott van csak igazán...
     
    vilmoci, fishbed, fip7 and 2 others like this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Éljen a "szabad verseny" a "szabadság hazájában".
    Megyek röhögni.
     
    fishbed likes this.
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ne tegyetek úgy, mintha tényleg elhinnétek a "Free World" bullshitet.
    A GE 2017-ben elküldött vezére gyakran két bizniszgéppel járkált, állítása szerint ezt azért, mert ő egy olyan fontos ember, aki útjai során minden egyes állomásnál 100%-osan szavatolni kellett az onnan való továbbmenetelt. Hát persze.

    https://www.cnbc.com/2017/10/18/former-ge-ceo-jeff-immelt-used-two-jets-for-business-travel-wsj.html

    https://www.businessinsider.com/jef...-not-know-ceo-extra-jet-wsj-2017-10?r=US&IR=T

    https://www.cnbc.com/2017/11/16/jef...proved-ges-corporate-double-jet-practice.html

    Egyrészt nyílván voltak neki barátai is az ilyen utak során, meg a jó öreg könyvelés az mindig, mindent le tudott papírozni.
    2011-ben eladtak 100 darab erőművi gázturbinát Irakban. Megadeal. 2012-ben már ezt az eladást is betervezték a bázisba, tehát ehhez képest kellett kimutatni az elvárt növekedést.
    Természetesen 2012-ben nem adtak el újabb 100 darab gázturbinát Irakba, de az év végével mégis megvolt a terv. Az ilyen cégek olyan repülőgépkehez hasonlítanak, amelyek műszerfaláról az évek során a menedzserek eltávolítanak minden egyes, a részvényeket csúnyán összezavaró műszert és csak a profitméter marad meg, az meg folyton emelkedést kell, hogy mutasson. Garantált lesz, hogy akkor az azt is fogja mutatni.
    Aztán kipukkad a lufi. A játék a számokkal móka egy ponton túl csúnyán összetűzésbe kerül a valósággal.
    Ilyenkor borul minden. Először megpróbálják szépen csinálni a fejvesztést, ne legyen túl nagy hatása a részvényekre.
    Ilyenkor van az, hogy a vezér váratlanul bejelenti, hogy "elfáradt". Ilyenkor van az, hogy váratlanul egy senki által se ismert név ugrik be a helyére.
    A korábbi főnök még ír is egy szívhezszólót, hogy ne aggódjon senki, ez az ember már évek óta van trenírozva az utódlásra. Csak épp soha se hallott róla senki. Nyílván ő volt a titkos fegyver. Hát persze.
    Ilyenkor van az, hogy az addigi köztudottan második ember, a korábbi vezér "árnyéka" ír egy olyan izzadságszagú lemondólevelet, hogy a fal adja a másikat.
    Hivatkozik Gentleman Agreement-re, hogy volt egy megállapodás közte és a korábbi főember között, hogyha nem ő lesz az utód, akkor ő is lép. Ez így szépen hangzik, egyenes derék, elvek, igazi férfi, igazi vezető. Gyanúsan akkor, mikor minden szempár kezd rá is szegeződni, hogy Steve, te erről a szarról nem tudtál véletlenül? Az ember kicsit gondolkodik és rájön, hogyha 17 éven át ő volt a második ember a cégnél, a potenciális utód, akkor csak tudnia kellett volna Mr. Leendő Főnök évek óta tartó trenírozásáról.
    Amúgy a septiben kinevezett akkori főnök volt a GE történetében az első, aki még egy évet se ült a székében és pénteken még kiküldte a vállalati körímélt az aktuális hurráoptimista lózungjaival, a rákövetkező hétfőn magyar idő szerint két órakkor már egy másik, azóta is regnáló ember jelentette, hogy akkor mostantól ő a CEO. Az előzőt ne is keressék.

    Szóval lehet egy cég megakorporésön, akkor is csak a "mennyit ellett a disznó" KGST elv érvényesül, a számok minden határon túli bűvölete.
     
    vilmoci, luperator, nyugger and 8 others like this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Szomorú évforduló.
     
    emel, migfun and fishbed like this.
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nagyon érdekes, tanulságos anyag, ismét sok jó archívval.
     
    fishbed and szuvorov like this.
  15. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

  16. emel

    emel Well-Known Member

    Más a repülőgép mint technikai eszköz, és más téma a berendezés megtervezése (mint a házépítésnél maga az épület és a lakberendezés elkülönülése). Maga a repülőgép úgy van tervezve és megépítve, hogy a berendezők sokféleképpen ki tudják használni. Ez csak a megrendelő kívánságaitól (és pénztárcájától) függ. Alap-dolog: mivel a székek közti távolságok a beszerelésnél állíthatók, ugyanazt a gépet be lehet rendezni pl. 180 vagy akár 350 ülésesre is, szóval van kényelmesebb és "konzervdoboz"-megoldás is, meg persze luxuskivitel is többféle szinten.
     
    formosa1 and hunter85 like this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Igen. Lásd emel komment. Kb. 30 éve számításban veszik azt, hogy az első osztályon az átlaghoz képesti customizálhatóság is legyen. Az A380 két szintje és mérete miatt ezt nagyon ki lehet tolni, csak látható mibe kerül ez a fogyasztónak...
     
    hunter85 likes this.
  18. szuvorov

    szuvorov Well-Known Member

    Elég durva, de a modern technika csodákra képes



     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  20. leplezo

    leplezo Well-Known Member

    Igen és a jegyár majdnem 70x-e egy turistaosztályhoz képest. Ennyiből majdnem egymagad egy kisebb magán-repülőgépen elvitetheted magad ugyanoda.

    A másik véglet, hogy a turistaosztályra meg volt egy olyan őrült elképzelés is anno, hogy amolyan félálló üléseket kéne behelyezni, mert akkor +20% embert be lehet paszírozni, de szerencsére ezt nem engedélyezték.
    Bár ritka nagy fasz volt az ötletgazda. Pl. egy 12 órás repülőutat végig állítani az utasokat. Az ilyen egy elmebeteg.
    https://www.origo.hu/gazdasag/20180423-nyerget-adhatnak-utasok-ala-fapados-legitarsasagok.html
     
    emel likes this.

Ezen oldal megosztása