Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Na ezért kell pilóta a gépekre még ma is. Ezt tudtommal robotpilóta nem tudja megcsinálni. Még ott sem, ahol teljes a földi ILS.
Az Airbus 320as családon 20 csomó az oldalszél-limitje az autoland-nek. Kézzel meg lehet 38 csomó is, bár ezt egyes cégek még jobban lekorlátozzák. Keskeny pályára (320 esetén ez kevesebb, mint 45m) meg nem is lehet automata leszállást csinálni.Na ezért kell pilóta a gépekre még ma is. Ezt tudtommal robotpilóta nem tudja megcsinálni. Még ott sem, ahol teljes a földi ILS.
Voltam néhányszor Bristolban, oda még jó időben sem egyszerű leszállni. Olyan a pálya, mint egy hullámvasút
Az Airbus 320as családon 20 csomó az oldalszél-limitje az autoland-nek. Kézzel meg lehet 38 csomó is, bár ezt egyes cégek még jobban lekorlátozzák. Keskeny pályára (320 esetén ez kevesebb, mint 45m) meg nem is lehet automata leszállást csinálni.
Voltam néhányszor Bristolban, oda még jó időben sem egyszerű leszállni. Olyan a pálya, mint egy hullámvasút
320, CP320-al repülsz? FO vagy CP?
Még néhány ellenérv részemről a teljesen személyzet nélküli repülés ellen ,még ha pilótaként védem is a szakmát:Na ezért kell pilóta a gépekre még ma is. Ezt tudtommal robotpilóta nem tudja megcsinálni. Még ott sem, ahol teljes a földi ILS.
Igen.Na ezért kell pilóta a gépekre még ma is. Ezt tudtommal robotpilóta nem tudja megcsinálni. Még ott sem, ahol teljes a földi ILS.
Csak annyi kiegészítés, hogy az OM rendelkezik erről, hogy a céged meddig engedi meg pl. az oldalszélkomponenst. Ez nálunk némileg szigorúbb, mint a gyári.
Az nekem még kimaradt, nekem a CDG a kedvencem a körforgalommal
320-al repülsz? FO vagy CP?
CP= Captain= gépparancsnok, ő ül a bal ülésbenHi
Mit jelent ez a CP FO kifejezés én nem találtam infót...lehet rosszul kerestem...köszi
Mondjuk nem kellett volna talajfogás előtt egyenesbe lépnie?
Bátor döntés annak fényében hogy már a 737 max-kal is csúnyán megszívták...A Norwegian Air Shuttle(fapados) légitársaság memorandumot írt alá a GSS-el 40 darab SSJ100 vételéről.
RBK
320, CP
Még néhány ellenérv részemről a teljesen személyzet nélküli repülés ellen ,még ha pilótaként védem is a szakmát:
A jelenleg használt technológiával a földi berendezésnek, a gépnek és az időjárásnak is alkalmasnak kell lennie egy "teljesen automata" leszállásra. Ez iszonyatos infrastruktúra fejlesztést igényelne a repterek részéről, hiszen sokkal kevesebb a Cat3as ILS, mint azt egy laikus gondolná. Mi van, ha meghibásodik, vagy épp karbantartják az ILS-t? Mert jelenleg akkor simán leszállnak a pilóták kézzel.
Fejleszteni kellene a gépeket, mert most nem tudnak felszállni maguktól. Az is jó volna, ha "látnának" előre, nem csak a már kialakult vészhelyzetre reagálnának. Pl a szürke betonról felrebbenő szürke-fehér madárraj: most a kapitány simán megszakíthatja a felszállást, de egy robot már valószínű, hogy csak az esetleges hajtóműhibára reagálna.
Ha meg hagyunk egy embert a pilótafülkében, akkor azt az embert ki is kell képezni. A képzés alatt kell, hogy üljön mellette egy másik ember, aki hozzáfér mindenhez, mert bármennyire f@szák az új szimulátorok, de azért mégsem 100%-ban a valóságot adják vissza. Ha meg már ki van alakítva a gépen még egy "munkaállomás", akkor miért ne üljön ott még egy pilóta?
És egy pilótánál ne csak azt a néhány hónapos képzést vegyük, amennyi időbe egy típusképzés telik. Mielőtt a "jármű ura" (Bëlga) lenne kapitányként, előtte éveket dolgozik elsőtisztként egy tapasztalt(abb) kapitány mellett és folyamatosan lát, tanul, tapasztal! (Akár olyan dolgokat is, amik nincsenek leírva a könyvekben.)
Mondjuk nem kellett volna talajfogás előtt egyenesbe lépnie?
Így traverzálva talajt fogni talán nem a legjobb...
Amit a Norwegian kapcsán csinálnak, az már rég nem támogatás, hanem azt zsarolásnak hívják...!!!"az orosz államnak nyíltan támogatni és propagálni kellene két civil típus, a Szuhoj Superjet 100 és az Irkut MSz-21-300-as eladását minden piacra."