Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Szerintem várjuk ki a végét, mert a szaúdiak azóta sem vettek semmit. És nem is gyártanak, pedig azt is szerettek volna...
Lehet, hogy "Sam bácsi" majd helyrehozza a dolgot... :)
Vagy rendelnek KC-390-et mert nekik biztos telik rá akár soron kívül is, nem nagyon kell a pénzügyeken gondolkozniuk. Samu bácsinak az se lenne ellenére szerintem ...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Vagy rendelnek KC-390-et mert nekik biztos telik rá akár soron kívül is, nem nagyon kell a pénzügyeken gondolkozniuk. Samu bácsinak az se lenne ellenére szerintem ...
Az túl nagy lenne nekik az An-132 és az An-178 helyett is. - És mint említettem, gyártani is szeretnének, ám abba a brazilok nem mennének bele... :)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
- És mint említettem, gyártani is szeretnének, ám abba a brazilok nem mennének bele... :)
A világ nem így működik, jó pénzért a brazilok még ki is képezik a szaúdiakat a gyártásra. Max a típusnév használatát tiltják meg nekik nehogy az anyacéget égessék az esetleges selejt melójukkal. Esetleg a nyakukra ültetik a saját gépátvevő műszaki minőségellenőrző rendszerüket és embereiket, és az ő pecsétjük nélkül semmit se engednek ki a gyártósorról.
 
M

molnibalage

Guest
A B787 Dreamliner mögötti logisztika egy fontos eleméről. Miért, hogyan, műszaki tartalommal, még, ha annyira nem hardcore, de közérthetően. Mit vettek le, mért, mit jelentett. A koncepció.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A B787 Dreamliner mögötti logisztika egy fontos eleméről. Miért, hogyan, műszaki tartalommal, még, ha annyira nem hardcore, de közérthetően. Mit vettek le, mért, mit jelentett. A koncepció.
Ám a berakott videó a B747Dreamlifterről szól, mely a Jumbo átalakított változata, mellyel a Boeing nagyobb alkatrészeit szállítják...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A világ nem így működik, jó pénzért a brazilok még ki is képezik a szaúdiakat a gyártásra. Max a típusnév használatát tiltják meg nekik nehogy az anyacéget égessék az esetleges selejt melójukkal. Esetleg a nyakukra ültetik a saját gépátvevő műszaki minőségellenőrző rendszerüket és embereiket, és az ő pecsétjük nélkül semmit se engednek ki a gyártósorról.
Erre ne végy mérget, mert a Boeing-Embraer szerződés a KC-390 kapcsán jóval kevesebb beleszólást enged a Boeingnek, mint a regionaljetek esetében. - Ebből kiindulva nem valószínű, hogy a szaúdiakkal engedékenyebbek lennének...
Ráadásul - mint írtam - az arabok jóval kisebb szállítógépeket akarnak. /- Egy Ford Transit vásárlónak ne akarj nyergesvontatót eladni...!/ :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A gép ablakait ha figyeled látni, hogy el-el tünnek a színek...
Mikor ez a típus (Lockheed Tristar) utasforgalomban repült, akkor még sehol nem volt a digitális képfelvevő technika, így hagyományos filmes kamerákkal ennél sokkal rosszabb minőségű felvételek is voltak (főleg hogy idővel le is pusztult a filmek minősége, a fakult színek is erre utalnak).
Ha tudod hogy kamu akkor vagy ne rakd be, vagy írd oda kommentként hogy kamu! Vagy ezen túl semmit se higgyek el neked?!!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 720
113
Mikor ez a típus (Lockheed Tristar) utasforgalomban repült, akkor még sehol nem volt a digitális képfelvevő technika, így hagyományos filmes kamerákkal ennél sokkal rosszabb minőségű felvételek is voltak (főleg hogy idővel le is pusztult a filmek minősége, a fakult színek is erre utalnak).
Ha tudod hogy kamu akkor vagy ne rakd be, vagy írd oda kommentként hogy kamu! Vagy ezen túl semmit se higgyek el neked?!!

Gondoltam világos mindenkinek(főleg neked mint repülőgép-szerelőnek) :) Jó rendben.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Köszi, de honnan lehet ezt tudni? Nekem eléggé élethűnek tűnt ...
Eléggé megtévesztő, mert ezt valaki telefonnal vette fel egy gép monitoráról. (Ez a legelején látszik, amikor még mozog a kamera, és betükröződik a fény.
Amik viszont árulkodók, azok a textúrák. A gép túl visszatükröző, valamint a füst, por volumene, textúrája nem életszerű. Azért "aljas" a dolog, mert valószínüleg füvön is látnád, csak a monitor videózása, és a gyors mozgás annyira elmossa, hogy így már nem tűnik fel.
Meg hát ekkorát nem pattanhat egy gép. Nincs az az futómű, ami ezt így kirugózza.