Indiai A320neo a futópálya melletti füves területen ért földet, majd átstartolt.
Nem erre van az ILS? Vagy ezen a reptéren nem telepítettek?
https://airportal.hu/a-futopalya-mellol-startolt-at-a-goair-a320neo-gepe/
Na ez a facepalm a javából...
Az egy dolog, hogy lecsúszik (bár a LOC marker a futópálya végén van, a GS van közelebb, szóval végig segít, de úgyis visual nézed, mert van kivilágított center line), de nem igazán vágom milyen alapon is ment a go-around.
- akkor még elfogadható az a része, ha visszafaroltak a pályára és ott gyorsultak (elvileg ez történt, bár alig látszik);
- talán a füvön csinálták végig - de az szerintem kizárható, bár nem lehetetlen. Ha igen, az a kemény!;
- viszont Go-around egyik motorral idle-en, touchdown után (vagyis DH - decision height - alatt)??? Ok, NEO iszonyat ereje feltolja, de azért rákukkantanák az OM-jükkel (opeartion manual) ez hogy egyeztethető össze...
Szóval nem csoda a hatóságuk erre ráugrott, főleg emiatt: "
A pilóták azonnal az átstartolás mellett döntöttek, eközben a bal oldali, 1-es számú PW1100G típusú hajtómű többször is rendellenesen működött, ezért alapjáratra csökkentették annak teljesítményét"
Szóval go-around földről, de közben lehúzom a motort. Ahha. (Rendellenes - nem leállt, csak rendellenes... nem gyorsult? Mert ha nem gyullad ki használom, mert kell a tolóerő, ha széthajtom, akkor is...). Nekem ez magas.