Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 046
113
  • Tetszik
Reactions: nagyoncivil

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 720
113
https://airportal.hu/balesetet-szen...xx8bKLxzRKU1RO3dpGVq5uNFbIe6fhdRBCBaFpt_yK1Ug

EJ7IscaWoAQRIJT
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 390
113
"On 23 November 2019, Airbus A380 F-HPJB of Air France arrived at Malta Airport. It has the questionable honour to be the first retired A380 of the airline. Air France has a total of ten A380s in its fleet and plans to have them all retired by 2022.

According to several sources this A380 is not planned to be scrapped; it will be available for a new owner instead."
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
"On 23 November 2019, Airbus A380 F-HPJB of Air France arrived at Malta Airport. It has the questionable honour to be the first retired A380 of the airline. Air France has a total of ten A380s in its fleet and plans to have them all retired by 2022.
According to several sources this A380 is not planned to be scrapped; it will be available for a new owner instead."
És ha valakit bővebben érdekel a kivonás:
https://airportal.hu/tavozott-az-el...xV0J4jx-FoZoY6Q1D_iaH1UG7hKKadqxi7UnutL6mBoHE
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 493
16 498
113
Indiai A320neo a futópálya melletti füves területen ért földet, majd átstartolt.
Nem erre van az ILS? Vagy ezen a reptéren nem telepítettek?
https://airportal.hu/a-futopalya-mellol-startolt-at-a-goair-a320neo-gepe/

Na ez a facepalm a javából...
Az egy dolog, hogy lecsúszik (bár a LOC marker a futópálya végén van, a GS van közelebb, szóval végig segít, de úgyis visual nézed, mert van kivilágított center line), de nem igazán vágom milyen alapon is ment a go-around.
- akkor még elfogadható az a része, ha visszafaroltak a pályára és ott gyorsultak (elvileg ez történt, bár alig látszik);
- talán a füvön csinálták végig - de az szerintem kizárható, bár nem lehetetlen. Ha igen, az a kemény!;
- viszont Go-around egyik motorral idle-en, touchdown után (vagyis DH - decision height - alatt)??? Ok, NEO iszonyat ereje feltolja, de azért rákukkantanák az OM-jükkel (opeartion manual) ez hogy egyeztethető össze...

Szóval nem csoda a hatóságuk erre ráugrott, főleg emiatt: "A pilóták azonnal az átstartolás mellett döntöttek, eközben a bal oldali, 1-es számú PW1100G típusú hajtómű többször is rendellenesen működött, ezért alapjáratra csökkentették annak teljesítményét"

Szóval go-around földről, de közben lehúzom a motort. Ahha. (Rendellenes - nem leállt, csak rendellenes... nem gyorsult? Mert ha nem gyullad ki használom, mert kell a tolóerő, ha széthajtom, akkor is...). Nekem ez magas.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 115
9 501
113
https://airportal.hu/dubrovnikba-es-varnaba-indit-jaratot-a-lot-budapestrol/

Úgy tűnik bejött a LOT számítása a szöuli járat kihasználtsága kapcsán, mert pár hónap múlva, a menetrend váltáskor már heti 4 nap megy Dreamliner a mostani 3 alkalom helyett. Ezek alapján jó lehet a business osztály töltöttsége.

A kereskedelmi igazgató elmondta: a szöuli járatok töltöttsége rendkívül jó, létező igényre válaszolnak a járatszám bővítésével.

Illetve heti 1-1 járattal megtesztelik Dubrovnikot és Várnát is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
https://airportal.hu/teljesen-szetn...w-Ca0hBn8pjOW57nT96OJ4O1amRA0sAIx29Nrm1tooQJ4

"...A korábbi változatú 777-es prototípusának alumíniumból készült szárnyai 1,54-szeres terhelésnél törtek el. A gyártó a 787-esnél már másfélszeres erőnél – ez a jelenleg hatóságilag előírt minimum – leállította a próbát, mivel a kompozit szárny törése esetén káros anyagok kerülhetnek a levegőbe. Ezek alapján a teszt a 777X esetében is megállt volna a 1,5-szeres határérték elérésekor, amelyet aztán az előírás szerint 3 percig kellett volna tartani.

Azonban az alumíniumból készült törzs már 1,48-szoros terhelésnél szétnyílt a főfutóművek aknája mögött..."
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 720
113
https://airportal.hu/teljesen-szetn...w-Ca0hBn8pjOW57nT96OJ4O1amRA0sAIx29Nrm1tooQJ4

"...A korábbi változatú 777-es prototípusának alumíniumból készült szárnyai 1,54-szeres terhelésnél törtek el. A gyártó a 787-esnél már másfélszeres erőnél – ez a jelenleg hatóságilag előírt minimum – leállította a próbát, mivel a kompozit szárny törése esetén káros anyagok kerülhetnek a levegőbe. Ezek alapján a teszt a 777X esetében is megállt volna a 1,5-szeres határérték elérésekor, amelyet aztán az előírás szerint 3 percig kellett volna tartani.

Azonban az alumíniumból készült törzs már 1,48-szoros terhelésnél szétnyílt a főfutóművek aknája mögött..."

qnGIBkb19xM.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 493
16 498
113

@Allesmor Obranna
Van arra teszt, ami a hajtómű "esőnyelési" képességét méri? Vagy még soha nem volt emiatt hajtóműleállás?

Nem ritka, hogy ilyesmi miatt flame out keletkezik, vagyis kialszik a hajtómű. Ez lehet eső, hó, slush beszívás (nedves, latyakos hó), de nyilván a nagycseppes zivatarfelhő a legveszélyesebb. Annyira nem rendkívüli az ilyesmi.

Alapból, ha ilyen időjárási viszonyok közé repülünk, AUTO állásból ON-ra kerül az ignition, vagyis folyamatosan megy a szikráztatás, hogy ne aludhasson ki. A FADEC is észleli jobb gépeken, de jobb megelőzni a bajt - minden OM-ben benne van, hogy ilyen helyzetben menjen a gyújtás. Szóval a baj elébe megyünk.