Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Brutális, hogy a legújabb hajtóművek mekkorák. Összemérhető már a törzs átmérővel még a B777 esetén is. Ahhoz képest, hogy a turbojet honnan indult durva mi lett belőle. A B737 törzsátmérő kisebb, mint az új hajóműé...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 854
80 370
113
23 óra elmúlt. Még 14 utasszállító repülőgép tart Ferihegy felé, ahol a következő 3 órában fog valamikor landolni.
Már nincs éjszakai korlátozás? 23:00 és 6:00 között repülési tilalom?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 702
4 944
113
https://m.origo.hu/tudomany/20191217-lehetove-tettek-a-tartos-repulest-a-wright-fiverek.html
"Mindössze 12 másodpercre volt szüksége a Wright-fivéreknek, hogy örökre megváltoztassák a világot. 1903. december 17-e hideg és szeles reggelén az észak-karolinai Kitty Hawk homokdűnéin a magasba emelkedett a történelem első repülőgépe. A szerkezetet két szerény férfi, Wilbur és Orville Wright építette, több éves kísérletezés és tapasztalatgyűjtés nyomán. A repülésről szőtt álmaikat pontosan 116 éve tudták valóra váltani, amivel lehetővé tették, hogy a mai repülőgépek már több órán át és több ezer kilométeren keresztül is képesek odafenn maradni."
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 103
9 386
113

A napokban átadták a legutolsó, polgári célra gyártott, Next Generation szériás B737-est. A B737-800-as a KLM-hez került. Ha jól láttam, akkor a japán Skymark egyik 737-ese volt az utolsó a soron, a KLM-é pedig az utolsó előtti, ám a hollandusok gépének törzsét visszadobta a Boeing a beszállítónak, így végül fordult az előbbi sorrend és a Holland Királyi Légitársaság kapta az utolsó NG-t.

Kis érdekesség, hogy a KLM bő 20 éve pont egy B737-800-assal nyitotta a ma 52 gépből álló NG gépparkját:
https://boeing.mediaroom.com/1999-0...First-Boeing-737-800-and-Announces-New-Orders

Kapcsolódóan, szintén a közelmúltból: a B737 MAX ismételt forgalomba engedésének húzódása miatt januárban ideiglenesen leáll annak a változatnak is az összeszerelése. Így várhatóan legalább pár hétig semmiféle polgári B737 nem készül majd. Biztosra nem tudom, de gyanítom a 737 eredeti változatának 1966-os gyártásba vétele óta ilyenre még nem volt példa.
 
M

molnibalage

Guest
Kapcsolódóan, szintén a közelmúltból: a B737 MAX ismételt forgalomba engedésének húzódása miatt januárban ideiglenesen leáll annak a változatnak is az összeszerelése. Így várhatóan legalább pár hétig semmiféle polgári B737 nem készül majd. Biztosra nem tudom, de gyanítom a 737 eredeti változatának 1966-os gyártásba vétele óta ilyenre még nem volt példa.
Na ez mekkora anyagi bukta lesz...
Ezt mi fogja áthidalni? Még durvább állami támogatás?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 440
15 610
113
A negatív állásszögű lassítás a homokos környezetben kemény...

Az egy dolog, hogy tudsz, de néha muszály is, mivel ha nincs pushback (peek time idején simán), akkor marad ez kifordulni az állóhelyről (már ha ott engedélyezett az AIPben benne van). Mivel a slot csak egy ideig él, így ha arra vársz lekésheted, és akkor új fly plan és kuksolhatsz tovább. Powerbacket ha lehet, el kell kerülni, legalábbis nálunk.
Ami alapszabály van, hogy egyrészt tilos reverz közben fékezni (tekintve orrkerekes gépek, így seggreülne), másrészt jobb, ha figyel valaki, mivel se visszapillantó, se hátrafordulás. Legújabb gépeken asszem már van hátranéző kamera (vagy csak terv, nem tom).
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 539
12 345
113
Szerencsére elég tágan értelmezhető a topik címe, így merem ide betenni a következő videókat.

Kedvencem ugye a Tu-144 68001-es lajstromjelű ( tervezett hatótávolságban és utánégető nélküli maximális sebességben abszolút kudarcos) prototípusa.
A videót tegnap fedeztem fel.

Már ezt is bizonyíthatóan megépítette valaki RC modellben, tehát már ebben sem lennék az első:( (már ha valaha is építenék egyet...)

S végül a még festetlen modellel végzett próbarepülés:
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 440
15 610
113
Oldalszeles leszállás Go-Proval.
Árdemes megfigyelni az FD szálkeresztjét (rózsaszín kereszt) és a deviation indicatort a EADIn (jobboldali képernyő).

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed