1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Civil repüléssel kapcsolatos témák

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2019. január 24..

  1. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Azért egy típusról átállni egy másikra baromira nem egyszerű
    - egyrészt a megvásárolt szerszámok, teszt berendezések, műhelyek, stb... mind az adott típusra vannak meg, a beszállítókkal (consumables, stb...) ezekre szerződtek, stb...
    - másrészt a szerelők erre vannak szakszózva, és egy új típusra B1, C akármi mást összeszedni nem egy nap, vagyis az állomány egy részét ha időlegesen is, de cserélni kell, kontraktorok kellenek, meg ugye a suli költsége, ilyesmik.
    - harmadrészt a pilóták szintén új Type ratinget kell szerezzenek, direct entry positionokat kell nyitni, ami az egész állományt szétveri...

    Szóval ok, hogy most bizalomvesztés van, de egy típust csak úgy kukázni és egy másikra átállni (Airbusra), na az nagyon nagy törés üzemeltetői oldalról. Gondolom a főnökség orra elé tolták az előzetes költségkalkulációt, azok meg erre elkezdtek racionálisan gondolkodni.
     
    fishbed and formosa1 like this.
  2. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ha azt állapítják meg a végén, hogy a balesetek, ezek miatti letiltások (amik gondolom rendes mínuszt jelentenek a légitársaságoknak) a Boeing felelőtlenségéből erednek (pl az extraként árult biztonsági alkatrész, vagy mifene, későn kiadott szoftver frissítés, elsietett, nem megfelelő típusengedély), kötbérezhetik a céget?
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Düsseldorf helyett tévedésből a skót fővárosba röppentették az utasokat.

     
    jani22, megazez, misinator and 2 others like this.
  5. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

  6. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    WTO: Még mindig kap tiltott támogatást a Boeing

    "Ismét a Boeing ellen ítélt a Kereskedelmi Világszervezet (WTO): e szerint az Egyesült Államok a korábbi határozatok ellenére továbbra is adókedvezményeket ad, és ez sértette az Airbus több potenciális üzleti lehetőségét is....."
     
    fip7, superjet100 and fishbed like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  9. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor



     
    fishbed likes this.
  10. jani22

    jani22 Well-Known Member

  11. formosa1

    formosa1 Active Member

    Vagy a pilóták "indították újra". - Íme 1 magyar nyelvű szakmai oldal cikke:

    https://airportal.hu/az-etiop-pilot...tasitasat-ennek-ellenere-zuhant-le-a-737-max/

    És van ott 1 érdekes hozzászólás is:
    "Később azonban állítólag", "egyes jelentések szerint", "meg nem erősített értesüléseire hivatkozva","az egyik értesülés szerint". Kamu hírek ismeretlen forrásokból. És ezt az olvasók nagy része komolyan veszi és elhiszi, lévén a témában tájékozatlan. És amíg ilyen tájékoztatást kap, addig az is marad. Az újságot el kell adni, kellenek a lájkok...
     
  12. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ez tényleg ritka gány (fizetett) cikk, több oldalon volt tárgyalva itt is, hogy a boeing elqrta,nem kicsit, nagyon.
     
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    Mellesleg így nez ki a 737-es vezérsík állászög állító mechanizmus
     
    fishbed likes this.
  14. jani22

    jani22 Well-Known Member

  15. formosa1

    formosa1 Active Member

    Tudom, hogy a "mindent jobban tudó" fotelszakérők már a gyártót temetik, de mi azért várjuk meg a vizsgálatok eredményét...!

    Nekem pl. furcsa, hogy csak a fejlődő országok "fejlődő pilótáit" érte baleset. Mert érdekes módon hasonló dolog történik a fejlődő országok haderőinél is, ahol általában villámgyorsan megy tönkre a modern haditechnika...

    Vagy másoknak ez nem furcsa?
     
  16. emel

    emel Well-Known Member

    Igen, kivéve azt, hogy egyértelműen le van írva a Flight manualban, miszerint a túlfutás/vészhelyzet miatt kikapcsolt trimm-rendszert tilos leszállás előtt újra bekapcsolni!! Persze nem tudhatjuk mi lett volna ha kikapcsolva hagyják, így sajnos tudjuk a szomorú véget ...
     
    jani22 and formosa1 like this.
  17. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    Mi van abban az esetben, ha azért kapcsolták vissza, mert a kormányon lévő gombbal könnyebb visszatekerni, mint kézzel?
    Csak próbálok hangosan gondolkodni.Amennyire én tudom, ha lekapcsolják az elektromos trimmet, akkor ugye csak az marad, hogy kézzel kell tekergetni.Azt tudták, hogy a gomb megnyomása megállítja egy időre az MCAS-t a Lion Air esete után.Lehet, hogy ebben reménykedtek. (?)
    Persze akkor is hülyeség visszakapcsolni, de mi más értelme lehetett visszakapcsolni?Azt csak nem várták, hogy megjavul a "reset" hatására.
     
  18. formosa1

    formosa1 Active Member

    De ha visszakapcsolták, akkor "az etióp személyzet eltért a Boeing és az FAA azon utasításától, amelyet a Lion Air-katasztrófa után adtak ki, mert abban az áll, hogy az ilyen esetben a vízszintes vezérsík állásszögét mozgató elektromos motor kiiktatására szolgáló leoldó kapcsolókat a repülés végéig nem szabad ismét bekapcsolni."
     
  19. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member


    Kár, hogy nagyrészt európai pilótákkal repülnek. Fejlődő pilóták még mostanság ülnek be a jobb oldali székekbe. Dél-Afrikai mellett a kontinens legjobb légitársaságáról van szó, amelyik a világ rengeteg országába repül...
     
  20. formosa1

    formosa1 Active Member

    Az etióp gépnél az egyik pilóta biztosan etióp volt, ám az indonéz fapadosnál kicsi az esély a külföldi pilótára. Remélem, hogy a hivatalos vizsgálatok mindent kiderítenek róluk és képzésükről is...
     

Ezen oldal megosztása