Ha ketten is vannak szolgálatban, az nem azt jelenti, hogy mindig két ember van a helyén. Egy 8-órás műszakban azért kell kajaszünet, néha félre kell vonulni egy szűk, árnyékos és egyszemélyes helyre. Csak az a baj, hogy ilyen műszakbeosztásért még soha nem hallottam, hogy kirúgták volna a főnököt a légiközlekedés veszélyeztetése miatt, hiszen ő beosztott két embert a műszakra - csak a váltást/tartalékot nem biztosította (pl. mi van hogyha az egyik rosszul lesz, a másik VAGY mentőt hív, VAGY irányítja a forgalmat és hagyja a kollégát elpatkolni?!!)!! A szabályok gumiszabályok, a főnök megtette a minimumot, te meg oldj meg mindent, ha nem sikerül te vagy a hibás, katasztrófa esetén meg a bűnös. Anno a svájci repirányító is sötétre került, mikor éjszaka egyszál maga volt szolgálatban, és összekarambolozott a körzetében egy cargo-gép meg egy Tu-154 (reggel fel is tűnt Ferihegyen hogy miért nem érkezik a cargo, aztán hallottuk a délelőtti hírekben). Pedig még TCAS is volt rajtuk, csak az nem volt egyértelmű a régi szovjet irányításon kiképzett személyzetnek, hogyha mást mond az (ekkor már "kissé" túlterhelt ) irányító és mást a TCAS, akkor tilos az irányítóra hallgatni.