Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 687
2 384
113
Hmmmmm miért nincs egy polgári repülös topik.
Airbus szárnyak láminálása.

 

sequadon

Active Member
2013. december 7.
348
191
43
Nem volt egy egészséges start. Ha nem jut el a tengerig még rosszabb lehetett volna.

Lion-Air-JT610.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem volt egy egészséges start. Ha nem jut el a tengerig még rosszabb lehetett volna.

Lion-Air-JT610.jpg
Itt valami nagyon nagy csúnyaság történt, 600m magasságtól ahányszor tovább próbáltak emelkedni mindig elkezdett csökkenni a sebességük, ettől kezdve csak küszködtek, csak úgy tudták a sebességet növelve elkerülni az átesést hogy mindig süllyedésbe nyomták a gépet - aztán a végén már ez sem volt elég, megindultak lefelé a tengerig ... szegények.:( Hajtómű tolóerő-hiány, vagy kormányvezérlési bajok rossz sebességi/magassági adatok (pitot/statik-problémák), esetleg ezek együttes problémái miatt?
 

sequadon

Active Member
2013. december 7.
348
191
43
Nem volt egy egészséges start. Ha nem jut el a tengerig még rosszabb lehetett volna.

Lion-Air-JT610.jpg

A repülés útvonala is érdekes, mintha folyamatosan jobbra csúsztak volna a tervezett iránytól. Lehetséges, hogy a süllyedés volt a sebességnövekedés kiváltó oka és nem fordítva?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 452
15 832
113
Nem volt egy egészséges start. Ha nem jut el a tengerig még rosszabb lehetett volna.

Lion-Air-JT610.jpg
Itt valami nagyon nagy csúnyaság történt, 600m magasságtól ahányszor tovább próbáltak emelkedni mindig elkezdett csökkenni a sebességük, ettől kezdve csak küszködtek, csak úgy tudták a sebességet növelve elkerülni az átesést hogy mindig süllyedésbe nyomták a gépet - aztán a végén már ez sem volt elég, megindultak lefelé a tengerig ... szegények.:( Hajtómű tolóerő-hiány, vagy kormányvezérlési bajok rossz sebességi/magassági adatok (pitot/statik-problémák), esetleg ezek együttes problémái miatt?

Na ezen agyalok már egy ideje.

A gép 2000 láb környékén magasságot veszít, majd ahogy meghúzzák ezt látva, sebességet. Mivel ilyenkor még felszálló teljesítményen dübörögsz (noise abatement ide vagy oda), kizárt, hogy okkal ilyesmit tettek volna, főleg nem ilyen mértékben.

Az igazi kérdés viszont az, hogy miért mentek tovább. Elhagyták a forgalmi kört és nem tértek vissza. Nem tudom az NG esetén kell-e jettison procedure a túl magas MTOW miatt, de emlékeim szerint azt is le lehet tenni felszálló súllyal. Na most a gép tartotta a magasságot jó ideig, vagyis a forgalmi körre elég lett volna (főleg, hogy az ATC eltakarít mindenkit az útjából ilyenkor), szóval nem igazán értem, mi okból folytatta az útját és nem tért vissza azonnal (a hiba a reptér közvetlen közelében jelentkezett).

Látatlanba azt mondanám, valamelyik air data computer purcanhatott ki (elvileg a két pilótának van sajátja, azokat hasonlítja össze a rendszer, és ha nagy eltérés van, kiüti a rosszat), vagy akár a statikus port/pitot lett eldugaszolva (volt rá példa, unatkozó csomagos leragasztgatta a statikus portot ragasztószalag darabokkal). Vagy birdstrike, de azt egyből jelentik. Hideg nem volt, jegesedés kizárva. Üzemanyaggal is lehetett valami (vizes, vagy az üzemanyagrendszer más szennyeződése, akár alga). Ez a tolóerővesztés a legnagyobb igénybevételnél találós kérdés, mert a legnagyobb igénybevétel,meg a legnagyobb tüza. átfolyás MECen. Nagyon várom mit hoznak majd ki a vizsgálók.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 452
15 832
113
Gyönyörű. Akkor az ADC már alapból hibás adatokat kapott és azok alapján küldte ki a jeleit mindkettő - de most akkor a Maxon egy állásszögadó van? Mert ha van kettő, azokat összeveti és ha ekkora az eltérés alapból ki kell vernie a ribilliót - vagy mindkettő kifeküdt egyszerre?
Mókás, mert akkor ezzel a gép veszíti a CATIII besorolását? Merthogy a robotra ez az egyik input :S
Megnézem valami SB vagy AD van-e kinn, mostanában nem követtem ezeket a dolgokat (myboeingfleet belépésem még megvan) :D