Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 982
68 298
113
A Concord prototípusa egy filmről szkennelt videón, hang nélkül:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdekes részlet a lefelé nyíló pót-beömlő zsaluzat, amit a későbbi példányokon már módosítottak.

Itt pedig a prototípus hátulról még az eredeti reverzzel és GSF-el:

74536_1238775082.jpg



Illetve az eredeti utánégetéssel:

gaxdn1.jpg


Ezt később visszavették, mert a hajtómű utánégető nélküli tolóerejét szabályozták inkább fel.
 
M

molnibalage

Guest
Továbbra is erősen szkeptikus vagyok, főleg a hidrogénes beszólás miatt a végén...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 529
17 126
113
Ennyi erővel akár a földön is gurulhatna :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egyszer pacsizz le egy AN-2 pilótával hogy elvigyen permetezni - na az az élményrepülés, ami szerintem űberel gyakorlatilag mindent :D
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 643
113
17 db Berijev 200as épült. A gép darabja 50M dollár. Kettőt vett Kína, és volt valami szándék USA összeszerelésre is. Gondolom, ezt megtorpedózták, mint annak idején a Jak-40est. Indonézia 45 napra bérelt kettőt 51M dollárért.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 897
9 939
113
Embraer is back in black:


Mintha nem hagyományos hajtómű elhelyezést terveznének. Az ilyenekről mindig nehezen hiszem el, hogy elkészülnek. Persze örülnék ha megtörnék a szokásokat :)
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 762
27 203
113
Nemrég szállt el felettem, érdekes volt a hajtóműzaja, ezért rákerestem a radaron.

Nagyon szép gép. :)

56190_1627061867.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 982
68 298
113
Nemrég szállt el felettem, érdekes volt a hajtóműzaja, ezért rákerestem a radaron.

Nagyon szép gép. :)

56190_1627061867.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igen, jár Ferihegyre és igen, érdekes a zaja. Mint minden tolólégcsavaros gépnek a Northrop N9M-től a B-36-oson át a PW-Alliosn 578-as toló-propfanig bezárólag:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A légcsavarok a szárny mögötti Kármán-féle örvénysor és/vagy a hajtóművek kiömlői/kipufogói mögé kerülnek, így komoly vibráció keletkezik.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://www.youtube.com/watch?v=8WoHxI9z6-Y

https://www.youtube.com/watch?v=x_fuo7BU3cM

A tolólégcsavar valahogy felerősíti a dugattyús motorok kipufogózajának vibrációját.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 762
27 203
113
Igen, jár Ferihegyre és igen, érdekes a zaja. Mint minden tolólégcsavaros gépnek a Northrop N9M-től a B-36-oson át a PW-Alliosn 578-as toló-propfanig bezárólag:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A légcsavarok a szárny mögötti Kármán-féle örvénysor és/vagy a hajtóművek kiömlői/kipufogói mögé kerülnek, így komoly vibráció keletkezik.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

https://www.youtube.com/watch?v=x_fuo7BU3cM

A tolólégcsavar valahogy felerősíti a dugattyús motorok kipufogózajának vibrációját.
Köszi a részletes válaszod! :)