Jak-42-es prototípusa, még egyenes szárnyakkal és egy érdekes, ám meg nem valósult továbbgondolás:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Egytől egyik kretének.https://24.hu/belfold/2021/07/22/budaors-repuloter-zaj-kamaraerdo-erdodulo/
Ok, napi agyhalál, ízléses cikk körítéssel. Tüntetés a Budaörsi repülőtér ellen.
Kinn voltunk aznap, jó meleg volt, a Flycoop meg nemes egyszerűséggel négykor bezárta a kaput és elmentek haza, hogy azok meg ott kinn kapják be, tüntessenek. És igazuk volt.
Kedvencem amúgy, hogy azon a környéken is (sok újgazdag meg rongyrázós) rakás tuning kipufogós kocsi meg jókora motor rohangál, bőven 100dB fölött, de az nem bántja a helyi vájtfülűeket, csak a kisgépek.
- Egy dolog, hogy a történet a szokásos, beköltözik az évszázada ott működő reptér mellé a tömeg, mert olcsó a telek (mert ott a reptér és zaj van...), aztán indul a nyavajgás, hogy jééé... itt a reptér és zaj van...
- Másik, hogy tényleg módosítottak a forgalmi körön - 27-es (belváros) irányba felszállva pl. az út fölé kiérve (vagy olyan 30 feet magasan) máris fordulhatsz ki balra, hogy ne a frissen odaépült lakóparknak zajongj. Ami igen kedves tőlünk, hiszen így kifordulunk a felszállóirányban elterülő szántó fölül, ami azért hasznos, mert a motor rendszerint ilyenkor döglik be, ha be akar (felszállóteljesítmény úgye a legnagyobb terhelés),
- "Példátlan és arcpirító, amit megengednek maguknak azok a pilóták, akik nap mint nap semmibe véve a szabályokat teszik tönkre a környéken élők életét" - na ez a fasz a krém az egész bandában, kibaszottul betartunk minden szabályt, de pl. a felszálláskor ezek a gépek (többség C-152 meg hasonló ragadozók...) nem igazán tudnak emelkedni (főleg nem ilyen melegben), leszálláskor meg adott 3 fokos siklópályán jössz be, mert úgy kell és amúgy is azt kell megtanulni.
- A hatóságok leszarják a panaszaitokat, mert nagyon jól tudják, hogy az egész arra megy ki, hogy pénzt húzzatok ki a reptérből, ahogy Ferihegyen is rendszeresen eljátszák, meg mindenhol. Az itt üzemelő gépek mind viszonylag csendesek, egy kocsiban ülve sem hallod őket. 63 dB... városban a körúton többet mérek...
- Ám a többség a lakók szerint nem az előírt 300 méteres vagy afölötti magasságban repül, hanem emelkedési és süllyedési gyakorlatokat végez, és néha már a házak, fák tetejét súrolva erőlködik, teljes gázon pörgetve a motort. - Anyád Nr. 2. Egyrészt az iskolakör magassága 1700 feet, kivéve persze a climb meg a descent az adott falon. Az emelkedési/süllyedési gyakorlást nem tudom értelmezni, a fák tetejét súrolva max gáz meg vagy egy vészhelyzetiből (pont fölül) bejöve elcseszte a leszállást, vagy egy sima átstart. Mindkettő része a kiképzésnek.
- Na igen, innen jön az egész lényege - ki lehet tiltani a pilótaképzést, de aztán nem lesz, aki elvigyen 5000 Forintért Londonba babáim... ennyi erővel az autóvezető tanulók se gyakoroljanak a forgalomban, nem?
Ahha.
Nagyon nem, pont hogy az idősebbek....Z generáció...
Évről évre megy ez a perverz vadászat a budaörsi repülőtér ellen.
A hangadó kemény mag már a MÉM RSz utáni időkben, a kilencvenes és kétezres évekbeli pangás idején költözött az olcsó telekáras környékre és azóta visong, mióta a reptér újra kezdi megtalálni magát.
Na persze az An-2-eseknél, Ka-26-osoknál, vagy Zlineknél jóval halkabb gépekkel.
Hanem ez a háborúsdi egy veretes öngól.
Ugyanis a repülőtérnek van egy katonai funkciója is, azaz ha van civil repülés, ha nincs, azt a repteret üzemkészen kell tartani.
Ha nincs a Flycoop, akkor a környékbeli önkormányzatoknak kell fizetni az üzembentartás költségeit…
Ha elég jó az a lottó nyeremény, vehetsz újabbat is, mert mindegyik Learjetnek FL510 az engedélyezett csúcsmagassága, és még a haverok is jobban beleférnek.ha nyerek a lottón, veszek egy Learjet 24-est. Ez lényegében egy privát vadászgép volt, korlátozott műrepülő képességekkel. 50 ezer lábig fel tudott menni
De pont, hogy nem akarok újabbat!Ha elég jó az a lottó nyeremény, vehetsz újabbat is, mert mindegyik Learjetnek FL510 az engedélyezett csúcsmagassága, és még a haverok is jobban beleférnek.
Tessék egy montázs addigha nyerek a lottón, veszek egy Learjet 24-est