M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A hidrogén az univerzum legkönnyebb eleme...Logikus, pláne hogy az a gép legbiztonságosabb része, ám azzal az utastér /tehát a befogadóképesség/ is csökkenni fog. - És ezek után beszélni kéne a gép súlypontjáról is...
De a tárolására szolgáló tartály nem az, hiszen erős behatásoknak is ellent kell állnia. És ha ezután a pehelysúlyúnak nem nevezhető hajtómű is a farokra kerül, úgy a gép már bajosan lesz kiegyensúlyozva...!A hidrogén az univerzum legkönnyebb eleme...
De a tárolására szolgáló tartály nem az, hiszen erős behatásoknak is ellent kell állnia. És ha ezután a pehelysúlyúnak nem nevezhető hajtómű is a farokra kerül, úgy a gép már bajosan lesz kiegyensúlyozva...!
Repülőgépnél nincxs akkora baj, mert ha megtankolod, akkor el is használod. 6-8 órán át még folyékonyan lehet tartani. A maradékot le kell fejteni.Nem a hátsó súlypont a probléma, hiszen azt hátrébb helyezett szárnnyal könnyű rendbe rakni. A probléma az, hogyha a tüzelőanyag messze van a súlyponttól, akkor a kifogyásával sokat mászik el a súlypont. Ez a változás a probléma.
Amúgy érdekes kérdés is ez a hidrogén tárolás, mivel a fűtőértéke ugye kb. majdnem 3x annyi, mint a keroziné.
Azaz, ha 3 tonna kerozint ki lehet váltani 1 tonna hidrogénnel és plusz 1 tonna tartállyal, akkor még mindig csak 2 tonnánál tartunk. Sajnos nem értek hozzá, viszont van egy sejtésem, hogy 1 tonna hidrogén tárolása nem lesz megoldható egy 1 tonnás tartállyal... és itt bukik is a történet.
A HDG beállítás az autopiloton tudja az INS-t vagy a GPS-t használni, vagy az mindig a mágneses iránytűt használja?
Tehát lehet-e úgy állítani, hogy a 360 fok ne a mágneses pólus felé hanem a földrajzi északi sark pont felé repüljön?
Röviden, ma a seggedet kinyalja a rendszer.Attól függ, hogy a robot mikori gyártmány.
Ha most vesszük az A350/B787 kvázi fél intelligens (de mindenképpen többszintes adaptív) robotját, úgy ebben az esetben az user interface értelmezi, hogy te mit akarsz.
Szóval ezek segítségével a robot már alapból tudja, hogy az iránytű nem megbízható, így a felsoroltak valamelyikét fogja használni - de te, mint felhasználó, csak azt adod be a gépnek, hogy heading XXX. Na most mivel ebben az esetben a lokális mágnesen változók nem játszanak, a gép megérti, hogy a beállítás pillanatában a nav data base térképe szerinti headinget szeretnét, így onnantól a meglévő navigációs eszközöket felhasználva kidolgozza azt az útvonalat, amivel ezt a kívánalmat teljesíti - és megy is arra, még ha te azt is látod az iránytűn az ablakon, hogy az szépen mozog el. Szóval nem fog rácsavarodni a Föld tengelyére
- Mikor a sarokra repülsz, úgy a nav database fel van frissítve az ide tartozó Jeppessennel (vagy amit a cég használ), ergo a gép tudja, hol vannak földi adók, mi az aktuális mágneses eltolódás.
- A RAIM segítségével tudod, hogy hány műhold lesz hozzáférhető.
- Asszem ott is ugyanazok a követelmények vannak, mint a NAT-ban, vagyis kell két független RNS (lézergiró), hogy beléphess, az meg ugye 8 óra repülés után is rendszerint tíz mérföld XTRK (tracktől való eltérést) eltérést ad. Ha jól tudom, ott is RNP10 (navigáziós pontosság) van. Fene tudja...
De persze az ops előre kész útvonalat ad, szóval erre nincs igazán szükség, útvonalrepülésre főleg nem (igazából a HDG mode főleg radarvektoráláskor kell, zsúfolt légtérben).
Ja, de ma ha lezuhan egy gép, mert a pilóták vagy a műszakiak elcsesznek valamit, akkor jó eséllyel beleszakad a légitársaság.Röviden, ma a seggedet kinyalja a rendszer.
1930-ban ott navigálni egészen más volt a sarki repülések idején.
(Kb. ezt a fajta eltérést nem értette meg sok ember a Gripen vs MiG-29 videónál. A Gripennel erős túlzással egy gyerek is elnavigál a moving map és robot segítségével..)
Annyibol alapvetoen teves a cikk, hogy a CIA, mint a szovetsegi kulfoldi hirszerzes kozpontja, nem dont az egvilagon semmirol, mert nincsen semmifele dontesi jogkore, de elemzeseket termeszetesen keszit, bennuk opciokkal, javaslatokkal. A dontes a kormanye avagy az illetekes felugyelete, hatosage, esetleg a Kongresszus kulugyi, nemzetbiztonsagi stb bizottsagae (ha olyan lenne a kerdes.)
A Wizz Air jelentett most be Dubai-ban egy újabb nagy géprendelést.Úgy tűnik valaki kiutazott a Dubai Airshow nevű szakkiállításra az egyik Falconnal... hátha lesz belőle valami üzlet vagy bejelentés.
Erről van valami bővebb?A Wizz Air jelentett most be Dubai-ban egy újabb nagy géprendelést.
A Wizz Air jelentett most be Dubai-ban egy újabb nagy géprendelést.
Today was an important milestone for Wizzair on achieving WIZZ 500, it was a pleasure to witness signing the deal with Airbus for 102 A321-NEO aircrafts setting major steps toward achieving the most sustainable options for air travel at the Dubai Airshow.Erről van valami bővebb?
Erről van valami bővebb?