Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem csak vizek, mert az adatokat olvasva ez amfíbia, így szárazföldi repteret is használhat...Pont ezt néztem én is, pár kérdés megfogalmazódott bennem.
Mennyire lehet üzemszerű a magyarországi hidroplán üzemeltetés? Jellemzően a Duna, de akár a Balaton befagyása is viszonylag ritka dolog.
Méretben, maximálisan mekkora gép üzemeltetése lehetne reális pl.: a Dunáról? L-410 NG amfíbia-változat üzemeltethető lenne? Ha igen, annak már nagyobb "kiépítettség" és biztonsági berendezések kellenek?
Milyen más vizek jöhetnének szóba a Dunán és a Balatonon kívül? Tisza, Tisza-tó?
Igen. Elnézést, kimaradt az a gondolati rész, hogy ilyen méretű gép, mint pl. az L-410 NG. Tehát a méretre gondoltam.Nem csak vizek, mert az adatokat olvasva ez amfíbia, így szárazföldi repteret is használhat...
Szerintem az általad említett gépméret még üzemeltethető lenne a hazai vizeken. Műszakilag. Gazdaságilag majdnem biztos, hogy nem érné meg. A videóból kiderül az, hogy a jelenlegi kísérleti üzemet is a vízimentőkkel közösen végezték, és a projektben is fontos előkészítő munkákat végeztek a vízimentők. Valószínűleg a vízimentésben gondolják a végleges üzemeltetést is.Igen. Elnézést, kimaradt az a gondolati rész, hogy ilyen méretű gép, mint pl. az L-410 NG. Tehát a méretre gondoltam.
Vagy csak ilyen kisgépek repülése lenne megoldható, mint a videón is szereplő?
A 90-es évek elején a Tisza tavon biztosan , talán a Balatonon is volt úszótalpas motoros sárkányrepülővel utasrepültetés.Szerintem az általad említett gépméret még üzemeltethető lenne a hazai vizeken. Műszakilag. Gazdaságilag majdnem biztos, hogy nem érné meg. A videóból kiderül az, hogy a jelenlegi kísérleti üzemet is a vízimentőkkel közösen végezték, és a projektben is fontos előkészítő munkákat végeztek a vízimentők. Valószínűleg a vízimentésben gondolják a végleges üzemeltetést is.
A lehetséges vízfelületekről annyit, hogy ahol van kb 2000m-es szabad vízfelület mondjuk 100-200 méter szélességben, ott kialakítható a pálya. Ami viszont a tengeri üzemtől nagyon eltérő, hogy az édesvízi leszállóhelyek nagyon fix pályairányokat jelentenek, a szél irány változására kevésbé lehet reagálni, ez viszont a szárazföldi pályáktól eltérően nehezen kezelhető. Kisebb oldalszél komponens mellett lehet csak le és felszállni, mivel a szárazföldi pályától eltérően már a gyorsításkor és a leszáláskori lassításkor "nem tart ellen" a pálya a szélnek, hanem driftelni fog a gép (oldal irányban lecsúszik a pálya tengelyéhez képest). Remélem sikerült átadnom, hogy mire gondoltam.
Ahhoz hogy megértsd mi történt ismerned kellene az Airbus repülésirányító rendszerét, de ez itt off.