Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 937
32 635
113
Pont ezt néztem én is, pár kérdés megfogalmazódott bennem.
Mennyire lehet üzemszerű a magyarországi hidroplán üzemeltetés? Jellemzően a Duna, de akár a Balaton befagyása is viszonylag ritka dolog.
Méretben, maximálisan mekkora gép üzemeltetése lehetne reális pl.: a Dunáról? L-410 NG amfíbia-változat üzemeltethető lenne? Ha igen, annak már nagyobb "kiépítettség" és biztonsági berendezések kellenek?
Milyen más vizek jöhetnének szóba a Dunán és a Balatonon kívül? Tisza, Tisza-tó?
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Pont ezt néztem én is, pár kérdés megfogalmazódott bennem.
Mennyire lehet üzemszerű a magyarországi hidroplán üzemeltetés? Jellemzően a Duna, de akár a Balaton befagyása is viszonylag ritka dolog.
Méretben, maximálisan mekkora gép üzemeltetése lehetne reális pl.: a Dunáról? L-410 NG amfíbia-változat üzemeltethető lenne? Ha igen, annak már nagyobb "kiépítettség" és biztonsági berendezések kellenek?
Milyen más vizek jöhetnének szóba a Dunán és a Balatonon kívül? Tisza, Tisza-tó?
Nem csak vizek, mert az adatokat olvasva ez amfíbia, így szárazföldi repteret is használhat...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 937
32 635
113
Nem csak vizek, mert az adatokat olvasva ez amfíbia, így szárazföldi repteret is használhat...
Igen. Elnézést, kimaradt az a gondolati rész, hogy ilyen méretű gép, mint pl. az L-410 NG. Tehát a méretre gondoltam.
Vagy csak ilyen kisgépek repülése lenne megoldható, mint a videón is szereplő?
 

Beni

Well-Known Member
2019. október 18.
82
281
53
Igen. Elnézést, kimaradt az a gondolati rész, hogy ilyen méretű gép, mint pl. az L-410 NG. Tehát a méretre gondoltam.
Vagy csak ilyen kisgépek repülése lenne megoldható, mint a videón is szereplő?
Szerintem az általad említett gépméret még üzemeltethető lenne a hazai vizeken. Műszakilag. Gazdaságilag majdnem biztos, hogy nem érné meg. A videóból kiderül az, hogy a jelenlegi kísérleti üzemet is a vízimentőkkel közösen végezték, és a projektben is fontos előkészítő munkákat végeztek a vízimentők. Valószínűleg a vízimentésben gondolják a végleges üzemeltetést is.

A lehetséges vízfelületekről annyit, hogy ahol van kb 2000m-es szabad vízfelület mondjuk 100-200 méter szélességben, ott kialakítható a pálya. Ami viszont a tengeri üzemtől nagyon eltérő, hogy az édesvízi leszállóhelyek nagyon fix pályairányokat jelentenek, a szél irány változására kevésbé lehet reagálni, ez viszont a szárazföldi pályáktól eltérően nehezen kezelhető. Kisebb oldalszél komponens mellett lehet csak le és felszállni, mivel a szárazföldi pályától eltérően már a gyorsításkor és a leszáláskori lassításkor "nem tart ellen" a pálya a szélnek, hanem driftelni fog a gép (oldal irányban lecsúszik a pálya tengelyéhez képest). Remélem sikerült átadnom, hogy mire gondoltam.
 

MoyesMD

Member
2020. október 29.
24
53
18
Szerintem az általad említett gépméret még üzemeltethető lenne a hazai vizeken. Műszakilag. Gazdaságilag majdnem biztos, hogy nem érné meg. A videóból kiderül az, hogy a jelenlegi kísérleti üzemet is a vízimentőkkel közösen végezték, és a projektben is fontos előkészítő munkákat végeztek a vízimentők. Valószínűleg a vízimentésben gondolják a végleges üzemeltetést is.

A lehetséges vízfelületekről annyit, hogy ahol van kb 2000m-es szabad vízfelület mondjuk 100-200 méter szélességben, ott kialakítható a pálya. Ami viszont a tengeri üzemtől nagyon eltérő, hogy az édesvízi leszállóhelyek nagyon fix pályairányokat jelentenek, a szél irány változására kevésbé lehet reagálni, ez viszont a szárazföldi pályáktól eltérően nehezen kezelhető. Kisebb oldalszél komponens mellett lehet csak le és felszállni, mivel a szárazföldi pályától eltérően már a gyorsításkor és a leszáláskori lassításkor "nem tart ellen" a pálya a szélnek, hanem driftelni fog a gép (oldal irányban lecsúszik a pálya tengelyéhez képest). Remélem sikerült átadnom, hogy mire gondoltam.
A 90-es évek elején a Tisza tavon biztosan , talán a Balatonon is volt úszótalpas motoros sárkányrepülővel utasrepültetés.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
394
651
93
Ahhoz hogy megértsd mi történt ismerned kellene az Airbus repülésirányító rendszerét, de ez itt off.

Szívesen olvasok bármi bizonyítékot, ami alátámasztja a kapitány állításait, de csak olyasmit találok, hogy megvizsgálták ezeket valós körülmények között, 5 éles teszt során, és szó sem volt arról, hogy "landing mode"-ba állt volna át a rendszer (amit a go around amúgy is felülír).

Szóval valóban, nem vagyok pilóta, pláne nem A320-ra képesített, és nem vagyok baleseti vizsgáló sem, de amit eddig láttam/olvastam az ügyről, valódi vizsgálóbizottságtól, és valódi pilótáktól, az megerősíti bennem azt, aminek ez az egész látszik. Hanyagul megtervezett (az Air France által), nagyon veszélyes műrepülés, ami sajnos el lett baszcsizva, és nem a FBW miatt.
Nem a gép hibázott, hanem emberek már ott, hogy erre így, ebben a formában megadták az engedélyt.

Elhiszem, hogy a kapitány megpróbálta a szoftvert hibáztatni, de a köztudatban maradt mendemondákon kívül még nem láttam valódi bizonyítékot.
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox