Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

hete

Well-Known Member
2021. január 7.
692
1 717
93
310301458_3527270604174143_7861010077471933703_n.jpg
311659694_10222491881871255_1044147722586137837_n.jpg
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
Amúgy jól mutatja, hogy mennyire hiábavaló az egész az kisgépes kategória alja. Pipistrel Virus sw 121, a gép üres tömege nincs 400 kg, a maximális felszállótömeg 700 kg sincs. A gépbe 2x50l benzin megy, ha jól emlékszem és 100LE táji a motorja.

[...]

Az elektromos gépek legfeljebb oktatásra meg sétarepülése alkalmasak szinte mindenhol.

Én akkor látom ennek az értelmét oktatásban, ha van mellé párhuzamosan egy dugattyús motoros gép is, ami ugyanolyan típusú és ugyanúgy repül. Akkor lehetne variálni igény és feladat szerint, hogy melyikkel repül a növendék. A PPL képzés során én ritkán repültem olyan feladatot, amikor ne lett volna elég az 1ó repülés (+a fél óra tartalék). Légterezés, iskolakör, rövidebb útvonalak: mind meg volt 1 órából. Meg az elején a növendék se bírt egyben többet. Hosszabb útra később mehetne a benzinessel.
Az általam ismert hobby pilóták repülési szokásainak legalább 80%-át is lefedné egy ennyit időt repülni képes gép. Legalább nem kellene egy 10perces repülés előtt másik 10 percig az olajat, meg a hengerfejet melegíteni.

Szerintem jelen paramétereivel önmagában nem életképes opció. De két gép esetén már előfordulhat, hogy az egyik benzinest érdemes kiváltani elektromosra.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
W

Wilson

Guest

Az emberiség történetének legostobább fogadása végtelenül felháborító.....​


2022.10.13. 11:30


A történet sajnos egyáltalán nem vicces, nem csoda, hogy a szovjet titkosszolgálat (KGB) évekig titokban tartotta.

Talán minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy nagyjából 36 éve megköttetett az emberiség legostobább fogadása. 1986. október 20-án, fedélzetén 87 utassal és hétfős személyzettel felszállt a Jekatyerinburg és Groznij között ingázó Aeroflot 6502-es járata. Az út során

a Tu–134A típusú repülőgép kapitánya, Alexander Kljujev fogadást kötött másodpilótájával, Gennagyij Zsirnovval, hogy csukott szemmel, csak a műszerekre hagyatkozva képes sikeres leszállást végrehajtani​

az út egyetlen megállóján, a szamarai Kurumocs repülőtéren. Kliujev annyira magabiztosnak érezte magát – inkább beképzelt volt –, hogy mintegy 400 méteres magasságban elhúzatta a sötétítő függönyöket a pilótafülke szélvédőjén, hogy a kilátást eltakarva teljesen vakon hajthassa végre a landolást.

Nem is lehetett más a vége, mint katasztrófa​



Talán mondanunk sem kell, hogy a leszállás során megszólaltak a riasztóberendezések, és a földi légiforgalmi irányítás is többször jelezte, hogy korrigálnia kellene a pilótának, de hiába. Kliujev kapitány figyelmen kívül hagyta a talajközelségre vonatkozó figyelmeztetéseket, aminek pontosan az lett a következménye, amire gondolsz: a gép nagyjából 280 km/h sebességgel csapódott a szamarai kifutópálya aszfaltjának, majd az ütközés következtében a repülőgép a hátára fordult, a szárnyak leszakadtak, a gép pedig lángra lobbant.

A katasztrófában a fedélzeten tartózkodó 94 főből 63-an azonnal meghaltak, további hét ember pedig a kórházban vesztette életét.​

Csodával határos módon a gépen utazó mind a tizennégy gyermek túlélte ezt a szörnyűséget, ahogy Kljujev kapitány és Zsirnov másodpilóta is. Utóbbi azonban nem élhette meg a felelősségre vonást, a korház felé menet szívelégtelenségben meghalt. Klujev kapitányt tizenöt év börtönbüntetésre ítélték, de hat év után szabadon engedték.

 
  • Dühítő
  • Szomorú
Reactions: gacsat and formosa1

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 323
113

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 414
3 696
113
Küldöm a Ryanair-siratóknak:

 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
M

molnibalage

Guest
Küldöm a Ryanair-siratóknak:

Küldöm szeretettel:

  • Nézd meg a teljes veszteséget a COVID időszaktól. Az annyi, mint most a profit. Kíváncsi lennék, te mit szólnál ahhoz, amikor két éves mélyrepülés után rádcsűrnének egy a "extraprofit" adót? A kiszámíthatóságról is szó volt.
  • Infláció? Mikor látunk bakker a számszakon végre túl?
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fishbed and BJani
M

molnibalage

Guest
Küldöm a Ryanair-siratóknak:

De hallod, ha jövőre 20% fizud pluszod lesz 2019-hez képest, akkor mehet rád is az extraprofit miatti adó?