Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 137
9 759
113
A lett partok közelében tengerbe csapódott egy osztrák lajstromú Cessna 551-es. A gép a spanyolországi Jerez repteréről tartott Kölnbe, de ott nem landolt. A légiirányítás nem tudta felvenni vele a kapcsolatot, emiatt német és dán QRA is emelve lett a gépre. Az elfogáskor a pilóták nem láttak senkit a kabinban. Egyes források szerint a német légtérben kabinnyomás problémát jeleztek a légiirányításnak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 643
113
A lett partok közelében tengerbe csapódott egy osztrák lajstromú Cessna 551-es. A gép a spanyolországi Jerez repteréről tartott Kölnbe, de ott nem landolt. A légiirányítás nem tudta felvenni vele a kapcsolatot, emiatt német és dán QRA is emelve lett a gépre. Az elfogáskor a pilóták nem láttak senkit a kabinban. Egyes források szerint a német légtérben kabinnyomás problémát jeleztek a légiirányításnak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hát ez több, mint furcsa. Német légtérben már 1 km alatt kellett volna lenniük.
 

Kecske

Well-Known Member
2020. május 24.
257
1 332
93
Szerintem nem vagyunk ám messze attól, hogy legyen egy kapcsoló a pilótafülkében, amit ha valaki bekapcsol, a gép automatikusan leszáll a legközelebbi repülőtéren. Akár egy másik repülőről is aktiválhatják.
Egyes G3000-es avionikájú gépekbe már építenek ilyen rendszert:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: formosa1 and gacsat

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 137
9 759
113

Épp szembe jött és bár alapvetően a saját portékája miatt posztolta a Kenworth, talán itt is elfér.

A képen a KLM egy C-54B / DC-4 típusú gép látható, miután egy sikeres kényszerleszállást követően trélerre rakták a szaudi sivatagban. A gép egy nem mentrendszerinti útvonalat repült London - Karacsi között, melynek a Róma - Bászra szakasza ért véget Irak helyett Szaúd-Arábiában.

A gép 1953. január 1-ének estéjén indult Rómából, ám Bászra repterén nem tudtak leszállni, mert a gép érkezése előtt az amúgy egész nap kitűnő látási viszonyok drasztikusan leromlottak. Ugyanez volt a helyzet a kitérő reptérként kijelölt Bagdad esetében is. Emiatt a pilóták a szaúdi Dhahran mellett döntöttek. Lényeg a lényeg Dhahran közelében kifogyott az üzemanyag, a reptértől mintegy 27,5 kilométernyire kényszerleszállást hajtottak végre a telihold által megvilágított sivatagban. A fedélzeten tartózkodó 66 fő közül mindenki életben maradt, sőt a DC-4-es is megúszta, hiszen az akkor 9 éves gép javítása mellett döntöttek.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 084
84 969
113
A lett partok közelében tengerbe csapódott egy osztrák lajstromú Cessna 551-es. A gép a spanyolországi Jerez repteréről tartott Kölnbe, de ott nem landolt. A légiirányítás nem tudta felvenni vele a kapcsolatot, emiatt német és dán QRA is emelve lett a gépre. Az elfogáskor a pilóták nem láttak senkit a kabinban. Egyes források szerint a német légtérben kabinnyomás problémát jeleztek a légiirányításnak.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Radio Comms, Tracks And All The Details About The Interception Of The ‘Ghost Jet’ Last Week...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

F-16_OE-FGR_04092022_Foto_Cykel_Grafen_Facebook.jpg
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 767
17 726
113
A magyar kormány elkötelezett az Aeroexpress Regional tevékenysége mellett, minden eszközt megvizsgál, hogy a légitársaság által vitt regionális közlekedés hosszú távon megmaradjon – jelentette a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese Debrecenben.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 561
5 608
113
Nem tudom, hogy volt-e már valahol. Kimenekítettek egy Wizz Air gépet Ukrajnából, mélyrepülésben.
Gondolom nem kis kockázatot vállalt a személyzet, és a veszélyességi pótlékot sem sajnálták tőlük!
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 137
9 759
113
Most néztem, elvileg február 23 óta vesztegelt Lvivben ez a Wizz gép. Az FR24 adatai alapján a lengyel határnál, 10 000 láb / 3 km magasan kapcsolták a jeladót, az ukrán légtérben töltött rövid idő alatt nem működött:

 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
367
1 714
93
Brutális mennyiségű járat hagyta ma el Moszkvát és Szentpétervárt, a helyenként milliós jegyárak ellenére.
Külön megdöbbentő a török járatok száma, valószínűleg minden elérhető kapacitást ide csatornáztak:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.