Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 105
9 420
113
A lett partok közelében tengerbe csapódott egy osztrák lajstromú Cessna 551-es. A gép a spanyolországi Jerez repteréről tartott Kölnbe, de ott nem landolt. A légiirányítás nem tudta felvenni vele a kapcsolatot, emiatt német és dán QRA is emelve lett a gépre. Az elfogáskor a pilóták nem láttak senkit a kabinban. Egyes források szerint a német légtérben kabinnyomás problémát jeleztek a légiirányításnak.

 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A lett partok közelében tengerbe csapódott egy osztrák lajstromú Cessna 551-es. A gép a spanyolországi Jerez repteréről tartott Kölnbe, de ott nem landolt. A légiirányítás nem tudta felvenni vele a kapcsolatot, emiatt német és dán QRA is emelve lett a gépre. Az elfogáskor a pilóták nem láttak senkit a kabinban. Egyes források szerint a német légtérben kabinnyomás problémát jeleztek a légiirányításnak.

Hát ez több, mint furcsa. Német légtérben már 1 km alatt kellett volna lenniük.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 105
9 420
113

Épp szembe jött és bár alapvetően a saját portékája miatt posztolta a Kenworth, talán itt is elfér.

A képen a KLM egy C-54B / DC-4 típusú gép látható, miután egy sikeres kényszerleszállást követően trélerre rakták a szaudi sivatagban. A gép egy nem mentrendszerinti útvonalat repült London - Karacsi között, melynek a Róma - Bászra szakasza ért véget Irak helyett Szaúd-Arábiában.

A gép 1953. január 1-ének estéjén indult Rómából, ám Bászra repterén nem tudtak leszállni, mert a gép érkezése előtt az amúgy egész nap kitűnő látási viszonyok drasztikusan leromlottak. Ugyanez volt a helyzet a kitérő reptérként kijelölt Bagdad esetében is. Emiatt a pilóták a szaúdi Dhahran mellett döntöttek. Lényeg a lényeg Dhahran közelében kifogyott az üzemanyag, a reptértől mintegy 27,5 kilométernyire kényszerleszállást hajtottak végre a telihold által megvilágított sivatagban. A fedélzeten tartózkodó 66 fő közül mindenki életben maradt, sőt a DC-4-es is megúszta, hiszen az akkor 9 éves gép javítása mellett döntöttek.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 181
81 049
113
A lett partok közelében tengerbe csapódott egy osztrák lajstromú Cessna 551-es. A gép a spanyolországi Jerez repteréről tartott Kölnbe, de ott nem landolt. A légiirányítás nem tudta felvenni vele a kapcsolatot, emiatt német és dán QRA is emelve lett a gépre. Az elfogáskor a pilóták nem láttak senkit a kabinban. Egyes források szerint a német légtérben kabinnyomás problémát jeleztek a légiirányításnak.


Radio Comms, Tracks And All The Details About The Interception Of The ‘Ghost Jet’ Last Week...


F-16_OE-FGR_04092022_Foto_Cykel_Grafen_Facebook.jpg
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 522
16 422
113
A magyar kormány elkötelezett az Aeroexpress Regional tevékenysége mellett, minden eszközt megvizsgál, hogy a légitársaság által vitt regionális közlekedés hosszú távon megmaradjon – jelentette a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese Debrecenben.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 459
5 274
113
Nem tudom, hogy volt-e már valahol. Kimenekítettek egy Wizz Air gépet Ukrajnából, mélyrepülésben.
Gondolom nem kis kockázatot vállalt a személyzet, és a veszélyességi pótlékot sem sajnálták tőlük!
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 105
9 420
113
Most néztem, elvileg február 23 óta vesztegelt Lvivben ez a Wizz gép. Az FR24 adatai alapján a lengyel határnál, 10 000 láb / 3 km magasan kapcsolták a jeladót, az ukrán légtérben töltött rövid idő alatt nem működött: