Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
És mi a helyzet azzal a kerozinnal, amit a reptereken tárolnak?Annak lesz valami baja, ha csak úgy ott van a tartályokban hónapokig (pl:ahogyan a 95-ösön megy most a tanakodás, mert tönkremegy)? Mert azért egyik-másik reptéren óriási mennyiséget tárolgatnak, amit ugye most nem fognak felhasználni olyan tempóval, mint eddig.
Normál üzemben fogy a keró gyorsan, hogy most a reptéri tartályokban maradóval mi lesz azt majd eldöntik a felelősök. Mondjuk gombásodás elleni vegyszer az létezik, kérdés hogy mekkora mennyiségben, mert néhány itt-ott leállított gép helyett most világszerte többezer gépet parkoltatnak, plusz a reptéri tartályok ... szóval van ott gond meg meló.
 
  • Tetszik
Reactions: KoviUbi
M

molnibalage

Guest
Normál üzemben fogy a keró gyorsan, hogy most a reptéri tartályokban maradóval mi lesz azt majd eldöntik a felelősök. Mondjuk gombásodás elleni vegyszer az létezik, kérdés hogy mekkora mennyiségben, mert néhány itt-ott leállított gép helyett most világszerte többezer gépet parkoltatnak, plusz a reptéri tartályok ... szóval van ott gond meg meló.
Visszaviszik a finomítóba és újrafinomítás. Azt nem bírja ki semmilyen élőlény...
 
M

molnibalage

Guest
El sem hiszitek mi van a reptereken szerte a világban. Mint egy poszt-Apokaliptikus filmben. Minden állóhelyen és a csápokon gépek állnak, de ember csak elvétve, szinte csak a kiszolgálók jönnek ki elénk és annyi. Hihetetlen, két hete ugyanott iszonyat nyüzsgés volt.
Nem tudom hogy fog ebből felállni a repülőipar, de ami most van, az jókora szakadás lesz.

Maintenance az megy úgy ahogy, a teherforgalom folyamatos, de a utasrepülés szinte zéró. Nekem volt több utam is utas nélkül, pedig a fél gép be volt foglalva hetekkel korábban. De nem jönnek el, nem mozog senki. Nem tudom, mikor fog ez újraindulni, mikor jön meg a bizalom megint, ahhoz pedig le-e elég pilóta érvényes szakszóval (mert 3 hónapig nem repülsz szívtál), elég földi személyzet, etc.... mert ha nyárra ez lecseng és mindenki nyaralni akar menni - sok sikert ehhez elég üléskapacitást szeretni.
A szakszó részre. Ha hirtelen elvesztené emiatt a pilóta állomány 1/3-a a jogsiját, akkor milyen kapacitás lenne ennek visszanyerésére?
Vagy egy ponton túl inkább felszállnak rotálva a legértékesebb pilóták, hogy ne vesszék el? Repülnek egy géppel egy nap vagy 8 személyzettel?
 

ZeiG

Well-Known Member
2017. április 4.
898
5 111
93
Mezőgazdasági repülés tankönyv, értékes információkkal az érintett repülőgépekről és helikopterekről (An-2, M-18, Z-137, Ka-26, MD-500E, UH-12E):
https://regi.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/mezogazdasagi-repules/index.html

Esténként a rendőrségnek leadott légcsavarok, légtraktoros száguldás Afrikában, tűzoltás a Kiskunságban:
Interjú a mezőgazdasági repülés több 10.000 órát repült veteránjával, Nagy Tamással:
http://www.aeromagazin.hu/index.php...ülés-egyik-meghatározó-pilótájával&Itemid=205

Szivarral a szántóföldek fölött (Ayres Thrush):
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 887
82 475
113
Akinek van légitársasága és nagy gépe...

Austrian Airlines yesterday operated two Boeing 777-200ER aircraft between Vienna & Xiamen collecting medical supplies to combat COVID-19 within Austria. These aircraft are registered OE-LPC & OE-LPD

Lufthansa, the German airline sent one of its A330s to China to pick-up urgent medical supplies. They filled up the hold with heavier items, and then put strapped-in lighter items on passenger seats.

Aer Lingus pilots will fly five of the airline's Airbus A330's to China to pick up much-needed medical supplies and transport them back to Ireland.

...