Igen, most járnak Minszktől délre, de nem úgy néz ki hogy arra igyekeznének leszállni. Nagy baj nem lehet a fedélzeten ha nem sietnek minél előbb leszállni, de ha ilyen alacsonyra lejöttek akkor lehet hogy elment a kabin-túlnyomásuk.
És így megy el Moszkváig? Semmi kényszerleszállás? Flightradar szerint 15 ezer lábon repül épp Minszktől délre.
De-press. problem esetén FL100 vagy MSA (minimus sector altitude) (amelyik alacsonyabb) kell lemenni, de törvényileg az FL100 a lényeges, mivel ez a max magasság, ami alatt még nem kell az utasoknak oxigént használni, ami ugye limitált az idő, meg balhé is van belöle. A kiszórás maga egy döntés, vagy automatikus, marha drága cucc amúgy.
Ez egy sokat gyakorolt procedure (don mask, establish crew, communication, és így tovább attól függően rapid vagy milyen a decompression).
A magasságát tekintve viszont nagy baj nem lehet.
Ha FL150 környékén száguld, akkor nem valószínű a mayday, lehet a szabályzó nem tud csak elegendő kabinnyomást tartani, ereszt valahol, a nyomásszabályzó kieresztő szelep engedhetett el, valami lehet a bleedekkel/packekkel vagy a fene tudja.
Tulajdonképpen a kapitány dönthet akármilyen okból, ha utána azt a vizsgálaton alá tudja támasztani az OM(operation manual)/AFM (aircfart flight manual) és műszaki paraméterek alapján. Ez különösen fontos, hiszen minden döntésedet kivizsgálják, és ha valamit nem tudsz megindokolni miért tetted, akkor neked harangoztak...