Ma reggel hatkor volt a terv szerinti távozás, de még ma a nap folyamán vissza is jön.
Most kezdett kigurulni felszálláshoz az 1. terminál elől...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ma reggel hatkor volt a terv szerinti távozás, de még ma a nap folyamán vissza is jön.
Érdekes, hogy engedik rohangálni Európában, bár a Rada honlapja szerint teljesíti a Stage 3 követelményeket. A D-30-as hajtóművel felszerelt polgári Il-76-osok elvileg ki vannak tiltva az EU-ból, de speciális engedélyekkel azokból is járkál néhány erre-arra.Emlékeim szerint csak a borzalmas zaj miatt tették hátra azokat. Ma már nincs erre szükség.
Ha ez csak a borítás sérülése, akkor javítható?
Ez javítható sérülés, két törzskeret között gyűrődött a borítás. De valszeg nem csak a borítás, hanem néhány hosszmerevítő is meggyűrődhetett a borítás alatt (mivel azok se gumiból vannak nem képesek rövidülni csak görbülni, kihajolni, vagy megnyúlni - de az se jobb). Az ilyen problémákra előre kidolgozott eljárásai vannak a Boeingnek, legfeljebb a sérülési pozícióhoz kell azokat igazítani. Be kell mérni a törzskeretekhez, gyári szintezési pontokhoz képest a sérülés határait (ebben benne vannak a gyűrődés miatt kilazult legtávolabbi szegecsek is!), és készen jön a javítási technológia a B.-tól a kivágások helyzetétől a foltok méretezésén, rétegezésén át a szegecsméretig és szegecs-kiosztásig minden! Persze ez nem pár napos munka lesz, gépet felemelni, szintbe állítva rögzíteni, utána lehet vágni a sérült részt stb., és nincs mászkálás a gépen, semmiféle más munka nem végezhető a szerkezetjavítás közben!! Kérdés persze mennyi idős a gép, gazdaságilag megéri-e még a javítás.Ha ez csak a borítás sérülése, akkor javítható?
Törzskeret valszeg nem Ha sérült fő borda, akkor a gépnek game over?
Ha ez csak a borítás sérülése, akkor javítható?
Ha sérült fő borda, akkor a gépnek game over?
Ez javítható sérülés, két törzskeret között gyűrődött a borítás. De valszeg nem csak a borítás, hanem néhány hosszmerevítő is meggyűrődhetett a borítás alatt (mivel azok se gumiból vannak nem képesek rövidülni csak görbülni, kihajolni, vagy megnyúlni - de az se jobb). Az ilyen problémákra előre kidolgozott eljárásai vannak a Boeingnek, legfeljebb a sérülési pozícióhoz kell azokat igazítani. Be kell mérni a törzskeretekhez, gyári szintezési pontokhoz képest a sérülés határait (ebben benne vannak a gyűrődés miatt kilazult legtávolabbi szegecsek is!), és készen jön a javítási technológia a B.-tól a kivágások helyzetétől a foltok méretezésén, rétegezésén át a szegecsméretig és szegecs-kiosztásig minden! Persze ez nem pár napos munka lesz, gépet felemelni, szintbe állítva rögzíteni, utána lehet vágni a sérült részt stb., és nincs mászkálás a gépen, semmiféle más munka nem végezhető a szerkezetjavítás közben!! Kérdés persze mennyi idős a gép, gazdaságilag megéri-e még a javítás.
Nem, törzskeret is cserélhető. Ami nagyobb probléma, hogy amint angelsoul írta ilyen komoly sérülésnél lehetnek máshol is nagy problémák, pl. futóművek - ami még a kisebbik baj, mert ezek cserélhetőek. De ha a szárnyfőtartóban a főfutók bekötési csomópontjai verődtek ki, esetleg repedtek, na akkor van nagy baj! Szárnyfőtartót cserélni akkora munka hogy annyi erővel új gépet is rendelhetsz, mertHa a törzskeret megsérül, akkor automatikusan kuka, nem?
Hülye egy világ hogy a légiforgalomban mindenre van előírt protokoll, de erre nincs kényszerhelyzeti eljárás, csökkentett forgalmi lehetőségekkel. Ki a kórságnak adnák el a kihasználatlan slot-ok (rés-idők) tömegét, ha más cégek is minimális utaslétszámmal, kényszerből repülnek csak?!! Lehet esetleg néhány tőkeerős légitársaság amik felvásárolnának NÉHÁNY nagyforgalmú slot-ot, de tömegével nem tudnának útvonalakat átvenni a forgalom újra indulásakor, hiszen se a gép se a személyzeti állományuk nem növelhető pár hét/hónap alatt drasztikus mértékben. Ráadásul erre az újra beinduló tömeges légiforgalomra nemigen lehet felkészülni se, hiszen ki tudja hogy 3 hónap vagy 3 év múlva fog beindulni?! Emlékeim szerint a 91-es Öböl-háború után 4-5 évig tartott a légiforgalom mélyrepülése (akkor vettem észre a Flight Internationalban, hogy a hirdetésekből eltűntek a "Q tipusvizsgás/Z repórás pilóta munkát keres ..." szövegek, és megjelentek az "X légtársaság Y típusokra pilótákat keres .." hirdetések).
https://data.worldbank.org/indicator/IS.AIR.PSGR?start=1980Hülye egy világ hogy a légiforgalomban mindenre van előírt protokoll, de erre nincs kényszerhelyzeti eljárás, csökkentett forgalmi lehetőségekkel. Ki a kórságnak adnák el a kihasználatlan slot-ok (rés-idők) tömegét, ha más cégek is minimális utaslétszámmal, kényszerből repülnek csak?!! Lehet esetleg néhány tőkeerős légitársaság amik felvásárolnának NÉHÁNY nagyforgalmú slot-ot, de tömegével nem tudnának útvonalakat átvenni a forgalom újra indulásakor, hiszen se a gép se a személyzeti állományuk nem növelhető pár hét/hónap alatt drasztikus mértékben. Ráadásul erre az újra beinduló tömeges légiforgalomra nemigen lehet felkészülni se, hiszen ki tudja hogy 3 hónap vagy 3 év múlva fog beindulni?! Emlékeim szerint a 91-es Öböl-háború után 4-5 évig tartott a légiforgalom mélyrepülése (akkor vettem észre a Flight Internationalban, hogy a hirdetésekből eltűntek a "Q tipusvizsgás/Z repórás pilóta munkát keres ..." szövegek, és megjelentek az "X légtársaság Y típusokra pilótákat keres .." hirdetések).
Ja, csak évekre megállt az addigi fejlődés a grafikon szerint is, ezt láttam én a pilóta-hirdetésekben. 2000-től megint volt egy több éves csökkenés (ez részben világgazdasági, aztán a WTC-akció miatt), ami csak 2010-táján ment át intenzív fejlődésbe. Ez már főleg a fapadosoknak volt köszönhető, azóta akkora személyzet-hiány van, amit a világ minden légiereje megérez ... a civil piac elszívó hatásával nem tudják a lépést tartani a pilótaképzésben és azok megtartásában.https://data.worldbank.org/indicator/IS.AIR.PSGR?start=1980
Hát, olyan nagy megtorpanás nem volt...
A grafikon szerint pont nem.Ja, csak évekre megállt az addigi fejlődés a grafikon szerint is, ezt láttam én a pilóta-hirdetésekben. 2000-től megint volt egy több éves csökkenés (ez részben világgazdasági, aztán a WTC-akció miatt), ami csak 2010-táján ment át intenzív fejlődésbe. Ez már főleg a fapadosoknak volt köszönhető, azóta akkora személyzet-hiány van, amit a világ minden légiereje megérez ... a civil piac elszívó hatásával nem tudják a lépést tartani a pilótaképzésben és azok megtartásában.
SU2033 Budapest-Moszkva járat SSJ 100 gépe fél órával a felszállás után vészjelzést adott le(General emergency) és leereszkedett 4500 m magasságra. A gépet 14.53h -kor (magyar idő 12.53h)várják Moszkvába.
Igen, most járnak Minszktől délre, de nem úgy néz ki hogy arra igyekeznének leszállni. Nagy baj nem lehet a fedélzeten ha nem sietnek minél előbb leszállni, de ha ilyen alacsonyra lejöttek akkor lehet hogy elment a kabin-túlnyomásuk.SU2033 Budapest-Moszkva járat SSJ 100 gépe fél órával a felszállás után vészjelzést adott le(General emergency) és leereszkedett 4500 m magasságra. A gépet 14.53h -kor (magyar idő 12.53h)várják Moszkvába.
Mint kiderült a légkondicionálási rendszer kijelzője hibásodott meg. Ez egyébként gyakori eset a Superjetnél.Igen, most járnak Minszktől délre, de nem úgy néz ki hogy arra igyekeznének leszállni. Nagy baj nem lehet a fedélzeten ha nem sietnek minél előbb leszállni, de ha ilyen alacsonyra lejöttek akkor lehet hogy elment a kabin-túlnyomásuk.