Ennek inkább itt lenne a helye.
A mai helyzet fényében kit érdekel, hogy mi volt 2018-ban? Ez kb. olyan nevetséges benyögés volt, mintha Sztálingrád alatt bekerítve azzal kábítod Hans közlegényt, hogy 1940 májusában hogyan álltak Franciaországban.
Irreleváns.
A MAX miatt is nagyon szenvedtek volna. Annak most egy ideig kampó és a mostani vírusizé egy hatalmasan rúg az egész repiparba. Nem tudom hány évtized után volt először olyan, hogy 0 db gépet rendeltek a Boeingtől. Ez még a vírus előtt volt.
https://www.cnbc.com/2020/02/11/boeing-posts-zero-new-airplane-orders-in-january.html
Szóval erre kíváncsi leszek. Százszámra állnak a földön a gépek, amiket még ha ki is javítanak, akkor sem fogja reptetni őket egy ideig senki és, ha kereslet visszaesik az utas oldalon akkor kevesebb repülés = a mostani flotta is tovább él sőt, kevesebb kell.
Ráadásul eddig is igen kemény alig burkolt állam támogatással ment a Boeing, adó jóváírással vagy kedvezménnyel, ha jól emlékszem.
Innen lesz szép nyerni.
Ha jól belegondolunk elég szépen felfújt ipari lufi az egész. Mert az olcsó repülésnek ezek szerint illúziója kb. most dőlt össze. Egy kis gikszer és kártyavárként dől össze az egész.
A valós költségei ezek szerint szint sehol nincs megfizetve ennek sem. Itthon is asszem ÁFA mentes a repülés. Ami LUXUS nagyrészt. Nem munka. De, ha mással utazol, az meg nem. Miért? Mert csak...
Szóval, ha nem lenne ez, a gépeket valós áron kéne legyártani, fizetnének a környezetszennyezésért, ahogy ipari szereplők, akkor mennyibe is kerülne a jegy? Hát bizton nem annyiba, mint ma... Viszont, ha nincs turista tömeg, akkor nincs turizmus sem...
Szóval a tömegturizmust akkor lényegében félig meddig a közösből fizeti. Mindenki... A szegény is.