Az Airbus már csökkentette a gyártási ütemet, pedig olyannal nem szokás "szimulálni"...
Pedig de! Az Airbus az A400M kapcsán is meglépte. Ott kb. a megrendelt gépek felénél lecsökkentették a gyártás ütemét, hogy minél nagyobb esély legyen a további megrendelések beesésének, valamint az így beeső rendelések villámgyors teljesítésére.
Megrendelésük sok van a polgári vonalon, de mivel a légitársaságok halasztják az átvételeket, nekik is ez az opció marad, és közben meg lehet menteni állásokat is.
Nem gondolom, hogy indokolt lenne az a mértékű pesszimizmus, amit az Airbus CEO képvisel. Inkább annak szól, hogy ha mégis nagyobb lesz a baj, akkor ne az utolsó pillanatban kelljen már menthetetlen helyzetből segítséget kérni. Ha akkor kezdenek el tárgyalgatni a bürokráciával, akkor lehet hogy kicsúsznak az időből.
Ugye a védelmi részlegnek évekre előre megvannak a megrendelései. Azokat nem fogják befolyásolni a kialakuló válságok. A civil szektorban pedig éppen most roppant meg az "ősi" rivális, miközben rekord megrendelési állományt kötöttek le idén eddig náluk. Ha ezek egy részét halasztják is, akkor is előbb utóbb le kell majd őket szállítani.
Szerintem a problémát inkább a service & support jelenti per pillanat, mivel drasztikusan csökkent a repülések száma, így mindenhol kitolódhatnak a tervezett karbantartások.
Viszont pont emiatt a stabilabb légitársaságok olyan karbantartást is előre hozhatnak, amik bár még nem aktuálisak, de
De az utóbbi időben kaptak annyi csesztetést - főleg a németektől -, amit a konjunktúrában megengedhettek maguknak a németek, de a válság pont ideális alkalom arra, hogy lepattintsák magukról a németek b@szkódásait.