Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
Egy jó kis namíbiai repülős film...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez tényleg ilyen :)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 835
67 239
113
Nem tudom, én is 70-es évek elejére tippelek.
Ha Le Bourget (márpedig csak ott jártak a Tu-144-esek) akkor 1971, 1973, 1975, vagy 1977, mert páratlan év kell, hogy legyen, de az, hogy a 68001-es prototípust látjuk a képen, az determinálja az 1971-et.

3812194473_d8f3d99a10_b.jpg


1973-ban egy Tu-144Sz zuhant le, a 77102-es:

Tupolev_Tu-144_CCCP-77102_LEB_02.06.73_edited-3.jpg


Ezután pedig "szépíteni" próbáltak a szovjetek a 77104-essel, ami a Le Bourget-i légiszalonra az alkalmi 77144-es oldalszámot kapta meg, 1975-ben:

1200px-Aeroflot_Tupolev_Tu-144_Paris_Air_Show_1975_Gilliand.jpg


Végül 1977-ben járt kint utoljára Tu-144-es, a 77110-es Tu-144Sz:

cccp-77110b.jpg


Itt kell alaposan szétnézni:

http://www.tu144sst.com/fleet/fleet.html

A Tu-144D-k már nem érték meg a nemzetközi debütálást, mert 1978-ban leállították a programot és csak pár kísérleti repülésre használták őket 1981 és kb 89 között.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 684
13 128
113
spoiler: a Mi-12 miatt csakis 71 lehet :)
Apropó!
A nagy méretű helikoptereket hogyan juttatták ki Le Bourget-ba? Gyanítom, hogy szétszerelve, a Mi-12-est pl. hajón.
Csak azt ne mondjátok, hogy saját forgószárnyon repülték ki...
Bááár...amennyi a teheremelő képessége volt, abba belefért plusz üzemanyagtartály.
Na, most már teljesen elbizonytalanodtam.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
366
1 713
93
Apropó!
A nagy méretű helikoptereket hogyan juttatták ki Le Bourget-ba? Gyanítom, hogy szétszerelve, a Mi-12-est pl. hajón.
Csak azt ne mondjátok, hogy saját forgószárnyon repülték ki...
Bááár...amennyi a teheremelő képessége volt, abba belefért plusz üzemanyagtartály.
Na, most már teljesen elbizonytalanodtam.
Az airliners.net-ről: https://www.airliners.net/photo/Aeroflot/Mil-V-12-Mi-12/197393
"Unless a NATO reconnaissance aircraft photographed it over the Baltic, I believe I am the first in the "Free World" to see it!! It was the big surprise at the Paris Salon that year, but it was also a big surprise for me when it came to Copenhagen for re-fuelling a few days earlier. Note the airshow number H-833."
0197393.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 684
13 128
113
  • Tetszik
Reactions: T.Tom

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 658
37 125
113
Apropó!
A nagy méretű helikoptereket hogyan juttatták ki Le Bourget-ba? Gyanítom, hogy szétszerelve, a Mi-12-est pl. hajón.
Csak azt ne mondjátok, hogy saját forgószárnyon repülték ki...
Bááár...amennyi a teheremelő képessége volt, abba belefért plusz üzemanyagtartály.
Na, most már teljesen elbizonytalanodtam.

Saját forgószárnyon repülték ki, többszöri leszállással, bemutatták több helyen.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 511
16 742
113
Ehhez képest ismerek olyan sok ezer órás oktató kapitányt aki Kínában járt védőeszközökért, de őt is kirúgták a múlt héten...:mad:

Nekik mondjuk fix helyük van, ha beindul ismét a móka, de minden attól függ, milyen gyorsan áll vissza a forgalom.

Amúgy egy kis ízelítő, milyen az ATC clearance egy amerikai reptéren. Elég mókás, hogy a natív helyeken nem lehet érteni egy delivery frekin a szöveget, de mondjuk egy skandináv országban olyan penge angollal beszélnek, hogy minden angoltanár elsírná magát rajta.
(kivéve a franciákat, az egy köcsög banda. Nem akarnak megszólalni angolul (mert ők aztán az ICAO felett állnak), ha mégis muszály, akkor is tessék-lássék. Bunkó a legtöbb ATCs arrafelé)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Megjegyzem az F-35 + DAS + sisakdisplay is valami ilyesmit csinál. Na emiatt durva egy olyan géphez képest, ahol van egy HUD a szem előtt legfeljebb és csá. Mintha cheatelne a pilóta a JSF-ben, kb. olyan előny.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 957
10 826
113
Most szállt fel...

Bakker, ez milyen felszállási rend már megint?!??

Akkor is el tudják rontani a fotós napját, ha a felszállási irány egyértelmű...

Én is pont néztem, a FR24-en, hogy elég érdekes módon ment el a gép. Először azt hittem, hogy Szerbia felé veszi az irányt. Aztán egyszer csak megfordult...
Vajon hozott vagy vitt valamit?