Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 875
29 830
113
Felszálláskor nem tipikus a teljes hajtómű teljesítmény... Általában 85-95%..... Ha nagyon túl van terhelve és meleg is van, akkor a normál érték lehet 95-98%.... A videón nagyon hangos. A képen a szárny kilépőéle egyenes (nincs Flaps). pozitív állásszög és a gép mégis süllyed.....Nincs felhajtóerő és átesés..... szerintem..... Vagy elromlott a flaps vagy nem használták. Pár éve már volt ilyen......
Igazságod lesz a flaps-szel. Viszont az ordas, ótvar nagy ciki az Air India-nak - ha pilótahiba.
X-év Ferihegy után nem gondoltam volna, hogy ilyen elemi dologgal lehet hibázni, pedig azért látott
néha ezt-azt az ember. De ekkorát még az orosz-ukrán charterek se tudtak művelni.... :/
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: nyugger and endre

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
1 031
2 878
113
Gyanús, hogy pilóta hiba lessz.
Egy belső felvétel is előkerült, de azon se hallani semmit (a becsapódásig) a sebesség viszont láthatóan alacsony volt.
2. Video;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy utas viszont túlélte és làbon távozott..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A harmadik videó 18+ karikás, szerepel rajta néhány áldozat.
 
  • Tetszik
Reactions: Littlejohn

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 759
16 785
113
Kedves Sir!
Néhány tíz éve volt egy asszem dél-amerkai (nem biztos) gép, amely télen, akart menetrend-szerűen felszállni. Késésben voltak és még jégteleníteni is kellett. A checklistet tessék-lássék módon végezték, a Flaps alapban maradt. Felszálláskor törvényszerűen átestek. Mikor a gép figyelmeztet, már késő.....Ekkora magasságnál és sebessségnél...
(sztori) Mikor én tanultam anno, akkor az oktatóm NAGYON leb...ottt, mert a checknél elb..tam a Flaps-t. A beállítását okéztam, de alapon volt. Hogy én mit kaptam.... :) Egy életre megtanultam...
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 875
29 830
113
Kedves Sir!
Néhány tíz éve volt egy asszem dél-amerkai (nem biztos) gép, amely télen, akart menetrend-szerűen felszállni. Késésben voltak és még jégteleníteni is kellett. A checklistet tessék-lássék módon végezték, a Flaps alapban maradt. Felszálláskor törvényszerűen átestek. Mikor a gép figyelmeztet, már késő.....Ekkora magasságnál és sebessségnél...
(sztori) Mikor én tanultam anno, akkor az oktatóm NAGYON leb...ottt, mert a checknél elb..tam a Flaps-t. A beállítását okéztam, de alapon volt. Hogy én mit kaptam.... :)
Jégtelenítés... hányszor láttam, hogy a fed szerelő seprűvel és kalapáccsal végzi :D :D
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 275
10 652
113
Gyanús, hogy pilóta hiba lessz.
Egy belső felvétel is előkerült, de azon se hallani semmit (a becsapódásig) a sebesség viszont láthatóan alacsony volt.
2. Video;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy utas viszont túlélte és làbon távozott..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A belső felvételről valaki azt írja, hogy egy régebbi nepáli balesetből van. Így hogy említi, lehetséges.
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 077
1 758
113
Az Aviation 24/7 Facebook oldalán is a "szakmai" oldalról a fékszárnyak vannak megemlítve és valamiért a hajtóműhiba.

Ott egyébként azt írják, hogy egyik oldalról nem mindig ugyanolyan konfigurációban használják, felszálló tömeg és szél függő, másrészt állítólag többen látták valamennyire kitérítve videókon.

Azt is megjegyzik, hogy elméletben nem engedné a repülőgép a felszállást, ha nem lett volna beállítva. Én ezt se tudom megerősíteni és megcáfolni sem.

Nem tudom betölt-e a linket, de berakom alább.

 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
5 148
19 246
113
Az Aviation 24/7 Facebook oldalán is a "szakmai" oldalról a fékszárnyak vannak megemlítve és valamiért a hajtóműhiba.

Ott egyébként azt írják, hogy egyik oldalról nem mindig ugyanolyan konfigurációban használják, felszálló tömeg és szél függő, másrészt állítólag többen látták valamennyire kitérítve videókon.

Azt is megjegyzik, hogy elméletben nem engedné a repülőgép a felszállást, ha nem lett volna beállítva. Én ezt se tudom megerősíteni és megcáfolni sem.

Nem tudom betölt-e a linket, de berakom alább.

Így még furabb az eset. A ChatGPT is azt hozza..

A Boeing 787 repülőgép fedélzeti rendszerei, köztük a Flight Control Computer (FCC) és az autopilot/autothrottle rendszerek, szigorúan ellenőrzik a repülésbiztonsági paramétereket, beleértve a hajtóműbeállításokat, vezérlőfelületeket, valamint a felszálláshoz szükséges konfigurációkat, mint például a fékszárnyak (flaps) állását.

Rövid válasz:

Nem, a Boeing 787 nem engedi a felszállást (takeoff thrust beállítását) anélkül, hogy a fékszárnyak a megfelelő pozícióban lennének, illetve figyelmeztetést ad ki, ha azok nincsenek rendben.


---

Részletesebben:

A 787 fedélzeti rendszerei tartalmazzák a Takeoff Configuration Warning System (TOCWS) nevű biztonsági funkciót. Ez a rendszer automatikusan ellenőrzi, hogy a repülőgép konfigurációja megfelelő-e a felszálláshoz. Ez többek között az alábbiakat figyeli:

Fékszárnyak (flaps) pozíciója

Spoilerek állapota

Trim beállítások

Parkolófék (parking brake)

Vezérsíkok


Ha bármelyik nem megfelelő állapotban van, a rendszer figyelmeztetést ad ki, tipikusan egy hangjelzés és a pilóták előtti kijelzőn egy „TAKEOFF CONFIG” üzenet jelenik meg.

Mit csinál a gép ilyen esetben?

A hajtómű tolóerő beállítható, de a TOCWS riasztani fog, és a pilóták nem folytathatják a felszállást a riasztás megszűntéig.

Az autothrottle rendszer sem fog automatikusan takeoff módba lépni (TOGA), ha nincs megfelelő konfiguráció.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 759
16 785
113
A túlélő a felszálláskor erős hangot említett. Lehet, a személyzet észlelte a bajt és nyitni akarta manuálisan a fékszárnyat. A gép akkor már átesésben volt. Nem ismerem a Dreamliner rendszereit, de tuti kikapcsolhatók.
A videón egyértelműen látszik, hogy a kilépőélek egyenesek. Tehát nincs fékszárny. A gép egyértelműen átesett. Lehet műszaki hiba is, de itt ezt kétlem.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 875
29 830
113
A túlélő a felszálláskor erős hangot említett. Lehet, a személyzet észlelte a bajt és nyitni akarta manuálisan a fékszárnyat. A gép akkor már átesésben volt. Nem ismerem a Dreamliner rendszereit, de tuti kikapcsolhatók.
A videón egyértelműen látszik, hogy a kilépőélek egyenesek. Tehát nincs fékszárny. A gép egyértelműen átesett. Lehet műszaki hiba is, de itt ezt kétlem.
A Boeing reménykedhet, hogy pilótahiba volt, mert még egy ilyen palávert, mint a 737-el volt, nehéz lesz kibekkelni
 

jeff

Well-Known Member
2015. november 24.
74
336
53

Tényleg látni hogy félpályáról száll fel?
A videókon nem, de pl. a flightradar24-en igen. Ott látszik, hogy félpályáról indul.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 543
11 728
113
506715347_24717435021177386_8349472462988677499_n.jpg
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
522
1 448
93

Tényleg látni hogy félpályáról száll fel?
A flightradar24 facebook oldala szerint elmentek a pálya végéig. Felgurultak a felénél, elmentek a végéig és onnan kezdték a felszállást.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 077
1 758
113
Szüle Zsolt:


Nem foglal állást, nem állít és ezért tisztelem is. A Facebook-on már megfojtják egymást, hogy most a fékszárny nem volt kiengedve vagy a tolóerő ment el. Meglátjuk.

Bárhogyan is van egy bármennyit esett a Boeing részvénye, nem kenném rájuk, mert egy bevált és bizonyított típusról van szó ami nem most kezdett repülni, mint anno a Max pár éve.

Valahogy nekem nem reális a pilótahiba, de hamarosan többet fogunk tudni.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 275
10 652
113
Flightradar Facebook oldala szerint elment a pálya végéig és onnan startolt.
Flightradar oldalán félpályáról látszik indulni.
Valaki szerint valami jel gyenge volt ezért nem pontosak az adatok, azért látszik félpályáról.
Flightradar oldalán az időpontot nézve úgy tűnik nekem, hogy nem volt ideje elmenni a pálya végére, hanem kigurult félpályán és onnan startolt.

Szóval nem értem.
 

jeff

Well-Known Member
2015. november 24.
74
336
53
A videókon nem, de pl. a flightradar24-en igen. Ott látszik, hogy félpályáról indul.
Valószínűleg ez nem igaz, ellentmondóak az információk. Több helyen a videók alapján azt mondják, hogy a pálya végétől indult. Bár szerintem ennek nem sok jelentősége van.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed