Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem vagy egyedül...!!!Erős kétségeim vannak...
Cápabőrt idéző bevonatot kapnak a repülőgépek
Csökkenti a légellenállást és a károsanyag-kibocsátást a BASF és a Lufthansa újítása.index.hu
Maga a cikk is egy másik, 11 évvel ezelőttit hivatkoz meg, viszont ezt a cápabőr-szerű repülőgép bevonatot még vagy 30 éve, a Delta tévéműsorban láttam először.
Kíváncsi is voltam, hogy jól emlékeztem-e és igen.
Már ez a 2013-as cikk is megemlíti, hogy az Airbus kísérletezett hasonlóval 1990-ben (vagy a 90-es években), amikor is egy szakaszán a gép felületét cápabőr-szerű fólia bevonattal látták el:
Aircraft paint suppliers explore sharkskin coating
The rough skin of sharks has long been known for the low friction of its myriad tiny, sharp-edged scales. Airbus tested aircraft in the 1990s which were partially covered with a foil that mimicked the animals' surface texture. But despite the promise of aerodynamic improvement, the technology...www.flightglobal.com
Cápabőrt idéző bevonatot kapnak a repülőgépek
Csökkenti a légellenállást és a károsanyag-kibocsátást a BASF és a Lufthansa újítása.index.hu
Maga a cikk is egy másik, 11 évvel ezelőttit hivatkoz meg, viszont ezt a cápabőr-szerű repülőgép bevonatot még vagy 30 éve, a Delta tévéműsorban láttam először.
Kíváncsi is voltam, hogy jól emlékeztem-e és igen.
Már ez a 2013-as cikk is megemlíti, hogy az Airbus kísérletezett hasonlóval 1990-ben (vagy a 90-es években), amikor is egy szakaszán a gép felületét cápabőr-szerű fólia bevonattal látták el:
Aircraft paint suppliers explore sharkskin coating
The rough skin of sharks has long been known for the low friction of its myriad tiny, sharp-edged scales. Airbus tested aircraft in the 1990s which were partially covered with a foil that mimicked the animals' surface texture. But despite the promise of aerodynamic improvement, the technology...www.flightglobal.com
Hát igen, minimális drag csökkenés és cserébe sok száz óra karbantartás és lehet, hogy azonnal degradálódik ez az izé.Ez is nagyon szép a laborban - kíváncsi vagyok hogy szolgál a való életben. Úgy értem a line meg base maintenance világába és lehet lesz fejvakarás utána a random B1 szerelők által. Kicsit olyan törés lenne, mint a stealth burkolat megjelenése a sima feszték után a légierőknél, és itt már meg is jön a baj - ez pénz, és nem a beszerzési ár.
Szerintem azt kell vizsgálni, hogy a repülőgépek karbantartása egy nagyon is kiélezett dolog lett - a profit margin miatt piszokul ki van számolva, mit merre. Ebbe pedig a spec burkolat spec igényeit rátesszük - hát ott borulás lehet. Egyrészt ugye kell ehhez is szakember (külső burkolás, nem festés, ami megint egy másik szakma), ami képzés és további emberanyag, ráadásul laminálás szerű meló, ami meg a belső (kabinosok) melója inkább. Ráadásul a festéssel ellentétben, amit egy kis egycsettel javíthatsz, itt valszeg panelezni kell, nem beszélve az ehhez szükséges vegyszerekről.
Félreértés ne essék, biztos kidolgozott a technológia, de ez valami olyasmi, mint a villanyautózás - nem a kocsi maga a hiba (azok maguk igazából babák), hanem ami infrastruktúrát mögé teszel. És itt egy újabbat kell bevezetni, mivel amúgy festeni továbbra is kell a gépet máshol (belső terek).
Másik a sérülésállóság, a koszolódás hatása (mi mennnyire ragad rá, mennyire eszi az olaj meg a skydroll, stb...), mennyire bírja a napot, a jeget, ilyesmit. Ha jól emlékszem a legnagyobb baj mindíg ugyanaz, hogy egyes részek (pl a belépőélek környéke, köszöbök, szerelőnyílások, ilyesmik) egyszerűen jobban kapják az ívet, így ott más vastagság vagy gyakoribb csere kell. Festéknél ugye ez könnyen megoldható (más keverés, több réteg, stb, ami könnyen állítható a pisztollyal), de fóliánál ne tudom ezt a felület mentén változó ellenállási igényt hogy oldják meg.
Persze szerintem sem rossz cucc, de a festést teljesen nem tudja leváltani a teljes felületen, persze pl. vezérsíkokra, gép tetejére/ldalára kimodottan ideális felület. Vagyis olyan helyeken, ahol nem nagyon piszkáljuk.
Ez persze magánvélemény, figyelembe véve a maintenance szempontokat jelenleg. Lassú bevezetéssel viszont 10 éven belül simán át lehet rá állni, ha beválik (ipari tehetretlenség).
Jaja.Hát igen, minimális drag csökkenés és cserébe sok száz óra karbantartás és lehet, hogy azonnal degradálódik ez az izé.
Amúgy ebben a fene nagy környezetvédelemben el lehetne gondolkozni azon, hogy simán mozogjunk lassabban. Annyit, hogy mondjuk -10% legyen a fogyasztás.
A sok bullshit helyett ez NULLA fejlesztési költséggel és AZONNALI hatást hozna.
Mert tényleg belehalna a gyök2 utas, ha London és Budapest táv mondjuk 2 óra 20 perc helyett 2 óra 30-35 perc lenne...?
Rizsa és porhintés helyett elköltve egy rakás pénzt egy soha meg nem térülő fogyasztáscsökkenésre.
Ez a mozogjunk lassabban már működő dolog. Amikor elkezdtem jeten repülni, akkor ugyanazzal a típussal jóval gyorsabban repültünk, mint manapság. A cég egyre vette visszább a Cost Index-et. Kb. így változtak a jellemző sebességek az elmúlt tizenpár évben:Hát igen, minimális drag csökkenés és cserébe sok száz óra karbantartás és lehet, hogy azonnal degradálódik ez az izé.
Amúgy ebben a fene nagy környezetvédelemben el lehetne gondolkozni azon, hogy simán mozogjunk lassabban. Annyit, hogy mondjuk -10% legyen a fogyasztás.
A sok bullshit helyett ez NULLA fejlesztési költséggel és AZONNALI hatást hozna.
Mert tényleg belehalna a gyök2 utas, ha London és Budapest táv mondjuk 2 óra 20 perc helyett 2 óra 30-35 perc lenne...?
Rizsa és porhintés helyett elköltve egy rakás pénzt egy soha meg nem térülő fogyasztáscsökkenésre.
Amikor elkezdtem jeten repülni, akkor ugyanazzal a típussal jóval gyorsabban repültünk, mint manapság.
Persze. Airbus 320-321.Csak kíváncsiságból, elárulod milyen típusról van szó?
(A számokból a Fokker kizárható )
Nagyjából ezt kérdeztem a kajáldában sorban állva a projekt felelősétől... A válasz annyi volt, hogy jé, szóval te vagy az, aki az összes zöldenergiás/lmbtq-s/diversity-s poszthoz hozzáírod, hogy mekkora baromság és ahelyett, hogy ezeket fizetik drága pénzből, vehetnének normális céges laptopokat...Ez is nagyon szép a laborban - kíváncsi vagyok hogy szolgál a való életben. Úgy értem a line meg base maintenance világába és lehet lesz fejvakarás utána a random B1 szerelők által. Kicsit olyan törés lenne, mint a stealth burkolat megjelenése a sima feszték után a légierőknél, és itt már meg is jön a baj - ez pénz, és nem a beszerzési ár.
Szerintem azt kell vizsgálni, hogy a repülőgépek karbantartása egy nagyon is kiélezett dolog lett - a profit margin miatt piszokul ki van számolva, mit merre. Ebbe pedig a spec burkolat spec igényeit rátesszük - hát ott borulás lehet. Egyrészt ugye kell ehhez is szakember (külső burkolás, nem festés, ami megint egy másik szakma), ami képzés és további emberanyag, ráadásul laminálás szerű meló, ami meg a belső (kabinosok) melója inkább. Ráadásul a festéssel ellentétben, amit egy kis egycsettel javíthatsz, itt valszeg panelezni kell, nem beszélve az ehhez szükséges vegyszerekről.
Félreértés ne essék, biztos kidolgozott a technológia, de ez valami olyasmi, mint a villanyautózás - nem a kocsi maga a hiba (azok maguk igazából babák), hanem ami infrastruktúrát mögé teszel. És itt egy újabbat kell bevezetni, mivel amúgy festeni továbbra is kell a gépet máshol (belső terek).
Másik a sérülésállóság, a koszolódás hatása (mi mennnyire ragad rá, mennyire eszi az olaj meg a skydroll, stb...), mennyire bírja a napot, a jeget, ilyesmit. Ha jól emlékszem a legnagyobb baj mindíg ugyanaz, hogy egyes részek (pl a belépőélek környéke, köszöbök, szerelőnyílások, ilyesmik) egyszerűen jobban kapják az ívet, így ott más vastagság vagy gyakoribb csere kell. Festéknél ugye ez könnyen megoldható (más keverés, több réteg, stb, ami könnyen állítható a pisztollyal), de fóliánál ne tudom ezt a felület mentén változó ellenállási igényt hogy oldják meg.
Persze szerintem sem rossz cucc, de a festést teljesen nem tudja leváltani a teljes felületen, persze pl. vezérsíkokra, gép tetejére/ldalára kimodottan ideális felület. Vagyis olyan helyeken, ahol nem nagyon piszkáljuk.
Ez persze magánvélemény, figyelembe véve a maintenance szempontokat jelenleg. Lassú bevezetéssel viszont 10 éven belül simán át lehet rá állni, ha beválik (ipari tehetretlenség).
Az ötlet tök jó, de van azért néhány kérdés ezzel kapcsolatban: