Akkor hogy a másik oldalt is fényezzem (nem vitaindítóként írom!):
Az újabb fejlesztésű gépekben pedig olyan mennyiségű számítási teljesítmény van már, amivel automatizálják az ellentevékenységet.
Elvileg a Gripen E-ről egy pilóta nyilatkozta (forrást ne is várjatok, mert szerintem kb. Egy hét lenne, mire megtalálom), hogy az ellentevékenység már AI-val van kiszámolva.
A veszélyforrás észlelése után a pilóta számára a fedézeti számítógép felajánlja az optimális pályát, és az infracsapdák automatikusan a megfelelő pillanatban oldódnak. De ha jól emlékszem teljesen automatizálni is lehet a rendszert, azaz a kitérést is az AI intézheti (mintegy aktív autopilot módban).
A rendszer mindent figyelembe vesz. A gép állapotát, terhelését, aktuális manőverezési korlátait.
Ez lehetővé teszi, hogy ha szűk irányvektoron működik is a zavaró töltet, azt a fedélzeti rendszer pontosan a megfelelő vektorban fogja aktiválni.
Gyakorlatilag egy továbbfejlesztett APS jellegű dolog.
Nem tudom, hogy van-e ilyen jellegű rendszer más 4.gen. Gépben, de az is biztos, hogy van azért a Saab ingujjábban még pár érdekesség....