Csatahajók - múltja, jelene és esetleges jövője

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szerintetek lesznek-e újra csatahajó osztályba tartozó hadihajók?


  • Összes szavazó
    161

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 902
85 501
113
A táblázat a 1922-és alapján készült.
Egyik londoni egyezmény se írta felül a korábbi besorolásokat (alacsonyabb egységeket pl.: cirkálókat pontosították)az ösztöntonna/vízkiszorítás alapján probalt korlátozást elérni és néhány kivételt adotak konkrét egységekre.
1936 aláírt egyezmény vezetett be egy új szintet 45000… gondolom erre gondolsz.
Csakhogy ezt az egyezményt se a németek, japánok nem ratifikálták s az olaszok is “kiugrottak” belőle.
Így nem lehet átfogónak nevezni.
NRT-BRT számítás ugyanaz.
Short/long tonnával lehetett volna meg játszani.
A németekbaz anolokkal kötött megállapodasuk ertelmeben tekintették automatikusan a 45.000 tonnát. Ami pedig a szamítast illeti, kikeresem, hogy hogyan szamolták.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
A németekbaz anolokkal kötött megállapodasuk ertelmeben tekintették automatikusan a 45.000 tonnát. Ami pedig a szamítast illeti, kikeresem, hogy hogyan szamolták.
Arra az angol-német megállapodásra gondolsz amit be se tartottak…(?)
Az egyezmény az ossztonna arannyal foglalkozott, a meglévő nemzetközi szerződések voltak s méretekre sz irányadóak…
S a londoni előtt megállapodtak…

Mit hogyan számoltak?
NRT-BRT?
Fel akarod találni a forró vizet…(?)

Mondjuk ennek mi köze a táblázathoz nem értem…
A táblázat teljesen rendben van.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Arra az angol-német megállapodásra gondolsz amit be se tartottak…(?)
Az egyezmény az ossztonna arannyal foglalkozott, a meglévő nemzetközi szerződések voltak s méretekre sz irányadóak…
S a londoni előtt megállapodtak…

Mit hogyan számoltak?
NRT-BRT?
Fel akarod találni a forró vizet…(?)

Mondjuk ennek mi köze a táblázathoz nem értem…
A táblázat teljesen rendben van.
Ok, leesett mire gondolsz….
NRT van egyezményekben…
A táblázatban pedig BRT szerint….
??
Ez nem tetszik?
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Úgy nézte mindenki, mert úgy könnyebb volt a hajó... Mindenki úgy csalt ahogy csak tudott.
nem könnyebb volt, hanem kisebb a vízkiszoritasa…
csalást végülis azzal a nemes egyszerűséggel oldottak meg, h nem tartottak be…. Ahogy lenni szokott.
Tervezesi(megvalósíthatósági) racionalitás miatt nem lehetett a BRT felől közelíteni a korlátozásban.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 902
85 501
113
nem könnyebb volt, hanem kisebb a vízkiszoritasa…
csalást végülis azzal a nemes egyszerűséggel oldottak meg, h nem tartottak be…. Ahogy lenni szokott.
Tervezesi(megvalósíthatósági) racionalitás miatt nem lehetett a BRT felől közelíteni a korlátozásban.
Igen a BRT és az NRT is térfogat mértékegység, de nekem valahogy a tömeggel jobban jellemezhető egy hajó.
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 902
85 501
113
Amúgy szerintem más az oka, én nem vagyok olyan jóhiszemű mint te. Simán csak nem tudtak olyan hajót csinalni amilyet akartak, ha BRT-ben mérnek, ezét fogták magukat és elkezdtek NRT-t használni, mert így egy csomó dologot nem kellett beleszámolni és így letagadhattak sok 1000 tonnányi hajóteret.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A németekbaz anolokkal kötött megállapodasuk ertelmeben tekintették automatikusan a 45.000 tonnát. Ami pedig a szamítast illeti, kikeresem, hogy hogyan szamolták.

Emlékeim szerint nem benne semmi ilyen konktrétum, csak egy nagyon gyenge maszatolós szöveg hogy úgy általánosságban támogatják a fegyverzeti korlátozásokat előíró gyakorlatokat.

A flozta összvízkiszorítása, egyes súlycsoportok, tengók aránya viszont nagyon is pontosan meg volt határozva az angolokhoz képest.

Nem véletlenül volt egyes pontokban maszatolás, a többiben meg konkrétumok..
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Emlékeim szerint nem benne semmi ilyen konktrétum, csak egy nagyon gyenge maszatolós szöveg hogy úgy általánosságban támogatják a fegyverzeti korlátozásokat előíró gyakorlatokat.

A flozta összvízkiszorítása, egyes súlycsoportok, tengók aránya viszont nagyon is pontosan meg volt határozva az angolokhoz képest.

Nem véletlenül volt egyes pontokban maszatolás, a többiben meg konkrétumok..

Sir Samuel Hoare Ribbentrop úrhoz

Foreign Office, 1935. június 18.

Excellenciás Uram,

1. Az utóbbi napok folyamán a német kormánynak és Õfelsége egyesült királyságbeli kormányának képviselõi tárgyalásokat folytattak, amelyeknek fõ célja az volt, hogy egyengessék az utat a tengeri fegyverkezés korlátozása tárgyában megtartandó általános értekezlet felé. Most örömmel közölhetem Excellenciáddal, hogy Õfelsége egyesült királyságbeli kormánya kifejezetten elfogadta a német kormánynak a fenti tárgyalásokon megvitatott azon javaslatát, hogy a német hadiflotta ereje a Brit Nemzetközösség tagjai összes haditengerészeti erejéhez viszonyítva a jövõben a 35:100 aránynak feleljen meg. Õfelsége egyesült királyságbeli kormánya ezt a javaslatot úgy tekinti, mint legnagyobb fontosságú hozzájárulást a tengeri fegyverkezés jövendõ korlátozásának ügyéhez. Úgy véli továbbá, hogy a megegyezés, amelyre most a német kormánnyal jutottak, és amelyet a két kormány között a mai naptól hatályosnak tartva végleges megegyezésnek tekint, meg fogja könnyíteni a tengeri fegyverkezés korlátozására vonatkozó általános egyezmény megkötését a világ összes tengeri hatalmai között.

2. Õfelsége Egyesült Királyságbeli kormánya ugyancsak egyetért azokkal a magyarázatokkal, amelyeket a német megbízottak a legutóbbi londoni tárgyalások folyamán ezen alapterv alkalmazásának módja tekintetében adtak. Ezek a magyarázatok a következõkben foglalhatók össze:

a) A 35:100 arányszám állandó arány, azaz a német flotta bruttó regisztertonna-tartalma sohasem haladhatja meg a Brit Nemzetközösség tagjai tengeri hadereje szerzõdésileg meghatározott bruttó regisztertonna tartalmának 35 százalékát, vagy amennyiben ez a tonnatartalom a jövõben nem esik szerzõdési korlátozás alá, a Brit Nemzetközösség tagjai tényleges bruttó regisztertonna-tartalmának 35 százalékát.

b) Ha a tengeri fegyverkezés korlátozására vonatkozó jövõbeni általános szerzõdés nem fogadná el a korlátozásnak azt a módszerét, amely a különbözõ hatalmak flottái között arányszámot állapít meg, a német kormány nem fog ragaszkodni ahhoz, hogy a megelõzõ alpontban említett arányszámot ilyen jövõbeni általános szerzõdésbe belefoglalják, feltéve, hogy a tengeri fegyverkezés jövõbeni korlátozásának abban elfogadott módszere olyan természetû, hogy teljes biztosítékot nyújt Németországnak aziránt, hogy ez az arányszám fenntartható lesz.

c) Németország minden körülmények között tartja magát a 35:100 arányszámhoz, vagyis ezt az arányszámot más hatalmak flottaépítkezései nem fogják befolyásolni. Amennyiben a tengeri fegyverkezésnek a múltban rendes körülmények között fenntartott általános egyensúlyát más hatalmak bármilyen rendkívüli és kivételes flottaépítkezésekkel erõszakosan felborítanák, a német kormány fenntartja magának azt a jogot, hogy felhívja Õfelsége egyesült királyságbeli kormányát az így keletkezett új helyzet megvizsgálására.

d) A német kormány a tengeri fegyverkezés korlátozása tekintetében azt a módszert részesíti elõnyben, amely a hadihajókat kategóriákba sorolja, minden egyes kategóriában megállapítva a hajók maximális tonnatartalmát és/vagy a lövegek maximális ûrméretét, és amely az egyes hatalmak részére engedélyezendõ tonnatartalmat hajókategóriákként osztja el. Következésképpen a német kormány kész arra, hogy alapvetõen és az alábbi f) pont rendelkezéseinek fenntartásával mindegyik fenntartandó hajókategória tonnatartalmánál a 35 százalékos arányt alkalmazza, és hogy ettõl az arányszámtól egy vagy több kategóriában való bármilyen eltérést a tengeri fegyverkezés korlátozásáról a jövõben kötendõ általános szerzõdés erre vonatkozó esetleges olyan rendelkezéseitõl teszi függõvé, amelyek azon az alapelven fognak felépülni, hogy az egyik kategóriában történõ emelést más kategóriákban történõ megfelelõ csökkentéssel kell kiegyenlíteni. Amennyiben nem kötnének a tengeri fegyverkezés korlátozásáról szóló általános szerzõdést, vagy ha a jövõbeni általános szerzõdés a kategóriánkénti korlátozásra vonatkozóan nem tartalmazna rendelkezést, azt a módot és mértéket, amely szerint a német kormánynak joga lesz egy vagy több kategóriában a 35 százalékos arányt megváltoztatni, a német kormány és Õfelsége egyesült királyságbeli kormánya, az akkor fennálló flottahelyzet figyelembevételével, egyezmény útján fogja szabályozni.

e) Amennyiben és ameddig más jelentõs tengeri hatalmak a cirkálók és rombolók részére egyetlen kategóriát tartanak fenn, Németországnak jogában van e két hajóosztály részére egyetlen kategóriát fenntartani, habár jobban szeretné e két osztályt két kategóriában látni.

f) A tengeralattjárók tekintetében mindazonáltal Németországnak joga van arra, hogy – a bruttó regisztertonna tartalomra vonatkozó 35:100 arányszám túllépése nélkül – a Brit Nemzetközösség tagjai összes tengeralattjáróinak tonnatartalmával egyenlõ tonnatartalmú tengeralattjárókkal rendelkezzék. A német kormány azonban kötelezi magát, hogy az alább következõ mondatban jelzett körülmények kivételével tengeralattjáróinak tonnatartalma nem fogja meghaladni a Brit Nemzetközösség tagjai birtokában levõ tengeralattjárók összes tonnatartalmának 45 százalékát. Arra az esetre, ha olyan helyzet állna elõ, amely a német kormány véleménye szerint szükségessé teszi, hogy érvényesítse a fent említett 45 százalékot meghaladó százalékú tengeralattjáró-tonnatartalomra vonatkozó igényét, a német kormány fenntartja magának a jogot arra, hogy errõl Õfelsége egyesült királyságbeli kormányát értesítse, és egyetért azzal, hogy a kérdés barátságos megbeszélés tárgya legyen, mielõtt a német kormány ezen jogát gyakorolná.

g) Mivel nagyon valószínûtlen, hogy a 35 százalékos arány kiszámítása minden egyes hajókategóriára nézve olyan tonnaszámokat ad, amelyek az ezen kategóriába tartozó hajókra engedélyezett maximális egyedi tonnatartalommal pontosan oszthatók, szükségessé válhat, hogy kiigazításokat eszközöljenek avégett, hogy Németország ne legyen korlátozva teljes tonnatartalmának kihasználásában. Következésképpen megegyezés jött létre aziránt, hogy a német kormány és Õfelsége egyesült királyságbeli kormánya közös egyetértéssel fogják megállapítani, hogy ebbõl a célból milyen kiigazításra van szükség, és egyetértés van arra nézve is, hogy ez az eljárás nem vezethet a 35:100 aránytól való semmilyen lényeges vagy állandó eltérésre a bruttó regisztertonna-tartalomra vonatkozóan.

3. Hivatkozással a fentebb említett magyarázat c) alpontjára, tisztelettel értesítem Önt, hogy Õfelsége Egyesült Királyságbeli kormánya a fenntartást tudomásul vette és elismeri a benne foglalt jogot, miközben egyetértés van arra nézve, hogy a 35:100 arányszámot – hacsak a két kormány ellenkezõ értelmû megegyezést nem köt – fenntartják.

4. Tisztelettel kérem Excellenciádat, tájékoztasson arról, egyetért-e a német kormány azzal, hogy e jegyzék fenti pontjai helyesen adják vissza a német kormány javaslatát.

Samuel Hoare”
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
USS Nevada és Oklahoma.

r0cu9exaz8b81.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 902
85 501
113
Nem vagyok különösebben elájulva a standard csatahajóktól mint hegységektől, de maga az elv, hogy ilyen szinten egységesítettek szerintem forradalmi volt.
 

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
394
651
93
Seggbelőtt hajók, 2. rész:

 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 739
61 089
113
Seggbelőtt hajók, 2. rész:

Utólag aztán meg kisült, hogy a német haditengerészet butaságokat kiván.