Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

Azért a Cseh gép messze van az Ausztáloknál lévő fullos géptől ránézésre...!Nem értem hgy a Rheinmetall miért nem visz a Csehekhez is olyan fullosat?
Valószínüleg az RM már tudja a csehek miből akarnak sajátot vagy mást a gépbe (így a hazai iparnak márrmint a cseh iparnak kedvezve hivatkozási alapot ad hogy a cseh verzio/megoldás nem olyan rossz választás) ;) így a cseh vállalatok amiknek van némi ráhatása a cseh kormányra eltudja terelni a lynx felé az irányt. Ne feledjuk az RM régi nagy játékos. és ezzel az RM tud kalkulálni jó előrre a jövőben hozáadott cseh értékkel.

Tehát egy nem fullos verzioval az RM a cseh hadiipari cégekkel partnerségre találl az ellenség helyett...
miközben hivatkozhat az ausztrál gépekre hogy persze van fullosabb verzióra is lehetőség...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
De lehet hogy csak én vagyok túl rafinált/pill (és magamból indulok ki hogy ezt tenném) és ezért gyanakszom hogy ez áll a háttérben...

Mert ugye így az ár is csökken hisz nem fulos a verzió. (de a cseh hadiipari gyártok is levannak korlátozva úgy hogy ezt ők nem is selytik hisz nem kérhetnek saját termékért olyan sokkal többet mint amit helyettesít pláne ha van annál jobb gyári megfelelője...(közbe persze tudom hogy ezt meg szokták lépni... csak kicsit naívkodok. és egyszer csak botrány lessz a túlárazásból (RM) és a konkurencia nem konkurencia.(persze ha nem komkurencia nem veri az RM hogy mennyi is lenne az annyi ha az ő terméke került vólna bele)
 
Valószínüleg az RM már tudja a csehek miből akarnak sajátot vagy mást a gépbe (így a hazai iparnak márrmint a cseh iparnak kedvezve hivatkozási alapot ad hogy a cseh verzio/megoldás nem olyan rossz választás) ;) így a cseh vállalatok amiknek van némi ráhatása a cseh kormányra eltudja terelni a lynx felé az irányt. Ne feledjuk az RM régi nagy játékos. és ezzel az RM tud kalkulálni jó előrre a jövőben hozáadott cseh értékkel.

Tehát egy nem fullos verzioval az RM a cseh hadiipari cégekkel partnerségre találl az ellenség helyett...
miközben hivatkozhat az ausztrál gépekre hogy persze van fullosabb verzióra is lehetőség...
A Rheinmetall is látja a cseh töketlenkedést. Ráadásul folyton változtatnak a követelményeken. Valószínűleg megmondták nekik, hogy ezt is, azt is meg tudjuk oldani. Márpedig ha azt mondják, az úgy is van.
Nekünk sem kellett fullos Hun variációt barkácsolniuk a döntéshez.
 
Azért a Cseh gép messze van az Ausztáloknál lévő fullos géptől ránézésre...!Nem értem hgy a Rheinmetall miért nem visz a Csehekhez is olyan fullosat?
Az ausztrálok már részegységre készet kértek, amihez minden is integrálva van mert már el van döntve a konfig. A cseheknél még nincs eldöntve, ott alapfunkcióknak kell műküdni.
 
Semmit nem hallottál?? Vmelyik angol/ausztrál(??) fórumban (talán @Pogány linkelt egy gyűjtőfórumot pár hete és ott kerestem rá az ausztrál tesztekre) olvastam, hogy vmi gebasz van a Lynx motorral a cseheknél. De ez egy kósza beírás volt tehát nem kell félrekongatni a harangokat. Az is lehet totál faszság. Persze ha több helyről jönne hasonló infómorzsa... De még itt nem tartunk.

Persze reálisan lesz vele ezer gond, mert új tipus, de remelhetőleg minden meg lesz oldva, ahogy egy gyártás felfutási szakaszban illik.
Nem én voltam azthiszem, hacsak nem más témában hoztam ide más fórumbejegyzést, mert akkor lehettem. :D
 
Cseh Védelmi Egyetem...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Arra vagyok leginkább kíváncsi, hogy a lynx hogy muzsikál.
Lehet ez már mind volt linkelve itt, de talán a riportot érdemes fordítóval megnézni:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Megérkeztek az első Toyoták: Hilux átvételi teszt

bann_2953.jpg

03_3888.jpg


A cseh hadsereg átvette az első 65 Toyota Hilux terepjárót. A sikeres katonai átvételi tesztek volt a feltétele az autók hadseregnek való átadásának. Az autókat átfogó tesztelésnek vetették alá, amely során többek között az autók teherbírását, vezetési jellemzőit és a motor megbízhatóságát vizsgálták. A Glomex MS -vel kötött szerződést tavaly novemberben írták alá, és a Honvédelmi Minisztérium a szerződés alapján akár 1200 járművet is vásárolhat...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Ocses
Lehet ez már mind volt linkelve itt, de talán a riportot érdemes fordítóval megnézni:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az interjukbol kiderul par fontos dolog - szamunkra legfontosabbkent igy legyen otosom a lotton, ahogy mar korabban parszor megjosoltam a Lynx es az uj 8x8 kozotti teljes modularitast: :D

  • CV90: marad a Scania motor, de erosebb lesz, az Allison valtot is frissitik, uj torony lesz, ami 50mm jo lesz, felmegy 38 tonnara a sulya es lathatoan nagyon felfigyeltek a Lynx sikerere: kap crew network supportot, valamint AI-tamogatott sw jon hozza, mindehhez uj CPUt illetve informatikai rendszert tesznek bele.
  • Lynx: "nemcsak a legmodernebb, de a legmodularisabb is, a Lynx tornyat nemcsak lecserelheted, de kicserelheted egy 8x8-cal is", minden ujrakonfiguralhato egyetlen kozos platformon - hello 8x8, hallo, Kaposvar! :) :cool::hadonaszos:
  • Ascod: a vedelmuk megkulonbozteti a tobbitol, vannak a jarmubol kulonbozo a valtozatok, a vilag legjobb technologiait szedtek ossze es epitettek be egy jarmube
 
Az interjukbol kiderul par fontos dolog - szamunkra legfontosabbkent igy legyen otosom a lotton, ahogy mar korabban parszor megjosoltam a Lynx es az uj 8x8 kozotti teljes modularitast: :D

  • CV90: marad a Scania motor, de erosebb lesz, az Allison valtot is frissitik, uj torony lesz, ami 50mm jo lesz, felmegy 38 tonnara a sulya es lathatoan nagyon felfigyeltek a Lynx sikerere: kap crew network supportot, valamint AI-tamogatott sw jon hozza, mindehhez uj CPUt illetve informatikai rendszert tesznek bele.
  • Lynx: "nemcsak a legmodernebb, de a legmodularisabb is, a Lynx tornyat nemcsak lecserelheted, de kicserelheted egy 8x8-cal is", minden ujrakonfiguralhato egyetlen kozos platformon - hello 8x8, hallo, Kaposvar! :) :cool::hadonaszos:
  • Ascod: a vedelmuk megkulonbozteti a tobbitol, vannak a jarmubol kulonbozo a valtozatok, a vilag legjobb technologiait szedtek ossze es epitettek be egy jarmube
Olyan darabszám mellett már indokolt lehet a torony magyarországi gyártása?
 
Olyan darabszám mellett már indokolt lehet a torony magyarországi gyártása?
Milyen az az olyan darabszam? :)
A Lynxre meg 8x8ra sem lesz szerintem 500 toronynal tobb a kovetkezo 5-6 evben legyartva, ketlem, hogy annal hamarabb athoznak, ha egyaltalan felmerult, max hosszabb tavon.
Ha esetleg a cseheket is beleveszed, akkor a tornyokat naluk gyartanak. Sot, a fentiek alapjan szerintem a leendo kaposvari 8x8 is bekinaltak a cseheknek, mint kompatibilis kerekest a jovoben.
 
A cseh hadsereg több tízmillió koronáért vásárol gumikat a kerekes járművek számára
  • Gumiabroncs 8.25-20 NT8 (P-V3S)
  • Gumiabroncs 14,00R20 (T-815 ARMAX)
  • Gumiabroncs 16.00 R20 (T-815 series 7)
  • Gumiabroncs 365/80 R20 (T-810)
  • Gumiabroncs 365/80 R20 (Dingo)
  • Gumiabroncs 365/80 R20 (Pandur)
  • Gumiabroncs 325/85 R16 MICHELIN (Iveco)
  • Gumiabroncs 445/65 R22.5 (18.00-22.5) (T-815 VP-13)
  • Gumiabroncs 8.25 R20 (PV 06.04)
  • Gumiabroncs 10,00 R20 pótkocsi (felni 7,5-20) (PV 16,12)
 

STRATOM és GOLEM: A Cseh Köztársaság mint kozmikus hatalom​

https://www.armadninoviny.cz/stratom-a-golem-ceska-republika-jako-kosmicka-velmoc.html

A STRATOM (sztratoszférikus képalkotó rendszer a földi célmegfigyeléshez) a Cseh Köztársaság Védelmi Minisztériumának futó fejlesztési projektje. A STRATOM a sztratoszférában, kifejezetten 25 000 méteres tengerszint feletti magasságban mozgó "könnyebb levegő speciális repülőgépe" lesz. Ezt az eszközt az angol szakirodalom "High-Altitude Platform Station" (HAPS) néven emlegeti. Népszerű megnevezésként, ideértve a nagy magasságú napelemes repülőgépeket is, a "pszeudosatellit" -et használják - ez alapvetően közbenső kapcsolat a levegő és az orbitális eszközök között.

A STRATOM pszeudosatellit különösen stratégiai elektrooptikai képalkotást biztosít az érdeklődési kör számára. A tervek szerint (valószínűleg többspektrális) képeket nagy felbontásban és élő videofelvételeket is készítenek.

stratobus_2.jpg

...

GOLEM​


"Az alacsony pályák területe, akár 1000 kilométerrel a Föld felszíne felett, úgy vélem, ha mondhatom, új földrész, amely felfedezésre vár. A gyakorlatban jelenleg nincsenek olyan törvényeink, amelyek részletesen meghatároznák, hogyan kell az egyes államoknak viselkedniük az űrben. Ezért rendkívül fontos, hogy a lehető leghamarabb befolyást szerezzünk ott. A bolygón csak néhány állam képes technikailag kezelni az űrtechnológiák fejlesztését és gyártását. A nemzeti mentalitásról, az oktatási rendszer szintjéről, a tapasztalatokról és az ipar szintjéről van szó. Büszkén vonhatjuk be Csehországot ezek közé az államok közé "- írja Babiš könyvében.

Andrej Babiš cseh miniszterelnök a könyvben megerősítette a cseh GOLEM katonai műhold fejlesztését is. A fejlesztés, a gyártás és a pályára állítás négy milliárd koronába kerül. A szükséges technológiákat már tesztelik a VZLUSAT család kis demonstrációs műholdjain, amelyeket a Kutató és Tesztelő Repülési Intézet (VZLÚ) fejlesztett és gyárt.
....
A STRATOM programban mi is részt vehetnénk. Hátha elgondolkoznak ezen Maróthék. El lehetne adni "nagy V4 védelmi együttműködés" néven. Mert ha mi csatlakozunk akkor borítékolható a szlovákok csatlakozása is. A lengyeleket meg nem lehet túl nehéz meggyőzni egy védelmi beruházásról.
 
Szerintem a magyar vezetés műholdban gondolkodik izraeli közreműködéssel - Maróth emlegetett is műholdas fejlesztést valamikor Izraelt is említve. Lenne is ráció egy Közép-Kelet-Európát figyelő saját műholdra, így mindig tudnánk mi folyik körülöttünk. (Pl. potenciálisan veszélyes csapat-összpontosulás, katonai fejlesztések, stb.)
 
Védelmi Minisztérium: Továbbra is intenzíven tárgyalunk vállalataink bevonásáról a CAESAR ágyúk lőszerellátásába

 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and SilvioD