K
kamm
Guest
Jajanyamnesirass... komolyan, olvasd mar el a relevans topikokat először.Ezen a távon csak az F-35 versenyképes. A Gripen és Typhoon sem sokkal korszerűbb mint a Super Hornet vagy az F-16...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jajanyamnesirass... komolyan, olvasd mar el a relevans topikokat először.Ezen a távon csak az F-35 versenyképes. A Gripen és Typhoon sem sokkal korszerűbb mint a Super Hornet vagy az F-16...
Meg feleslegesen draga lenne a twin engine szerintem (a Horner is csak udvariassági kor.)Azt lenne jó tudni, mi lesz az ajánlat, hány gépre kérnek. Valszeg sajnos, amire nyilvános lesz, m8 túl leszünk a döntésen. Ami meglepő, hogy a Rafale nem játszik, csak az Eurofighter. Ennyire megorroltak a franciákra a Ceasar miatt?
Eurofighter valószínűleg még drágább mint a Hornet - ha csak nem valami használt korai verziót vesznek, mint az osztrákok tették.Meg feleslegesen draga lenne a twin engine szerintem (a Horner is csak udvariassági kor.)
Pontosan. A cseh döntésnek valamilyen szinten ránk is hatása lesz. Ha a csehek pl. az F-35 mellett döntenek (helikopterben is jenkit választottak) az újabb ok lesz, hogy mi is elbúcsúzzunk a Gripentől. Több, mint szerencsétlen helyzet lenne, ha mi lennénk az egyetlen Nato tagállam amely rendszeresíti a Gripent. Lehet, hogy vadászgépbeszerzés-döntést nem kellene elsietni és inkább a következő kormányra hagyni. Mindegy, hogy a jelenlegi marad vagy az ellenzék jön vadászgépet biztos, hogy fog venni. Az érdekes, hogy itt senki sem tippel az EF sikerére, pedig a németek és az angolok a háttérben biztos keményen lobbiznak az érdekében.Azért az egy érdekes helyzet lesz, ha a csehek 2027-től átállnak valami amerikaira, mi pedig maradunk a Gripennél... akkor a svédeken kívül a Brazíliában, Thaiföldön és Dél-Afrikában lesz csak Gripen. Nyilván a SAAB a cseheknek is be fog ígérni mindent is, mi meg azért próbálunk helyezkedni és kapkodunk már most kétségbeesetten hogy a csehek nehogy valami mást válasszanak és mi nehogy kimaradjunk a "jóból". Mert ha a csehek tőlünk függetlenül kapnak egy Gripen regionális szerviz központot (mert náluk meg van hozzá minden), akkor nálunk valószínűleg ilyen már nem lesz.
HIaba probalkozol, nem megyunk bele ebbe az utcaba... Olvass vissza, rengeteg anyag lett osszeszedve errol es lathatoan semmit nem olvastal el belole.Eurofighter valószínűleg még drágább mint a Hornet - ha csak nem valami használt korai verziót vesznek, mint az osztrákok tették.
Ha 20-30 év múlva is használható gépet akarnak akkor csak az F-35 jöhet szóba.
Ha csak egyhajtóműves 4+ generáció jöhet szóba, akkor a Gripen E/F, F-16 (Block 70) nagyjából ugyanazt a műszaki színvonalat tudja - 20 év múlva ugyanúgy elavult lesz mind a kettő...
Igen kicsi az esely ra. A cseheknek meg kevesebb penzuk van a dologra, mint nekunk es szinte kizart, hogy hajlandoak lennenek a Gripen E-hez kepest 2-3x annyit kolteni ugyanarra funkciora 30 ev alatt ott, ahol vannak - emlekezz, ezen vegigmentunk parszor, hogy az F-35 ket esetben johet szoba nalunk is es ez igaz a csehekre: ha future primary aggressor (Ukrajna, Romania) olyat venne avagy ha komolyan missziozni akarnank a legierovel es elsosorban az amerikaiakkal. Ugyanez igaz a csehekre is, raadasul nekik meg Gripen szimulatoruk stb is van, ok joval korabban elkezdtek hasznalni a TIDLSt is stb stb.Azért az egy érdekes helyzet lesz, ha a csehek 2027-től átállnak valami amerikaira, mi pedig maradunk a Gripennél... akkor a svédeken kívül a Brazíliában, Thaiföldön és Dél-Afrikában lesz csak Gripen. Nyilván a SAAB a cseheknek is be fog ígérni mindent is, mi meg azért próbálunk helyezkedni és kapkodunk már most kétségbeesetten hogy a csehek nehogy valami mást válasszanak és mi nehogy kimaradjunk a "jóból". Mert ha a csehek tőlünk függetlenül kapnak egy Gripen regionális szerviz központot (mert náluk meg van hozzá minden), akkor nálunk valószínűleg ilyen már nem lesz.
Azota is rohog rajta mindenki, meg sajat sajtojuk is megkerdojelezi...Pontosan. A cseh döntésnek valamilyen szinten ránk is hatása lesz. Ha a csehek pl. az F-35 mellett döntenek (helikopterben is jenkit választottak)
Miert is? A csehek sosem lesznek primary aggressor szerepben (szlovakok sem, ahhoz tul kicsik.)az újabb ok lesz, hogy mi is elbúcsúzzunk a Gripentől.
Miert is? Plane, ha sajat beszallitassal reszt is kapunk benne?Több, mint szerencsétlen helyzet lenne, ha mi lennénk az egyetlen Nato tagállam amely rendszeresíti a Gripent.
Hat hooogyne, a Vadai elvtarsno meg a tobbi segghulye exkomcsi meg elmeroggyant peacenik... az kellene meg csak.Lehet, hogy vadászgépbeszerzés-döntést nem kellene elsietni és inkább a következő kormányra hagyni. Mindegy, hogy a jelenlegi marad vagy az ellenzék jön vadászgépet biztos, hogy fog venni.
A EF max politikai szempontbol johetne szoba, egy Tr4 talan, de ahhoz a nemetekkel kellene elintezni, hogy az utodjanal (FCAS) is szamitsunk, ami a jelenlegi francia hozzaallast tekintve nemigen fog menni szerintem.Az érdekes, hogy itt senki sem tippel az EF sikerére, pedig a németek és az angolok a háttérben biztos keményen lobbiznak az érdekében.
A csehek azért vesznek amerikai fegyvereket, amiért mi nem. Náluk a 2. világháború miatt erősebb az angolszász kötődés is. Most is oda akarnak inkább tartozni. Mi meg állítólag csak annyit vettünk, amennyit elengedhetetlenül szükséges volt. De ez már inkább biztpol.Igen kicsi az esely ra. A cseheknek meg kevesebb penzuk van a dologra, mint nekunk es szinte kizart, hogy hajlandoak lennenek a Gripen E-hez kepest 2-3x annyit kolteni ugyanarra funkciora 30 ev alatt ott, ahol vannak - emlekezz, ezen vegigmentunk parszor, hogy az F-35 ket esetben johet szoba nalunk is es ez igaz a csehekre: ha future primary aggressor (Ukrajna, Romania) olyat venne avagy ha komolyan missziozni akarnank a legierovel es elsosorban az amerikaiakkal. Ugyanez igaz a csehekre is,
Úgy emlékszem hogy a TIDLS levegő-föld részét ők is csak az MS20 bevezetése óta használják. Az elején nem vették meg csak a levegő-levegő részét, ami max 4 gép közötti kommunikációt biztosított.raadasul nekik meg Gripen szimulatoruk stb is van, ok joval korabban elkezdtek hasznalni a TIDLSt is stb stb.
Maximum valami jelképes dolgot szállíthatnánk be. A döntéshozók nálunk inkább karbantartó központról álmodnak. Valószínűleg a csehek is szeretnék megszerezni maguknak, ha a Gripent választják.Miert is? Plane, ha sajat beszallitassal reszt is kapunk benne?
Az egyik szakértő épp ezen volt kibukva a múltkor, hogy a franciák és a németek már az elején képtelenek megegyezni az FCAS-ről és már most csúszik a program. Ha ez ennyire felidegesítette, akkor valószínűleg szeretnék/szerették volna hogy az FCAS-hez legyen valami közünk az Airbus-on keresztül. A cseheken valahogy nem látom ezt a motivációt.A EF max politikai szempontbol johetne szoba, egy Tr4 talan, de ahhoz a nemetekkel kellene elintezni, hogy az utodjanal (FCAS) is szamitsunk, ami a jelenlegi francia hozzaallast tekintve nemigen fog menni szerintem.
Szerintem a csehek csak azert vettek azokat, mertA csehek azért vesznek amerikai fegyvereket, amiért mi nem. Náluk a 2. világháború miatt erősebb az angolszász kötődés is. Most is oda akarnak inkább tartozni. Mi meg állítólag csak annyit vettünk, amennyit elengedhetetlenül szükséges volt. De ez már inkább biztpol.
Szerintem korabban is, az egyetlen epkezlab leirasa - azon a lassan 20 eves sved leirason alapulva, de frissitve - a csehektol jott, vagy 6-8 eve, szerintem.Úgy emlékszem hogy a TIDLS levegő-föld részét ők is csak az MS20 bevezetése óta használják. Az elején nem vették meg csak a levegő-levegő részét, ami max 4 gép közötti kommunikációt biztosított.
Maximum valami jelképes dolgot szállíthatnánk be. A döntéshozók nálunk inkább karbantartó központról álmodnak. Valószínűleg a csehek is szeretnék megszerezni maguknak, ha a Gripent választják.
Milyen szakerto? Magyar?Az egyik szakértő épp ezen volt kibukva a múltkor, hogy a franciák és a németek már az elején képtelenek megegyezni az FCAS-ről és már most csúszik a program. Ha ez ennyire felidegesítette, akkor valószínűleg szeretnék/szerették volna hogy az FCAS-hez legyen valami közünk az Airbus-on keresztül. A cseheken valahogy nem látom ezt a motivációt.
Részben az is igaz amit irsz, de forditva is megállja a helyét. Ha a csehek kilépnek, nem lesz európai partnere a Saabnak. Mi leszünk az egyetlen esélyük, hogy a európai, NATO piacon maradjanak. ( Jó, van még a finn tender.)Azért az egy érdekes helyzet lesz, ha a csehek 2027-től átállnak valami amerikaira, mi pedig maradunk a Gripennél... akkor a svédeken kívül a Brazíliában, Thaiföldön és Dél-Afrikában lesz csak Gripen. Nyilván a SAAB a cseheknek is be fog ígérni mindent is, mi meg azért próbálunk helyezkedni és kapkodunk már most kétségbeesetten hogy a csehek nehogy valami mást válasszanak és mi nehogy kimaradjunk a "jóból". Mert ha a csehek tőlünk függetlenül kapnak egy Gripen regionális szerviz központot (mert náluk meg van hozzá minden), akkor nálunk valószínűleg ilyen már nem lesz.
A "méretes tábor" már épül Gyulafirátóton. Az "amerikai cucc" alatt gondolom az F-35-t érted. Igen pontosan annak volna értelme ha beszereznénk.Azota is rohog rajta mindenki, meg sajat sajtojuk is megkerdojelezi...
Miert is? A csehek sosem lesznek primary aggressor szerepben (szlovakok sem, ahhoz tul kicsik.)
Miert is? Plane, ha sajat beszallitassal reszt is kapunk benne?
Hat hooogyne, a Vadai elvtarsno meg a tobbi segghulye exkomcsi meg elmeroggyant peacenik... az kellene meg csak.
Lenne belole eszmeletlen dragan berbe vett amerikai cucc, meg melle 1-2 meretes tabor.
A EF max politikai szempontbol johetne szoba, egy Tr4 talan, de ahhoz a nemetekkel kellene elintezni, hogy az utodjanal (FCAS) is szamitsunk, ami a jelenlegi francia hozzaallast tekintve nemigen fog menni szerintem.
Megint kijelentés, ervek nélkül...A "méretes tábor" már épül Gyulafirátóton. Az "amerikai cucc" alatt gondolom az F-35-t érted. Igen pontosan annak volna értelme ha beszereznénk.
1. Abszolút nem igaz. Nem tudom, kik azok a masok, de szakadjatok mar el az autóskartyas szinvonaltol.Én is mások is írták már korábban: katonai szempontból az F-35 lenne a jó választás, mert az biztosítaná a képességbeli fejlődést, ráadásul ez lesz a legelterjedtebb típus a katonai szövetségben.
Politikailag. Modern networkingben es EWben jol elmarad nemhogy a Gripen Etol, de keg az F-35-tol is.Politikai támogatás szempontjából az EF lenne a jó döntés, tekintettel a németekre.
De, please, mondd. A fentiek mutatják, mimdem, amiről azt allitod evidens, érvek nélkül, egy vaskos tévedésnei bizonyul.A Gripenről egyik sem mondható el, ráadásul árban sem olcsóbb semmivel a konkurens termékeknél. Ha még a csehek is más típus mellett döntenek akkor mi leszünk az egyetlen Nato tagállam amely rendszeresíti. Nem kell mondani, hogy ez mennyire előnytelen, szerencsétlen helyzet lenne.
Így van. A EFben nagyon komoly részvételt kellene ajanlaniuk, hogy arra álljunk át - mi nem vagyunk Németország, nem engedhetünk meg 2x 60-80 gepet, különböző tipusokbolRészben az is igaz amit irsz, de forditva is megállja a helyét. Ha a csehek kilépnek, nem lesz európai partnere a Saabnak. Mi leszünk az egyetlen esélyük, hogy a európai, NATO piacon maradjanak. ( Jó, van még a finn tender.)
Tehát nekik is ugyanúgy érdekük lesz a magyar szerződéshosszabbítás, mint nekünk, ha nem jobban! Illetve a 12-14 használt cseh gépet bagóért megkapnánk.
Tehát ez megint egy olyan sztori, ahol vannak előnyök és hátrányok is. Gazdaságpolitikai szempontból tuti az EF lenne a legjobb. Persze vmit diverzifikálni is kell.
Nový nadzvukový letoun nejspíš Česku dodají Švédové nebo Američané - iDNES.cz
Z utajovaného procesu výběru nového nadzvukového letounu pro české letectvo unikly první zásadní informace naznačující, že z chystaného tendru možná vypadli výrobci letounů Typhoon a Rafale.www.idnes.cz
Sztem ez nagyjából megegyezik a magyar dilemákkal. Ez volt az másik 1 milliárd dolláros LM tétel, amit anno emlegettek. De mi már döntöttünk, elindultunk a Saab vonalon. Ha az AV valahogy belekerül a buliba, gyakorlatilag a cseheknek sem lesz más választásuk.Nový nadzvukový letoun nejspíš Česku dodají Švédové nebo Američané - iDNES.cz
Z utajovaného procesu výběru nového nadzvukového letounu pro české letectvo unikly první zásadní informace naznačující, že z chystaného tendru možná vypadli výrobci letounů Typhoon a Rafale.www.idnes.cz