Biztos olcsóbb 2 század C üzemeltetése, mint egy C és E, de sztem nem itt kellene spórolni 2%-ból illene 2 századot még vegyesen is üzemeltetni. Főleg, ha fasza kis Saab ipari ajánlatot kapunk.
Ahogy Kriss mondta, itt az alternatíva a C mennyisége vagy a vegyes típusba behozni az E-t minőségibb verziónak (nem F-35 minőség, de senkinek nincs lopakodója a környéken).
A, Két század C/D-vel nem tudsz még csak fel sem tartóztatni három-négy század román F-16-ot, bármennyire is használtak az ő gépeik is. A mieink sem fiatalodtak az évek alatt és van 20 év előnyük, de ahogy mi rá tudjuk rakni a legújabb fegyvereket, úgy ők is a sajátjukra.
Szóval ebben az esetben lenne 3 használt századunk.
B, Ha a mostani MLU-val veszünk újonnan E és F gépeket, akkor sokkal jobb beépített EW, sokkal erősebb motor, a mostani gépeinkhez képest több fegyverhely.
Nem tudom, hogy vagytok vele, de nekem szimpatikusabb ha választanom kell, akkor két század, amiben van egy olyan, amikor kérdés nélkül egálban van a tót Viperekkel és a horvátok beszerzésével is. És szerintem olcsóbb lenne megvenni is, üzemeltetni is, mint három század C/D-t, ami közül egyik sem fiatal. Ha az AV megkapja a E és az Embraer hozná esetleg az F verzió gyártását, akkor tudnánk csökkenteni a szerviz költségen is valamennyit, jobban megérné, mint guberálni letárolt gépeket és a koruk miatt gyakrabban vinni javítani Svédországban.