Cseh vadászgép-beszerzés

  • Tetszik
Reactions: Hummen23
"a Saab ajánlata 24 egységet tartalmaz, így ez már nem a 14 repülőgép jelenlegi bérleti szerződésének meghosszabbítása..."
Ez egy érdekes rész még:

According to military analyst Aleš Hottmar on the professional portal czechairforce.com, “the Swedish government will not implement a second order for another 60 new Gripen E, which was speculated about a few years ago, and rather looks ahead to the future British project of the 6th generation Tempest aircraft , to which Sweden joined and which could enter the operational service just after 2040. "

Vagyis a svédek nem fognak több E-t rendelni hanem 2040-től váltanak szépen lassan a Tempestre. Lehet érdemes lenne kihagyni az E-t és nekünk is Tempestre vagy valami másra váltani 40 körül, de ezt már beszéltük többször. Ha a svédek nem rendelnek utánna megkockáztatom kb 30-tól az E egy kifutó típus lesz.
 
Ez egy érdekes rész még:

According to military analyst Aleš Hottmar on the professional portal czechairforce.com, “the Swedish government will not implement a second order for another 60 new Gripen E, which was speculated about a few years ago, and rather looks ahead to the future British project of the 6th generation Tempest aircraft , to which Sweden joined and which could enter the operational service just after 2040. "

Vagyis a svédek nem fognak több E-t rendelni hanem 2040-től váltanak szépen lassan a Tempestre. Lehet érdemes lenne kihagyni az E-t és nekünk is Tempestre vagy valami másra váltani 40 körül, de ezt már beszéltük többször. Ha a svédek nem rendelnek utánna megkockáztatom kb 30-tól az E egy kifutó típus lesz.
Én, nem hagynám ki. Azért 2040 még messze van. Ki tudja mi lesz addig, illetve mennyit csúszik a progi. Ráadásul egy lépcsőzetes fejlődés sztem ideálisabb, mintha 20 evente ugrunk 2-3 lépcsőt.
 
Én, nem hagynám ki. Azért 2040 még messze van. Ki tudja mi lesz addig, illetve mennyit csúszik a progi. Ráadásul egy lépcsőzetes fejlődés sztem ideálisabb, mintha 20 evente ugrunk 2-3 lépcsőt.
Igazából 2 lehetőségünk van a generációváltásig:
1. Szénné upgradelt gripcen C/D emelt darabászmban
2. Gripen E kisebb darabszámban.
 
Én, nem hagynám ki. Azért 2040 még messze van. Ki tudja mi lesz addig, illetve mennyit csúszik a progi. Ráadásul egy lépcsőzetes fejlődés sztem ideálisabb, mintha 20 evente ugrunk 2-3 lépcsőt.

Ez is egy szempont, de nem vagyok benne biztos 20 évre érdemes rendszeresíteni az E-t. Tegyük fel rendelünk ideér 24-25-ben, 44-45-ben meg váltunk Tempestre? Mindezt úgy, hogy a meglévő C/D-ben is van vagy 20-25 év még.. valamint komoly potenciál amit ki lehet használni arexis, AESA, meteor stb.. szlovák F16 vagy a horvát Rafi potensebb de minimális a darabszám szóval azt lehetne ellensúlyozni darabszám növeléssel, a romi F16 meg az upgradelt C/D szerintem paritásban van. De félve nyilatkoztatok ki ilyenek mert nem igazán értek a repüléshez.. ez inkább hangos gondolkodás mert kiváncsi vagyok másik véleményére. Lehet át kéne vinni a témát a fejlesztős topickba… csak ott most mindenki a Lynx búvó nyíláson pörög aztán a világért nem zavarnám meg őket ilyenekkel….
 
Nekem ez is új:
It is known that Sweden has at least thirty newly manufactured Gripen C / D aircraft in stock, which are stored in case of mobilization. Maybe from this thirty, twenty-four new Czech Gripen could come from.

Én azt hittem csak C van letárolva de ezek szerint van ott D is. Valljuk be ez elég jól hangzik.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Ez egy érdekes rész még:

According to military analyst Aleš Hottmar on the professional portal czechairforce.com, “the Swedish government will not implement a second order for another 60 new Gripen E, which was speculated about a few years ago, and rather looks ahead to the future British project of the 6th generation Tempest aircraft , to which Sweden joined and which could enter the operational service just after 2040. "

Vagyis a svédek nem fognak több E-t rendelni hanem 2040-től váltanak szépen lassan a Tempestre. Lehet érdemes lenne kihagyni az E-t és nekünk is Tempestre vagy valami másra váltani 40 körül, de ezt már beszéltük többször. Ha a svédek nem rendelnek utánna megkockáztatom kb 30-tól az E egy kifutó típus lesz.

Vannak nem kevesen a fórumon, akik már most kifutó szériának gondolják. Viszont a fő különbség köztünk és a svéd légierő között, hogy nekünk nincs Erik, nekik van. A jövő egyik nagy kérdése lesz, hogy az Air Policera meghagyott 4 genesek képesek lesznek-e időtállóan "fegyverhordozó" szerepkörben kisegíteni. Nagyobb a fegyverterhelésük, mint az F-35-ösnek, annak ellenére, hogy F-16-nál fordított volt az arány a két nemzet között. A belső raktér minden 5. genesnél nagyon korlátos lesz.
Fogyasztás, üzemeltetés szintúgy. Kérdés lesz, hogy képesek vagyunk-e kihasználni majd azt, hogy a lopakodó lekapcsolja a radart, hogy tényleg lopakodjon és a radar jelet a 4. gen adja, ami távolabbról kíséri.

Igazából 2 lehetőségünk van a generációváltásig:
1. Szénné upgradelt gripcen C/D emelt darabászmban
2. Gripen E kisebb darabszámban.

Ha választhatok, akkor E. Még üzemeltetni is olcsóbb lesz egy E/F-t, mint két C/D-t.
 
Ez egy érdekes rész még:

According to military analyst Aleš Hottmar on the professional portal czechairforce.com, “the Swedish government will not implement a second order for another 60 new Gripen E, which was speculated about a few years ago, and rather looks ahead to the future British project of the 6th generation Tempest aircraft , to which Sweden joined and which could enter the operational service just after 2040. "

Vagyis a svédek nem fognak több E-t rendelni hanem 2040-től váltanak szépen lassan a Tempestre. Lehet érdemes lenne kihagyni az E-t és nekünk is Tempestre vagy valami másra váltani 40 körül, de ezt már beszéltük többször. Ha a svédek nem rendelnek utánna megkockáztatom kb 30-tól az E egy kifutó típus lesz.
Lehet, hogy valamit félreértettél?
Az E-ből sosem volt - a már leadott 60 után - további 60 megrendelése tervben. És pont a C/D verziók továbbélése, és modernizálása miatt. Mi több F-et sosem terveztek venni. Mivel a D-kkel számoltak egészen hosszan. Mind kiképzésre, mind az Arexis podokkal az EW harc kapcsán.
A svéd tervekben egy ideje 100db aktív gép szerepel. A 60 E mellett kb. 40 C és D . Meg ezen felül le lesz nekik még egy halom tárolva. 'Asszem volt róla szó, hogy az orosz helyzetre való tekintettel megemelt költségvetésbe bele akarnak szuszakolni +20 C/D gépet, de további E-kről én nem tudok.
Ezen felül természetesen az E-k elég sokáig rendszerbe lesznek, mert szerintem jó sokáig fog tartani, mire a váltótípust (Tempest) kellő számban rendszerbe állítják.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Nekem ez is új:
It is known that Sweden has at least thirty newly manufactured Gripen C / D aircraft in stock, which are stored in case of mobilization. Maybe from this thirty, twenty-four new Czech Gripen could come from.

Én azt hittem csak C van letárolva de ezek szerint van ott D is. Valljuk be ez elég jól hangzik.
Maradjunk annyiban, hogy amíg nem igazolják vissza ezen híreket, addig azért ne vedd készpénznek. Ez az iDNES.cz nem egy szaklap, annak ellenére, hogy hoznak le military cikkeket is.
 
Ez is egy szempont, de nem vagyok benne biztos 20 évre érdemes rendszeresíteni az E-t. Tegyük fel rendelünk ideér 24-25-ben, 44-45-ben meg váltunk Tempestre? Mindezt úgy, hogy a meglévő C/D-ben is van vagy 20-25 év még.. valamint komoly potenciál amit ki lehet használni arexis, AESA, meteor stb.. szlovák F16 vagy a horvát Rafi potensebb de minimális a darabszám szóval azt lehetne ellensúlyozni darabszám növeléssel, a romi F16 meg az upgradelt C/D szerintem paritásban van. De félve nyilatkoztatok ki ilyenek mert nem igazán értek a repüléshez.. ez inkább hangos gondolkodás mert kiváncsi vagyok másik véleményére. Lehet át kéne vinni a témát a fejlesztős topickba… csak ott most mindenki a Lynx búvó nyíláson pörög aztán a világért nem zavarnám meg őket ilyenekkel….
De sztem ne is 20 évre rendszeresítsük. Ahogy most is 20 év után a C mellé jönne az E, úgy 20 év múlva az E mellé az új fejlesztés. Paralell, ha már a cseh topikban vagyunk 1 kikepzőszázadot D-ből és L39-NG - ből ki lehetne alakitani. Sztem így lenne kerek a sztori, fokozatosan fejlődne a légierő.
 
Lehet, hogy valamit félreértettél?
Az E-ből sosem volt - a már leadott 60 után - további 60 megrendelése tervben. És pont a C/D verziók továbbélése, és modernizálása miatt. Mi több F-et sosem terveztek venni. Mivel a D-kkel számoltak egészen hosszan. Mind kiképzésre, mind az Arexis podokkal az EW harc kapcsán.
A svéd tervekben egy ideje 100db aktív gép szerepel. A 60 E mellett kb. 40 C és D . Meg ezen felül le lesz nekik még egy halom tárolva. 'Asszem volt róla szó, hogy az orosz helyzetre való tekintettel megemelt költségvetésbe bele akarnak szuszakolni +20 C/D gépet, de további E-kről én nem tudok.
Ezen felül természetesen az E-k elég sokáig rendszerbe lesznek, mert szerintem jó sokáig fog tartani, mire a váltótípust (Tempest) kellő számban rendszerbe állítják.
Értem, hogy, mit írsz csak bennem felmerültek kétségek. 2002-ben kapta a Svéd légierő az első gépeket, úgy néz ki 20 évvel később nagyrészüket letárolják mert jön helyettük az E egy része pedig a korszerűsítés után tovább repül. Szerintem az E-sorsa 20 év múlva hasonló lesz mert jön helyettük a Tempest, gondolom egy részük tovább repül csak kap valami korszerűsítést a maradékot meg letárolják. A C/D pedig kuka. A kérdés az mi akarjuk-e követni őket ezekben a 20-25 éves ciklusokban. Azért ők a gépet maguknak gyártják, valamint mások az anyagi lehetőségek is. Igazándiból szerintem a matek a lényeg, hogy mi éri meg. Nekünk maradnak a meglévő gépek szóval ez adott, mibe kerülne párhuzamos üzemeltetés még egy század E-vel? Mennyivel lenne olcsóbb inkább a korszerűsítés + még egy század C/D és így a flotta üzemeltetése? Erre mi nem tudjuk a választ de gondolom a döntéshozók kb ezt számolgatják. És akkor még ipari ellentételezés szóba sem került. Azt fel sem hozom mennyi minden más kéne még szárazföldre.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Értem, hogy, mit írsz csak bennem felmerültek kétségek. 2002-ben kapta a Svéd légierő az első gépeket, úgy néz ki 20 évvel később nagyrészüket letárolják mert jön helyettük az E egy része pedig a korszerűsítés után tovább repül. Szerintem az E-sorsa 20 év múlva hasonló lesz mert jön helyettük a Tempest, gondolom egy részük tovább repül csak kap valami korszerűsítést a maradékot meg letárolják. A C/D pedig kuka. A kérdés az mi akarjuk-e követni őket ezekben a 20-25 éves ciklusokban. Azért ők a gépet maguknak gyártják, valamint mások az anyagi lehetőségek is. Igazándiból szerintem a matek a lényeg, hogy mi éri meg. Nekünk maradnak a meglévő gépek szóval ez adott, mibe kerülne párhuzamos üzemeltetés még egy század E-vel? Mennyivel lenne olcsóbb inkább a korszerűsítés + még egy század C/D és így a flotta üzemeltetése? Erre mi nem tudjuk a választ de gondolom a döntéshozók kb ezt számolgatják. És akkor még ipari ellentételezés szóba sem került. Azt fel sem hozom mennyi minden más kéne még szárazföldre.
Biztos olcsóbb 2 század C üzemeltetése, mint egy C és E, de sztem nem itt kellene spórolni 2%-ból illene 2 századot még vegyesen is üzemeltetni. Főleg, ha fasza kis Saab ipari ajánlatot kapunk.
 
Biztos olcsóbb 2 század C üzemeltetése, mint egy C és E, de sztem nem itt kellene spórolni 2%-ból illene 2 századot még vegyesen is üzemeltetni. Főleg, ha fasza kis Saab ipari ajánlatot kapunk.
Nincs is ezzel semmi gond. Csak ilyenkor eszembe jut a szárazföldi haderő helyzete. Azért ott is elég karcsú az a 2 tervezett dandár. Főleg azzal a tüzérséggel ami most látszik. Kriss-nek meg nincs gatyája. Sok minden kéne az a baj… Azért a légierő nagyjából legalább rendben lesz 26-ra.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and krisss
Igazából 2 lehetőségünk van a generációváltásig:
1. Szénné upgradelt gripcen C/D emelt darabászmban
2. Gripen E kisebb darabszámban.
Az a probléma, hogy nekünk hibrid gépeink vannak, az EBS-HU szárnyai az A verzióról származnak. Nekünk kellene az E verzió a nagyobb fegyverterhelés miatt. Tehát a részemről 2 század E, ha a svédekkel meg lehet egyezni jó fizetési kondíciókban. Az álmom 3 század E + 2 AEW-C lenne (akár a braziloktól is), ui a Tempest 2040-re számunkra csupán egy álom.

Ha gyártósorra kerül is:
1. nem mi leszünk az elsők, akiknek az igényeit kielégítik
2. az első szériák mindíg drágák a később jövőknél, tartok tőle, hogy a gyártó csak lehúzna minket pénzügyileg
3. az első szériákban szinte mindíg vannak rejtett hibák, nem nekünk kellene a típus béta tesztelőinek lenni, ráadásul sok pénzért.

A Gripen nálunk még 2050-ben is esélyesen rendszerben lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: anti70 and kamm
Biztos olcsóbb 2 század C üzemeltetése, mint egy C és E, de sztem nem itt kellene spórolni 2%-ból illene 2 századot még vegyesen is üzemeltetni. Főleg, ha fasza kis Saab ipari ajánlatot kapunk.

Ahogy Kriss mondta, itt az alternatíva a C mennyisége vagy a vegyes típusba behozni az E-t minőségibb verziónak (nem F-35 minőség, de senkinek nincs lopakodója a környéken).

A, Két század C/D-vel nem tudsz még csak fel sem tartóztatni három-négy század román F-16-ot, bármennyire is használtak az ő gépeik is. A mieink sem fiatalodtak az évek alatt és van 20 év előnyük, de ahogy mi rá tudjuk rakni a legújabb fegyvereket, úgy ők is a sajátjukra. Szóval ebben az esetben lenne 3 használt századunk.
B, Ha a mostani MLU-val veszünk újonnan E és F gépeket, akkor sokkal jobb beépített EW, sokkal erősebb motor, a mostani gépeinkhez képest több fegyverhely.

Nem tudom, hogy vagytok vele, de nekem szimpatikusabb ha választanom kell, akkor két század, amiben van egy olyan, amikor kérdés nélkül egálban van a tót Viperekkel és a horvátok beszerzésével is. És szerintem olcsóbb lenne megvenni is, üzemeltetni is, mint három század C/D-t, ami közül egyik sem fiatal. Ha az AV megkapja a E és az Embraer hozná esetleg az F verzió gyártását, akkor tudnánk csökkenteni a szerviz költségen is valamennyit, jobban megérné, mint guberálni letárolt gépeket és a koruk miatt gyakrabban vinni javítani Svédországban.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Ez egy érdekes rész még:

According to military analyst Aleš Hottmar on the professional portal czechairforce.com, “the Swedish government will not implement a second order for another 60 new Gripen E, which was speculated about a few years ago, and rather looks ahead to the future British project of the 6th generation Tempest aircraft , to which Sweden joined and which could enter the operational service just after 2040. "

Vagyis a svédek nem fognak több E-t rendelni hanem 2040-től váltanak szépen lassan a Tempestre.
Tippeli ezt egy cseh szagértő, aki semmivel nem tud többet a sved légierő terveiről, mint te vagy én, ugye. :)


Lehet érdemes lenne kihagyni az E-t és nekünk is Tempestre vagy valami másra váltani 40 körül, de ezt már beszéltük többször. Ha a svédek nem rendelnek utánna megkockáztatom kb 30-tól az E egy kifutó típus lesz.
Kurva messze van am a Tempest, gyakorlatilag arra baziroznank, hogy a következő 15-20 évben semmi cirkusz nem lesz sem Közép- ill. Kelet-Európaban, sem a Balkánon, úgy fogunk egymás mellett élni mint three little fonzies... "come on, Yolanda, what's fonzie like?"


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Lehet, hogy valamit félreértettél?
Az E-ből sosem volt - a már leadott 60 után - további 60 megrendelése tervben. És pont a C/D verziók továbbélése, és modernizálása miatt. Mi több F-et sosem terveztek venni. Mivel a D-kkel számoltak egészen hosszan. Mind kiképzésre, mind az Arexis podokkal az EW harc kapcsán.
A svéd tervekben egy ideje 100db aktív gép szerepel. A 60 E mellett kb. 40 C és D . Meg ezen felül le lesz nekik még egy halom tárolva. 'Asszem volt róla szó, hogy az orosz helyzetre való tekintettel megemelt költségvetésbe bele akarnak szuszakolni +20 C/D gépet, de további E-kről én nem tudok.
Ezen felül természetesen az E-k elég sokáig rendszerbe lesznek, mert szerintem jó sokáig fog tartani, mire a váltótípust (Tempest) kellő számban rendszerbe állítják.
Bingo. En is 120 kore teszem a sved légierő jovobeni méretét, ha meg igazán forrónak érzik a sarkkört hirtelen, akkor nem fognak megijedni még sokkal több géptől sem - ne feledjuk, WWII alatt 800-900 (!) gépük volt, a 70-es evekben meg a vilag 4. (!!) legnagyobb légiereje volt a svéd, 1000+ (!!!) géppel.