Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nincsenek szegmensek, az egészet úgy ahogyan van kell ráhúzni:Azon elgondolkodtak már, hogy aknára futás után, hogyan javítják a gumi lánctalpat?
Vagy ez is szegmensekből áll, mint az acél csak én nem látom?
Persze! van róla videó is neten: kapcsokkal összefogjákAzon elgondolkodtak már, hogy aknára futás után, hogyan javítják a gumi lánctalpat?
Vagy ez is szegmensekből áll, mint az acél csak én nem látom?
Ilyen kapcsos gumidarabbal kell összefogatni amit hamarosan teljes talpcsere követ.Azon elgondolkodtak már, hogy aknára futás után, hogyan javítják a gumi lánctalpat?
Vagy ez is szegmensekből áll, mint az acél csak én nem látom?
Milyen aknák képesek eltépni?Ilyen kapcsos gumidarabbal kell összefogatni amit hamarosan teljes talpcsere követ.
"Many mine blast tests have revealed that rubber tracks can withstand a typical anti-personal mine (240g of TNT), whereas traditional steel tracks will separate and create projectiles that worsen mine effects."Milyen aknák képesek eltépni?
Az újabbak már darabokból (szegmensekből) állnak. Az amerikai IFV tenderen már ilyennel pályáznak. A régebbiekhez meg javítókittel (kapcsos megoldás, hasonlóan a futószalagok javításához) javíthatóak.Azon elgondolkodtak már, hogy aknára futás után, hogyan javítják a gumi lánctalpat?
Vagy ez is szegmensekből áll, mint az acél csak én nem látom?
Mondjuk BMPbol nemcsak 2-3 annyi orszag vasarolt, de biztosan vagy 10x-20x annyi is keszult, mint a CV90 verziokbol osszesen.Inkább úgy fogalmaznék, hogy aki fejleszt saját lánctalpas IFV, az természetszeruén azt vásárolja (szinte mindig kb egyeduli ként) a tobbiek pedig CV90-t szereznek be maguknak.
A CV90 nagy karbantartása megkezdődött
https://magazines.defensie.nl/materieelgezien/2022/08/cv90-klaar-voor-de-toekomst
A CV90-es gyalogsági harcjármű jelentős korszerűsítésen esik át. Élettartama végéig, 2039-ig működik. 2021 elején a védelmi minisztérium szerződést írt alá a BAE Systems Hägglunds gyártóval egy 122 jármű úgynevezett Midlife Update (MLU) frissítéséről. Szeptember végén legördült a svédországi gyártósorról az első First of Type (FoT) példány. Joost Vernooij projektvezető és Friso Mous, a Defense Materiel Organisation ellenőrzési menedzsere az MLU-ról.
A CV90 immár körülbelül tizenöt éve „szolgálatban van” a hadseregben. Miért van szükség most a jármű korszerűsítésére?
„Ez szükséges ahhoz, hogy a CV90 működőképes maradjon. A szoftver elavult, a veszélykép jelentősen megváltozott. A modernizáció után a jármű visszanyerte a legmodernebb technológiát, és a CV90 továbbra is az egyik legjobb gyalogsági harcjármű a csatatéren. Ez az egyetlen MLU a CV90 számára élettartama során. A most alkalmazott digitális architektúra lehetővé teszi a naprakészen maradást. Tehát lesznek változások. A Foxtrot programot is ennek az évtizednek a második felére tervezik.”
A legnagyobb újítások a sorban
A CV90 a mechanikai beállításoknak, kiegészítéseknek és az informatikai rendszerek cseréjének köszönhetően évekig bírja az MLU után. Mind a 122 jármű ugyanazon a korszerűsítésen esik át. Közülük 90-en kapnak aktív védelmi rendszert. Ez az MLU költségvetéséhez kapcsolódik.
Torony
A jármű legnagyobb változásai a toronyban történtek. A kialakítását módosították, és a 35 mm-es Bushmaster III fegyvert 90 fokkal megdöntötték és továbbfejlesztették. Ez több helyet biztosít a legénységnek, és javítja a lőszerellátást. Ezenkívül az FN MAG géppuska a torony belsejéből a toronyon kívüli tokba került. Az FN MAG áthelyezése miatt immár kevesebb égőgáz is kerül a járműbe, ami szintén jelentős előrelépés a legénység számára.
Alrendszerek
A módosított torony mellett néhány alrendszert is hozzáadtak.
Először is a rakétavető. Ez a rakétarendszer 2 darab Spike rakétát képes hordani és kilőni.
Másodszor, egy aktív védelmi rendszer van telepítve. Ez a rendszer (Elbit Iron Fist Light Decoupled) elfogja a bejövő fenyegetéseket ATR (Anti Tank Rockets) és ATGM (Anti Tank Guided Missile) formájában. A CV9035NL az első olyan működő jármű a NATO-n belül, amely ezt a rendszert használja.
A járművet felszerelik egy EOPS (Electronic Optical Panoramic Sight) rendszerrel is, amely a parancsnok számára stabil képet nyújt környezetéről nagy távolságokon. Ez a rendszer nappali kamerarendszerrel, valamint hőképpel és LRF-vel (lézeres távolságmérővel) rendelkezik. Fél méterrel megemelhető mozgatható árbocra van helyezve, és 360 fokos rálátást kap a jármű körül.
A vázat is korszerűsítették. Az informatikai hálózatot modernizálták, alkalmassá tették a jövőbeni frissítésekre, bővítésekre. Biztonságosabb, és javult a legénység tájékoztatása. Emellett a jármű körüli összes kamera megújult, és a sofőr hozzáférhet egy új vezetői kamerához.
Ezekkel a frissítésekkel a jármű védelme jelentősen javult. Emellett javult a jármű hatótávolsága, és javult a legénység helyzetfelismerése is.
Infografika CV90 frissítésekkel az MLU után.
Igen fekete hátteret. A színt azért váltottam, mert a cikben is ez a rész másszinu hátteren volt ...Van valami oka a narancssárga színnek? Fekete hátteret használsz?
Fehér háttéren nehezebben olvasható a narancssárga szöveg.Igen fekete hátteret. A színt azért váltottam, mert a cikben is ez a rész másszinu hátteren volt ...
Jelöld ki.Fehér háttéren nehezebben olvasható a narancssárga szöveg.