CV90 / Combat Vehicle 90 (Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Azon elgondolkodtak már, hogy aknára futás után, hogyan javítják a gumi lánctalpat?
Vagy ez is szegmensekből áll, mint az acél csak én nem látom? o_O
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
4 992
13 300
113
Azon elgondolkodtak már, hogy aknára futás után, hogyan javítják a gumi lánctalpat?
Vagy ez is szegmensekből áll, mint az acél csak én nem látom? o_O
Nincsenek szegmensek, az egészet úgy ahogyan van kell ráhúzni:

images

https://silo.tips/download/rubber-track-systems-and-components-engineering-for-defense-vehicles


https://m.facebook.com/media/set/?set=a.363619123742917.1073741829.281453428626154&type=3
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 107
45 399
113
Azon elgondolkodtak már, hogy aknára futás után, hogyan javítják a gumi lánctalpat?
Vagy ez is szegmensekből áll, mint az acél csak én nem látom? o_O
Az újabbak már darabokból (szegmensekből) állnak. Az amerikai IFV tenderen már ilyennel pályáznak. A régebbiekhez meg javítókittel (kapcsos megoldás, hasonlóan a futószalagok javításához) javíthatóak.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
4 992
13 300
113

A CV90 nagy karbantartása megkezdődött​

https://magazines.defensie.nl/materieelgezien/2022/08/cv90-klaar-voor-de-toekomst

A CV90-es gyalogsági harcjármű jelentős korszerűsítésen esik át. Élettartama végéig, 2039-ig működik. 2021 elején a védelmi minisztérium szerződést írt alá a BAE Systems Hägglunds gyártóval egy 122 jármű úgynevezett Midlife Update (MLU) frissítéséről. Szeptember végén legördült a svédországi gyártósorról az első First of Type (FoT) példány. Joost Vernooij projektvezető és Friso Mous, a Defense Materiel Organisation ellenőrzési menedzsere az MLU-ról.

A CV90 immár körülbelül tizenöt éve „szolgálatban van” a hadseregben. Miért van szükség most a jármű korszerűsítésére?

„Ez szükséges ahhoz, hogy a CV90 működőképes maradjon. A szoftver elavult, a veszélykép jelentősen megváltozott. A modernizáció után a jármű visszanyerte a legmodernebb technológiát, és a CV90 továbbra is az egyik legjobb gyalogsági harcjármű a csatatéren. Ez az egyetlen MLU a CV90 számára élettartama során. A most alkalmazott digitális architektúra lehetővé teszi a naprakészen maradást. Tehát lesznek változások. A Foxtrot programot is ennek az évtizednek a második felére tervezik.”

A legnagyobb újítások a sorban


A CV90 a mechanikai beállításoknak, kiegészítéseknek és az informatikai rendszerek cseréjének köszönhetően évekig bírja az MLU után. Mind a 122 jármű ugyanazon a korszerűsítésen esik át. Közülük 90-en kapnak aktív védelmi rendszert. Ez az MLU költségvetéséhez kapcsolódik.

Torony

A jármű legnagyobb változásai a toronyban történtek. A kialakítását módosították, és a 35 mm-es Bushmaster III fegyvert 90 fokkal megdöntötték és továbbfejlesztették. Ez több helyet biztosít a legénységnek, és javítja a lőszerellátást. Ezenkívül az FN MAG géppuska a torony belsejéből a toronyon kívüli tokba került. Az FN MAG áthelyezése miatt immár kevesebb égőgáz is kerül a járműbe, ami szintén jelentős előrelépés a legénység számára.

Alrendszerek

A módosított torony mellett néhány alrendszert is hozzáadtak.

Először is a rakétavető. Ez a rakétarendszer 2 darab Spike rakétát képes hordani és kilőni.

Másodszor, egy aktív védelmi rendszer van telepítve. Ez a rendszer (Elbit Iron Fist Light Decoupled) elfogja a bejövő fenyegetéseket ATR (Anti Tank Rockets) és ATGM (Anti Tank Guided Missile) formájában. A CV9035NL az első olyan működő jármű a NATO-n belül, amely ezt a rendszert használja.

A járművet felszerelik egy EOPS (Electronic Optical Panoramic Sight) rendszerrel is, amely a parancsnok számára stabil képet nyújt környezetéről nagy távolságokon. Ez a rendszer nappali kamerarendszerrel, valamint hőképpel és LRF-vel (lézeres távolságmérővel) rendelkezik. Fél méterrel megemelhető mozgatható árbocra van helyezve, és 360 fokos rálátást kap a jármű körül.

A vázat is korszerűsítették. Az informatikai hálózatot modernizálták, alkalmassá tették a jövőbeni frissítésekre, bővítésekre. Biztonságosabb, és javult a legénység tájékoztatása. Emellett a jármű körüli összes kamera megújult, és a sofőr hozzáférhet egy új vezetői kamerához.
Ezekkel a frissítésekkel a jármű védelme jelentősen javult. Emellett javult a jármű hatótávolsága, és javult a legénység helyzetfelismerése is.


Infografika CV90 frissítésekkel az MLU után.
Infographics met vernieuwingen aan de CV90 na de MLU.

20220926mdg1031.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113

A CV90 nagy karbantartása megkezdődött​

https://magazines.defensie.nl/materieelgezien/2022/08/cv90-klaar-voor-de-toekomst

A CV90-es gyalogsági harcjármű jelentős korszerűsítésen esik át. Élettartama végéig, 2039-ig működik. 2021 elején a védelmi minisztérium szerződést írt alá a BAE Systems Hägglunds gyártóval egy 122 jármű úgynevezett Midlife Update (MLU) frissítéséről. Szeptember végén legördült a svédországi gyártósorról az első First of Type (FoT) példány. Joost Vernooij projektvezető és Friso Mous, a Defense Materiel Organisation ellenőrzési menedzsere az MLU-ról.

A CV90 immár körülbelül tizenöt éve „szolgálatban van” a hadseregben. Miért van szükség most a jármű korszerűsítésére?

„Ez szükséges ahhoz, hogy a CV90 működőképes maradjon. A szoftver elavult, a veszélykép jelentősen megváltozott. A modernizáció után a jármű visszanyerte a legmodernebb technológiát, és a CV90 továbbra is az egyik legjobb gyalogsági harcjármű a csatatéren. Ez az egyetlen MLU a CV90 számára élettartama során. A most alkalmazott digitális architektúra lehetővé teszi a naprakészen maradást. Tehát lesznek változások. A Foxtrot programot is ennek az évtizednek a második felére tervezik.”

A legnagyobb újítások a sorban


A CV90 a mechanikai beállításoknak, kiegészítéseknek és az informatikai rendszerek cseréjének köszönhetően évekig bírja az MLU után. Mind a 122 jármű ugyanazon a korszerűsítésen esik át. Közülük 90-en kapnak aktív védelmi rendszert. Ez az MLU költségvetéséhez kapcsolódik.

Torony

A jármű legnagyobb változásai a toronyban történtek. A kialakítását módosították, és a 35 mm-es Bushmaster III fegyvert 90 fokkal megdöntötték és továbbfejlesztették. Ez több helyet biztosít a legénységnek, és javítja a lőszerellátást. Ezenkívül az FN MAG géppuska a torony belsejéből a toronyon kívüli tokba került. Az FN MAG áthelyezése miatt immár kevesebb égőgáz is kerül a járműbe, ami szintén jelentős előrelépés a legénység számára.

Alrendszerek

A módosított torony mellett néhány alrendszert is hozzáadtak.

Először is a rakétavető. Ez a rakétarendszer 2 darab Spike rakétát képes hordani és kilőni.

Másodszor, egy aktív védelmi rendszer van telepítve. Ez a rendszer (Elbit Iron Fist Light Decoupled) elfogja a bejövő fenyegetéseket ATR (Anti Tank Rockets) és ATGM (Anti Tank Guided Missile) formájában. A CV9035NL az első olyan működő jármű a NATO-n belül, amely ezt a rendszert használja.

A járművet felszerelik egy EOPS (Electronic Optical Panoramic Sight) rendszerrel is, amely a parancsnok számára stabil képet nyújt környezetéről nagy távolságokon. Ez a rendszer nappali kamerarendszerrel, valamint hőképpel és LRF-vel (lézeres távolságmérővel) rendelkezik. Fél méterrel megemelhető mozgatható árbocra van helyezve, és 360 fokos rálátást kap a jármű körül.

A vázat is korszerűsítették. Az informatikai hálózatot modernizálták, alkalmassá tették a jövőbeni frissítésekre, bővítésekre. Biztonságosabb, és javult a legénység tájékoztatása. Emellett a jármű körüli összes kamera megújult, és a sofőr hozzáférhet egy új vezetői kamerához.
Ezekkel a frissítésekkel a jármű védelme jelentősen javult. Emellett javult a jármű hatótávolsága, és javult a legénység helyzetfelismerése is.


Infografika CV90 frissítésekkel az MLU után.
Infographics met vernieuwingen aan de CV90 na de MLU.

20220926mdg1031.jpg

Van valami oka a narancssárga színnek? Fekete hátteret használsz?