CV90 / Combat Vehicle 90 (Svédország)

Strf 9040C oldalpáncélja

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha ez így valós, akkor ez egy elég furcsa NERA. o_O
(Pl. alumínium és kevlár lemezt a kumulatív sugár elé lökni, önmagában nem nagy okosság, ahogyan az alumíniumot ráhegeszteni egy vékony acéllapra nekem megint abszurd megoldásnak tűnik....Bár lehet ragasztották)
Mondjuk merőlegesen kb. 40 mm RHA-t kiad, ráadásul üreges többrétegű. Tud ez hatékony lenni.
Viszont azt, hogy milyen kumulatív töltetre van ez méretezve arra nem jövök rá o_O
 
Ha ez így valós, akkor ez egy elég furcsa NERA. o_O
(Pl. alumínium és kevlár lemezt a kumulatív sugár elé lökni, önmagában nem nagy okosság, ahogyan az alumíniumot ráhegeszteni egy vékony acéllapra nekem megint abszurd megoldásnak tűnik....Bár lehet ragasztották)
Mondjuk merőlegesen kb. 40 mm RHA-t kiad, ráadásul üreges többrétegű. Tud ez hatékony lenni.
Viszont azt, hogy milyen kumulatív töltetre van ez méretezve arra nem jövök rá o_O
Nem tunik ez neked kulonosen gyengenek...? o_O
 
Nem tunik ez neked kulonosen gyengenek...? o_O

Nekem a hátlap az alumínium+mindössze 6 mm-s acél az erősen gyanús.
A BTR-80-as vastagabb lemezekkel dolgozik! És az nem elég ahhoz, hogy belső merevítő keret nélkül ne csavarodjon a jóval kompaktabb, kisebb súlyú kasztni.
Nekem ez a berakott kép, hogy mi miből van valójában nem feltétlenül hiteles!

Ugyanis az én általam betett képen:
b2dd95ff332d66d055439112cf31b64b.png

Ha jól megfigyeled, a két kevlár réteg között szilárd tárgyak vannak. Az szemre nekem kerámiának tűnik.
Azt, hogy ezt ütésvédelem+rögzítésből műanyag ragasztóhabbal körbefújják, az tök normális.
A piros karikás rész nekem homogénnek tűnik, a baloldali zöld karikánál nem sok alumíniumot látok....
Ez a másik kép nekem fura.
 
Nekem a hátlap az alumínium+mindössze 6 mm-s acél az erősen gyanús.
A BTR-80-as vastagabb lemezekkel dolgozik! És az nem elég ahhoz, hogy belső merevítő keret nélkül ne csavarodjon a jóval kompaktabb, kisebb súlyú kasztni.
Nekem ez a berakott kép, hogy mi miből van valójában nem feltétlenül hiteles!

Ugyanis az én általam betett képen:
b2dd95ff332d66d055439112cf31b64b.png

Ha jól megfigyeled, a két kevlár réteg között szilárd tárgyak vannak. Az szemre nekem kerámiának tűnik.
Azt, hogy ezt ütésvédelem+rögzítésből műanyag ragasztóhabbal körbefújják, az tök normális.
A piros karikás rész nekem homogénnek tűnik, a baloldali zöld karikánál nem sok alumíniumot látok....
Ez a másik kép nekem fura.

Ráadásul a pirossal karikázott képen nem látok mögöttes lemezt, míg a másik képen van, de csak ott belül.
Sok furcsaság van. Ráadásul a 2. betett képen nem műanyag habnak tűnik az anyag hanem ásványgyapotnak.
Érdemes bele nagyítani:
F4ycrGJWEAAOvdf
 
Amúgy làtvànyra mintha két osb lap között purhab lenne. :D

Konkrétan az általam betett és a pavor által betett képen annyi eltérés van, hogy csak nah.
Érdemes megnézni az általam betett kép jobb oldalát. Rajta fekszik a kompozit a fémlemezen, még az odafogatás is látszik.
A Pavor féle kében meg mint ahogyan írod két OSB lap közé odaraktak némi ásványgyapot maradékot XD
Értém én, hogy más szögből van fotózva, de az önmagában nem okozhat ennyi eltérést.
Szerintem aki a Pavor féle "páncélfelépítést" csinálta az nagyon vakon volt azzal, hogy néz ki a CV90-es páncélteknője.

6/8/11/24/25-ös pontok:
xalTTaZ.jpg

Valóban van ott 6 mm acél, de az nem a páncélteknő váza, hanem a lánctalp fölötti fémrekesz oldalfala.
Nagyon nem 6 mm acélból van a teknő oldalfala.... Ez olyan mintha a T-72-esen a lánctalp fölötti alumínium üzemanyag tartályt neveznéd ki a teknő oldalpáncéljának XD
Így néz ki kereszt metszetben:
Bewygal.png

Ez meg a CAD model:
txnSnr2.jpg

Ha tippelnem kellene a "páncélelemzés" a páncélteknő oldalának nézte az üzemanyag tartály oldalát, amire valóban fölkerülhetett a több réteg anyag, csak szerintem az sem úgy, ahogyan ő összerakta.
Már csak azért sem mert a külső 2 mm-s alumíniumnál nagyobb tervezési hibát (extrém radar és hő jel) nem nagyon tudok elképzelni. Szerintem az a 2 mm valójában a festés a kevláron.... :rolleyes:

Ilyen dolgokban nem állítom, hogy tudom a tutit, de az biztos, hogy ami ott van felépítésnek, mint rajz az hibás. Minimum hiányzik róla a jármű valódi páncélváza!
 
Mivel 4 képes limit van, így még pár képet berakok.
CV90 CAD:
kT5PgPe.jpg

El van forgatva a lemez, de jól látszik, hogy két acéllap között van még valami anyag. És nem vékony:
vT7kh14.jpg

CAD alapján ez a páncélteknő jobb oldala ha menetiránynak nézed (szemből a bal).

Régi CV90 szétvágva:
NyvUQM3.jpg

fyEi0wF.jpg

Szerintem nagyon jól látszik, hogy több rétegű az oldala. Több lemez van egymás mellé hegesztve, hogy "doboz" formájú üregeket adjon ki. Gyakorlatilag üreges többrétegű alapváz van.
 
A motortér ajtaján is visszaköszön ez a szendvics páncél megoldás, amit a váz oldalán látunk egy másik képen:
BL7jFBA.jpg


A kép jobb oldalán is látszik, hogy a teknő páncélja is több rétegű:
7HkzKHT.jpg


Ez meg csak a méretek miatt:
wZw64XQ.jpg
 
CV-90_Mk_IV_IFV_tracked_armored_Infantry_Fighting_Vehicle_BAE_Systems_British_United_Kingdom_defense_industry_006.jpg

A képen jól látszik a lánctalp fölötti "doboz".

MT3E7VL.jpeg

1. Compartment for equipment and diesel heater.
2. Compartments for equipment and oil cans.
3. Tray for equipment.
4. Air passage from engine compartment and exhaust pipe entrance.
5. Air passage between exhaust pipe and fan chamber, with wading hatch.
6. Main fan, exhaust air.
7. Input Scavenger channel.
8. AC system.


LssXQuE.jpeg


f1k0JU4.jpeg

4.2 Exhaust and cooling systems
The exhaust system enters the belt shelf adjacent to the engine compartment, then the exhaust pipes follow
the tape shelf along a channel all the way back where it finally opens. The exhaust pipes have a temperature
at about 550 ° C and is covered with insulation. The temperature in the estuary is about 500 ° C.
The operating system for air cooling in the belt shelf is a fan at the back that draws air away
the engine compartment and through the entire belt rack. The flow is currently about 230 l / s.
The engine cooling is a system with cooling water that after passing out of the engine passes along
the tape shelf. The temperature of the cooling water is approximately 100 ° C.
The engine air cooling system is located in the front of the engine compartment and the air intake is on top
the hood. When the air is filtered, debris and particles that must be blown away, the fan gets stuck
who performs that work is called Scavenger and blows out the unclean air on the right side of
the carriage.
 
Mondtam én, hogy vékony a teknő fala (na jó nem 6mm-t) és a többi csak rá van építve...
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Strf 9040C oldalpáncélja

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Elég bizarr egy NERA ez ahol - ha jól látom - kívülre pakolják a puha elemeket, 2 mm alu borítás meg alatta egy vékony réteg kevlár, miközben egy gyalogsági harcjármű inkább kiskaliberű találatokat fog bekapni nagy számmal, azokat az alufóliaborítás nem tudom, hogyan fogja majd meg… illetve megfogja, csak elég gányul fog kinézni utána.

Vagy géppuskával lehet majd bontani kívülről a méregdrága svéd IFV-det, és egy találkozóharc után lóg ki majd belőle a kevlárcafatok meg a purhab..? Mi volt itt az elgondolás?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0
Elég bizarr egy NERA ez ahol - ha jól látom - kívülre pakolják a puha elemeket, 2 mm alu borítás meg alatta egy vékony réteg kevlár, miközben egy gyalogsági harcjármű inkább kiskaliberű találatokat fog bekapni nagy számmal, azokat az alufóliaborítás nem tudom, hogyan fogja majd meg… illetve megfogja, csak elég gányul fog kinézni utána.

Vagy géppuskával lehet majd bontani kívülről a méregdrága svéd IFV-det, és egy találkozóharc után lóg ki majd belőle a kevlárcafatok meg a purhab..? Mi volt itt az elgondolás?

Szar a képen lévő anyagfelépítés. Boncolgattam is feljebb.
A gép alappáncélja a képek alapján 10 illetve 20 mm-s keményacél lemezekből van, több rétegben, zárt "doboz" formákba hajtva.
Az oldalfalnál nekem olyan szendvicsnek tűnik az alappáncél ami acél+gumi+acél.
Elől meg acél+alumínium+acél.
Ez a felépítés teljesen a KE gépágyúk ellen van tervezve.
Ehhez jön hozzá a lánctalp fölött egy rohadt nagy doboz, ami sok mindennek helyet ad.
Ennek van alapból 6 mm-s oldalfala.
Erre az elemre raktak fel állítólag egy 20 mm-s plusz alumínium páncél elemet.
Idáig kb. reális a dolog.

Innentől kezdve viszont elég hasraütés szerű... Mert az én általam kivágott kép nem egyezik a másikkal.
Szinte biztos, hogy nincs légrés, egyszerűen a robbanás kihajtotta kevlárt.
Az utána lévő anyag sorrendnek meg akkor van értelme, ha a köztes kitöltő anyag a kerámiát rögzíti. Amúgy full értelmetlen lenne az egész.
Kinetikus védelemhez kemény külső héj, és lágy elnyelő felület kell. Itt kifordítva van.
Ahogyan a kevlár is alkalmatlan anyag NERA-nak. Ez nem egy működő NERA megoldás. Meglepne ha ilyen célt szolgálna.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and LMzek 2.0
Elég bizarr egy NERA ez ahol - ha jól látom - kívülre pakolják a puha elemeket, 2 mm alu borítás meg alatta egy vékony réteg kevlár, miközben egy gyalogsági harcjármű inkább kiskaliberű találatokat fog bekapni nagy számmal, azokat az alufóliaborítás nem tudom, hogyan fogja majd meg… illetve megfogja, csak elég gányul fog kinézni utána.

Vagy géppuskával lehet majd bontani kívülről a méregdrága svéd IFV-det, és egy találkozóharc után lóg ki majd belőle a kevlárcafatok meg a purhab..? Mi volt itt az elgondolás?
Olcsóbb javítani. Mire a 8mm-es acélhoz ér a kiskaliberű lövedék szinte semmi energiája nem marad így különösebb baja sem lesz, ellenben egyszerű, gyors és olcsó cserélni a vékony alut és a kevlárt. Amúgy ez nem NERA hanem sokkal inkább réteglt páncél.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
A svéd és az ukrán kormány megállapodott a CV90 ukrajnai gyártásában: cél 1000 IFV legyártása a lehető legrövidebb időn belül.

"Soon, the Armed Forces of Ukraine will receive many more such vehicles because Ukraine and Sweden have agreed on the joint production of the CV-90. And the nearest goal is 1,000 Swedish IFVs for the Ukrainian Army,"

 
A svéd és az ukrán kormány megállapodott a CV90 ukrajnai gyártásában: cél 1000 IFV legyártása a lehető legrövidebb időn belül.

"Soon, the Armed Forces of Ukraine will receive many more such vehicles because Ukraine and Sweden have agreed on the joint production of the CV-90. And the nearest goal is 1,000 Swedish IFVs for the Ukrainian Army,"

az mondjuk kemény , "Lancet drone operator liked this post"
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
az mondjuk kemény , "Lancet drone operator liked this post"
Akkor ne akarjanak semmilyen harcjárművet (meg mi sem, meg kb senki) mert léteznek kamikáze-drónok? :)

Helyükben amúgy a légvédelmi verzióból vennék 150-200-at - a drón-veszélyt jelentősen tudná csökkenteni egy erős EW és csapatlégvédelem. Ebben gyengék az ukránok (még), de azért az oroszok sem élvonal etéren, bár jobbak az ukránokhoz képest.

Ukrajna nem rég rendelt 160 db EOS gyártmányú RCWS-t M230LF gépágyúvval és közelségi gyújtós lőszerrel kifejezetten drónok ellen. Kíváncsi leszek, hogy ez miként válik be. Hasonló konstrukció szerintem jó árértékaráyú kiegészítője lehet a mi Skyrangerünknek nem első vonalas alkalmazásra...ha beválik...
 
A svéd és az ukrán kormány megállapodott a CV90 ukrajnai gyártásában: cél 1000 IFV legyártása a lehető legrövidebb időn belül.

"Soon, the Armed Forces of Ukraine will receive many more such vehicles because Ukraine and Sweden have agreed on the joint production of the CV-90. And the nearest goal is 1,000 Swedish IFVs for the Ukrainian Army,"


Ki ne találd, hogy az a gyár valaha is működni fog!
Amint felépül a csarnok, szét fogják rakétázni. Aztán újra meg újra...