<blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="ijasz"><blockquote rel="tarzaan"><blockquote rel="ijasz">Ez sem mai cikk. Folynak a próbái a Boxer AGM-nek.
http://www.janes.com/article/61317/eurosatory-2016-german-army-considers-artillery-modules-for-boxer-mrav
Ez egyszemélyes lesz? Vagyis a sofőr irányítja majd a tüzelést is? Csak mert ahogy a képen - és a többi képen - is nézem, a Boxer sofőr mögötti moduljának a helyére kerül a tüzérségi modol, az meg elvileg személyzet nélküli.
Elvileg ez egy nagyon automatiált rendszer, és az MLRS/DARDO alvázas verzió is "csak" kétszemélyes, és mivel úgysem menetből tüzel, akár ez is elképzelhető.
Gondolom a Leo2 alvázra integrált verziónál is ez lehet.</blockquote>
Egy darabig ez megválaszolatlan kérdés marad. Olvastam 2 főről is, de személyzet nélküli megoldásról is - bár ez még sci-fi kategória szerintem. Az egy főt azért nem tudom elképzelni, mert ez azért még így is elég összetett munka, meghaladná egy ember képességeit. </blockquote>
Végülis"csak" vezetni kell a járművet, aztán bepötyögni a célkoordinátákat.
<blockquote rel="ijasz">Ez sem mai cikk. Folynak a próbái a Boxer AGM-nek.
http://www.janes.com/article/61317/eurosatory-2016-german-army-considers-artillery-modules-for-boxer-mrav
Nekem inkább az a furcsa hogy nincsenek rajta oldalt kitámasztó lábak.
Már a Donar-nál is látszott hogy oldalirányba való tüzeléskor majdnem felborította a vissza rúgás az egész kócerájt.
ld. lenti videó 5:23-nál !
Code:
https://www.youtube.com/watch?v=d4P-NYMablo
Egy gumikerekes alváznál valószínűleg még rosszabb lenne a helyzet!
</blockquote>
Gondolom a tüzelési oldalszög le van korlátozva. Ezt ellensúlyozza, hogy gondolom a jármű maga kormányozható
</blockquote>
Nagyon leegyszerűsítetted a munkájukat Ennél sokkal több adatot kell folyamatosan elemezni, és bizony menet közben jöhet a parancs egy cél leküzdéséhez. Egyébként meg nem neki kell elsősorban beütni a célkoordinátákat, hanem a sajátot továbbítani a pk.-nak, ahol a löveg és cél koordinátája, irányszöge plusz a javítási adatok (mindenféle ballisztikai és meteorológiai röppályát befolyásoló tényező) alapján küldik a kész lőelemeket (persze saját maga is kiszámíthatja) és a parancsot. Lehet, hogy a domborzati és természeti tényezők miatt az adott helyről nem lehet a megfelelő szögben kilőni és bizony a keresni kell egy megfelelő tüzelőállást. És még folytathatnám.
Egyébként Rudinak is jó a meglátása, valóban ki kell valahogy támasztani, mert így első ránézésre felborítaná az első lövés. Ha korlátoznák a löveget az oldalirányú tüzelésben, a legfőbb előnyét veszítené el.</blockquote>
Szerintem automatizálták az egész folyamatot, meglehet a sofőr csak jóváhagyja a tüzelést.
Végülis ha van benne GPS - és miért ne lenne - a parancsnokság élőben méterre pontosan tudhatja a jármű helyzetét és a körülötte levő terep adottságait is, meg persze a célpontét is.
Kis túlzással egy tüzérségi drón, csak még emberi sofőrrel.
A dolog hátulütője, hogy ha zavarják a GPS rendszert, akkor nem sokat ér.