Ami azt illeti,csinálták ezt már,pl a Maus hajtáslánca is benzines-delejes volt.De a magyar duna-tengerjáró hajók első sorozata is ilyen volt-de mikor elkészült a megfelelő tidztán dizeles hajtáslánc,rögtön átálltak arra.A tisztán elektromos hajtás a mai energia tárolás mellet fantazmagória.
A hybrid ezen a téren a buszoknál is részben megbukott. De legalább sok helyet igényel.
Amit én mondok közvetlen D+E hajtást az meg lehet csinálni, lásd. Pl. EX-Drive, és a helyigénye sem nagyobb, mint egy hagyományos hajtásé. A hátránya, hogy csak minimális ideig tud csúcsteljesítményt ha nincs mögötte elég nagy motor.
Egy 700 LE-s dízel motorral a tartós teljesítménye is 700 LE egy ilyen hajtásnak.
Ami az előnye az az, hogy a villanymotornál hatalmas az indító nyomaték ami azonnal rendelkezésre áll.
És nem kell nyomaték váltót használni, mert egy 2-3000-s dízellel ellentétben a villanymotor 10+ ezret is könnyen kiforog.
A másik előnye, hogy nem kell osztó mű, mert a két villanymotor fordulatszámát külön lehet vezérelni. Így nagyon könnyen kanyarodik, fordul meg egy helyben a jármű.
A tolatási sebessége meg lényegében azonos az előre menetével.
Szóval ennek is vannak előnyei meg hátrányai is.
Én például ha ma terveznék harcjárművet ilyen hajtást kapna.
Valós példa rá:
A generátor és az elektromos motorok helyigénye.a rendeszer energiavesztesége végül is nem igazán teszi remntábilissá a dolgot.