Egyéb harckocsi típusokkal kapcsolatos hírek, fejlesztések

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 007
113
K2-é és az Object 187-é jobbnak tűnik.

Szerintem a K2-n sincs alul páncél, ahogyan a Type-10-nél sincs. Hasonló elrendezésű a páncélzatuk:
4f4b09600a182815bd166d1f817c12e0.jpg



Orosz tankokon is az alsó kb. 20 cm alig páncélozott. Így helytakarékos, meg oda a találatok kevesebb, mint 3%-a esik.
8a6ff1706bd9b850e0ce30628f777a23.jpg


De pl. a Challenger harckocsikon a teknő frontpáncéljának a nagy része egy 100 mm-s acéllemez, azt csókolom.
0a0d34315d30c8f5588aed50f97e469b.jpg


De a Leopárd 2-nek sem egyenletes a páncélja fentről lefelé haladva.....
A Leclercről dudi rakott már be képet. Ott is a Type-10/K2 féle megoldás van.
Ebből a szempontból például az M1 Abrams nagyon jól védett. Egyenletes fedés van mindenhol.
818f908fe6ea9b33b8d38a436982a3dc.png



A legjobb páncélzata az T-14-nek van ebből a szempontból. Az egész teknőt fedi szemből és minimum 1 méter vastag a képek alapján.
De ezt nektek kell kikeresni. Ahogyan a Leo-s adatokat is a svéd tesztből. Sajnos csak 4 képet enged meg fölrakni a fórummotor.... :(
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 345
113
Szerintem a K2-n sincs alul páncél, ahogyan a Type-10-nél sincs. Hasonló elrendezésű a páncélzatuk:
4f4b09600a182815bd166d1f817c12e0.jpg



Orosz tankokon is az alsó kb. 20 cm alig páncélozott. Így helytakarékos, meg oda a találatok kevesebb, mint 3%-a esik.
8a6ff1706bd9b850e0ce30628f777a23.jpg


De pl. a Challenger harckocsikon a teknő frontpáncéljának a nagy része egy 100 mm-s acéllemez, azt csókolom.
0a0d34315d30c8f5588aed50f97e469b.jpg


De a Leopárd 2-nek sem egyenletes a páncélja fentről lefelé haladva.....
A Leclercről dudi rakott már be képet. Ott is a Type-10/K2 féle megoldás van.
Ebből a szempontból például az M1 Abrams nagyon jól védett. Egyenletes fedés van mindenhol.
818f908fe6ea9b33b8d38a436982a3dc.png



A legjobb páncélzata az T-14-nek van ebből a szempontból. Az egész teknőt fedi szemből és minimum 1 méter vastag a képek alapján.
De ezt nektek kell kikeresni. Ahogyan a Leo-s adatokat is a svéd tesztből. Sajnos csak 4 képet enged meg fölrakni a fórummotor.... :(
Mégis melyik kép alapján tudod megállapítani? Rajzold már be kérlek. Nem állítom, hogy nem annyi, de nincs olyan kép ami alapján ezt ki lehet jelenteni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 007
113
Mégis melyik kép alapján tudod megállapítani? Rajzold már be kérlek. Nem állítom, hogy nem annyi, de nincs olyan kép ami alapján ezt ki lehet jelenteni.

Akkor paint mesterkedtem kicsit neked a program négyzetrácsos mérésével.
Ezek a kb. valós méretek a futógörgők alapján:
7ccacfd70989d56f68f047d305e5a0b7.gif

Legalább 8.8 méter hosszú.
4babb09a3da114461af41986d649811a.jpg

A fenti képen a paint mérőrácsával 10 egyenlő részre osztottam a T-14-est, ami 88 cm-es távközöket jelent a piros vonalak között.
Vagyis az orr és a sofőr búvó nyílása között van legalább 1.76 méternyi hely!
Mivel az armata teknője magas, nem fekszenek benne, hanem ülnek.
(a többi tankban a sofőr félig háton fekszik, pl. a T szériában, vagy az M1 Abramsban)
Szóval e miatt a lila nyégyzetet kb. 1.6 méteres távolságon húztam be. Kb. ez lehet a páncélzat teljes vastagsága a fölfekvéssel együtt.
Minimum 1 méteres valós LOS vastagságról beszélünk. ;)

Referenciának ott a T-90-es páncéllemeze, ami 1 méteren van 21.5 fokban döntve, naranccsal jelöltem a páncél felfekvését.
A sofőrnél van egy kivágás a páncél tetején, az gyöngített pont, a többi helyen túl lóg a sofőrön a felfekvés.
Azt tudni kell, hogy a T-90-es esetén, az ERA nélkül is számolhatunk legalább a T-72B/T-80B/U-ra jellemző valós páncélvastagsággal ami 220 mm. Ez 21.5 fokban döntve 600 mm-es átlós LOS vastagság.
Vagyis a T szériák valós teknővastagsága 600 mm LOS.

A T-14 esetén én 30 fokos döntést látok, az ERA miatt ez a legoptimálisabb.
Ez egy 500 mm-es valós lemezvastagság esetén 1000 mm-s relatív vastagságot jelent. Ennek a fölfekvési helyigénye kb. 500 mm.
Vagyis 1500 mm-nyi hely kell neki. Vagyis 1 méteres LOS vastagságú páncélzata van.
A képen bőven rendelkezésre áll ez a hely!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 345
113
Akkor paint mesterkedtem kicsit neked a program négyzetrácsos mérésével.
Ezek a kb. valós méretek a futógörgők alapján:
7ccacfd70989d56f68f047d305e5a0b7.gif

Legalább 8.8 méter hosszú.
4babb09a3da114461af41986d649811a.jpg

A fenti képen a paint mérőrácsával 10 egyenlő részre osztottam a T-14-est, ami 88 cm-es távközöket jelent a piros vonalak között.
Vagyis az orr és a sofőr búvó nyílása között van legalább 1.76 méternyi hely!
Mivel az armata teknője magas, nem fekszenek benne, hanem ülnek.
(a többi tankban a sofőr félig háton fekszik, pl. a T szériában, vagy az M1 Abramsban)
Szóval e miatt a lila nyégyzetet kb. 1.6 méteres távolságon húztam be. Kb. ez lehet a páncélzat teljes vastagsága a fölfekvéssel együtt.
Minimum 1 méteres valós LOS vastagságról beszélünk. ;)

Referenciának ott a T-90-es páncéllemeze, ami 1 méteren van 21.5 fokban döntve, naranccsal jelöltem a páncél felfekvését.
A sofőrnél van egy kivágás a páncél tetején, az gyöngített pont, a többi helyen túl lóg a sofőrön a felfekvés.
Azt tudni kell, hogy a T-90-es esetén, az ERA nélkül is számolhatunk legalább a T-72B/T-80B/U-ra jellemző valós páncélvastagsággal ami 220 mm. Ez 21.5 fokban döntve 600 mm-es átlós LOS vastagság.
Vagyis a T szériák valós teknővastagsága 600 mm LOS.

A T-14 esetén én 30 fokos döntést látok, az ERA miatt ez a legoptimálisabb.
Ez egy 500 mm-es valós lemezvastagság esetén 1000 mm-s relatív vastagságot jelent. Ennek a fölfekvési helyigénye kb. 500 mm.
Vagyis 1500 mm-nyi hely kell neki. Vagyis 1 méteres LOS vastagságú páncélzata van.
A képen bőven rendelkezésre áll ez a hely!
Mi alapján rajzoltad be a vastagságot? Nem láttuk még a páncéltestet ERA/NERA nélkül, max az oldalán és ennyi. Tippelgetsz csak.
 
  • Vicces
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 084
113
Cooling systems for armored combat vehicles...

(Érdekesnek tűnik, de sajnos előfizetéses a cikk.)

Gasturbine-AGT-1500--e1693228482372.jpg

Gas turbine AGT 1500 (KPz M 1 Abrams): View of the two oil coolers (left: turbine oil and main gear oil cooler, right: auxiliary gear oil cooler) next to the exhaust gas outlet of the turbine in the middle; The power consumption of the mechanically driven fan wheels is only 74 kW (= 7%) of the turbine's nominal power (Source: Author archive)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 191
33 409
113
A szovjet/ukrán Merkava terve,Object 488.Egyesk szerint utólagos kitaláció-de a szovjet-orosz páncélos teoretikusok már a 60as évek óta vágyakoznak egy gyalogságot is szállitani tudó tankra.....Szóval szerintem legalábbis koncepcióterv szinten létezhetett
T80UD elemeire alapszik,55 tonnás,és persze orrmotoros (6TD).3 fős személyzet mellet 6 fős deszantot terveztek bele.És megléptél (volna) azt,amit szerintem a Merkaván is meg kellet volna lépni a vizhütéses motor bevezetésekor.Hátra vitték a hűtőt.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 084
113
"Megnéztünk tizet a jelenleg folyamatban lévő, komolyan vehető harckocsi-modernizációk, új fejlesztések közül..."