Akkor paint mesterkedtem kicsit neked a program négyzetrácsos mérésével.
Ezek a kb. valós méretek a futógörgők alapján:
Legalább 8.8 méter hosszú.
A fenti képen a paint mérőrácsával 10 egyenlő részre osztottam a T-14-est, ami 88 cm-es távközöket jelent a piros vonalak között.
Vagyis az orr és a sofőr búvó nyílása között van legalább 1.76 méternyi hely!
Mivel az armata teknője magas, nem fekszenek benne, hanem ülnek.
(a többi tankban a sofőr félig háton fekszik, pl. a T szériában, vagy az M1 Abramsban)
Szóval e miatt a lila nyégyzetet kb. 1.6 méteres távolságon húztam be. Kb. ez lehet a páncélzat teljes vastagsága a fölfekvéssel együtt.
Minimum 1 méteres valós LOS vastagságról beszélünk.
Referenciának ott a T-90-es páncéllemeze, ami 1 méteren van 21.5 fokban döntve, naranccsal jelöltem a páncél felfekvését.
A sofőrnél van egy kivágás a páncél tetején, az gyöngített pont, a többi helyen túl lóg a sofőrön a felfekvés.
Azt tudni kell, hogy a T-90-es esetén, az ERA nélkül is számolhatunk legalább a T-72B/T-80B/U-ra jellemző valós páncélvastagsággal ami 220 mm. Ez 21.5 fokban döntve 600 mm-es átlós LOS vastagság.
Vagyis a T szériák valós teknővastagsága 600 mm LOS.
A T-14 esetén én 30 fokos döntést látok, az ERA miatt ez a legoptimálisabb.
Ez egy 500 mm-es valós lemezvastagság esetén 1000 mm-s relatív vastagságot jelent. Ennek a fölfekvési helyigénye kb. 500 mm.
Vagyis 1500 mm-nyi hely kell neki. Vagyis 1 méteres LOS vastagságú páncélzata van.
A képen bőven rendelkezésre áll ez a hely!