Egyéb harckocsi típusokkal kapcsolatos hírek, fejlesztések

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
UDES XX-20, a Bv. 206 járművek mellé/cseréjére szánt prototípus a nyolcvanas évekből. Ennek a változatnak az az érdekessége, hogy a motor, sebességváltó, üzemanyag és a lőszer is a hátsó egységben lett volna elhelyezve. A prototípus ekkorra már egy család alapja lett volna, többféle feladatra optimalizált változatot is szerettek volna ugyanezen az alapon gyártani.
Motor a hátsó szekcióban.
d9xkmgz-6f89472d-22ec-4f7c-b169-de5d6a0703c0.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 079
113
Szoval a Logim nagyan nem egy afrikai gyerekrsjz,hanem a kor egyik elvonalbeli,60+ tonnas hk fejlesztese.A fejledztes a Leo2A4 zerveibol indult ki.Az MTU EuroPowerPack,smi modositva hajtja s Merkava IVet,eredetileg a Logimnak lett tervezve.(németek diszkreten eleg jol tamogadtak a burokat,pl a Ratel is egy német,Bussing fejlesztés)
Panther zechnologiai demonstrator szinten van,sorozatgyartasta alkalmatlan
Logim sorozatgyartasta kész tervdokumentáció szinten lett befagyasztva.TTD azert lett nagy hirtelen osszedobva,hogy a hatalmat atvevo negereknek bizonyitson az ARMSCOR/Denel ( akkoroban ment a helyi azalakulas) ,hogy de,95tol a Logim sorozatgyarthato.ANC vegul nem rendelte meg,exportjat meg az amvsik és a nemetek blokkoltak.(pl Kina jelendkezett,hogy megvenne technologiastul).
A kulcs a beszallitoi kor kivallasztasa,osszekotve a modernizacioval (a mai beszallitok nem 30 evvel ezelotti technologit szallitananak).Na meg a rendszerintegracio.
Se tegnnapra,se egyedul nem tudnank megcsinalni.Igymond fovallalkozok lejetnenk,akik szervezik és integraljak a hozzarrto alvalalkozok munkajat Es ez is evekbe tellene,de hyorsabb lenne,mint egy uj hk terv kidolgozasa.

Loggim - The Tank That Could Have Been...

Republic of South Africa (1992) – 1 Built

SA-ARMOUR-MUSEUM-3-640x427.jpg
spalsh-640x480.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 000
113

Ennél szerintem okosabb egy olyan meghajtás ahol egy nagy köbcentis sorhatos dízel egy generátorra dolgozik, onnan meg az áram lánctalpanként 1-1 villanymotort táplál.
De ők tudják, hogy miért jó egy civil dízelt direktbe rákötni egy olyan hajtásláncra ahol komoly visszaható erők is jelentkezhetnek, az amúgy is rally cross szerű felhasználási profil mellet. :)
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ennél szerintem okosabb egy olyan meghajtás ahol egy nagy köbcentis sorhatos dízel egy generátorra dolgozik, onnan meg az áram lánctalpanként 1-1 villanymotort táplál.
De ők tudják, hogy miért jó egy civil dízelt direktbe rákötni egy olyan hajtásláncra ahol komoly visszaható erők is jelentkezhetnek, az amúgy is rally cross szerű felhasználási profil mellet. :)

Nekem az nem tiszta ezeknél az elképzeléseknél, hogy mi lesz, ha lemerül az akkupakk? 45 tonnás, 750 lovas harckocsi, 2500 Nm forgatónyomatékkal? Én értem, hogy civil életben már lehet az elektromos járművekkel valamennyire tervezni, de egy harctéren hogyan? A másik kérdésem, a miből lesz a delej? Beletöltjük a gázolajat a harctéri aggregátorba, ami előállítja az elektromos áramot, amit jó kis veszteséggel beletolunk a harckocsi akkumulátor pakkjába? Mekkora ennek a teljesen felesleges plusz lépésnek az anyagi, logisztikai vonzata? Ha önmagát tölti hibrid rendszerben, akkor megint az a gondom, hogy mikor tudja ezt hatékonyan tenni? Nyilván mikor menni kell, akkor nem, mert kell az elektromos rásegítés, ha áll és azért jár a motorja, hogy töltse az akkumulátor pakkot, akkor nem rosszabb helyzetben vagyunk, mint egy kis méretű, belsőégésű APU-val? Ha, nagyon fontos a hőforrás csökkentése, a belsőégésű APU mögé is be lehet tenni egy akkumulátor pakkot, amit az APU kényelmesen tölthet akár menet közben is.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 000
113
Nekem az nem tiszta ezeknél az elképzeléseknél, hogy mi lesz, ha lemerül az akkupakk? 45 tonnás, 750 lovas harckocsi, 2500 Nm forgatónyomatékkal? Én értem, hogy civil életben már lehet az elektromos járművekkel valamennyire tervezni, de egy harctéren hogyan? A másik kérdésem, a miből lesz a delej? Beletöltjük a gázolajat a harctéri aggregátorba, ami előállítja az elektromos áramot, amit jó kis veszteséggel beletolunk a harckocsi akkumulátor pakkjába? Mekkora ennek a teljesen felesleges plusz lépésnek az anyagi, logisztikai vonzata? Ha önmagát tölti hibrid rendszerben, akkor megint az a gondom, hogy mikor tudja ezt hatékonyan tenni? Nyilván mikor menni kell, akkor nem, mert kell az elektromos rásegítés, ha áll és azért jár a motorja, hogy töltse az akkumulátor pakkot, akkor nem rosszabb helyzetben vagyunk, mint egy kis méretű, belsőégésű APU-val? Ha, nagyon fontos a hőforrás csökkentése, a belsőégésű APU mögé is be lehet tenni egy akkumulátor pakkot, amit az APU kényelmesen tölthet akár menet közben is.

A tisztán elektromos hajtás a mai energia tárolás mellet fantazmagória.
A hybrid ezen a téren a buszoknál is részben megbukott. De legalább sok helyet igényel.

Amit én mondok közvetlen D+E hajtást az meg lehet csinálni, lásd. Pl. EX-Drive, és a helyigénye sem nagyobb, mint egy hagyományos hajtásé. A hátránya, hogy csak minimális ideig tud csúcsteljesítményt ha nincs mögötte elég nagy motor.
Egy 700 LE-s dízel motorral a tartós teljesítménye is 700 LE egy ilyen hajtásnak.
Ami az előnye az az, hogy a villanymotornál hatalmas az indító nyomaték ami azonnal rendelkezésre áll.
És nem kell nyomaték váltót használni, mert egy 2-3000-s dízellel ellentétben a villanymotor 10+ ezret is könnyen kiforog.
A másik előnye, hogy nem kell osztó mű, mert a két villanymotor fordulatszámát külön lehet vezérelni. Így nagyon könnyen kanyarodik, fordul meg egy helyben a jármű.
A tolatási sebessége meg lényegében azonos az előre menetével.
Szóval ennek is vannak előnyei meg hátrányai is.
Én például ha ma terveznék harcjárművet ilyen hajtást kapna.

Valós példa rá:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 178
33 397
113
A tisztán elektromos hajtás a mai energia tárolás mellet fantazmagória.
A hybrid ezen a téren a buszoknál is részben megbukott. De legalább sok helyet igényel.

Amit én mondok közvetlen D+E hajtást az meg lehet csinálni, lásd. Pl. EX-Drive, és a helyigénye sem nagyobb, mint egy hagyományos hajtásé. A hátránya, hogy csak minimális ideig tud csúcsteljesítményt ha nincs mögötte elég nagy motor.
Egy 700 LE-s dízel motorral a tartós teljesítménye is 700 LE egy ilyen hajtásnak.
Ami az előnye az az, hogy a villanymotornál hatalmas az indító nyomaték ami azonnal rendelkezésre áll.
És nem kell nyomaték váltót használni, mert egy 2-3000-s dízellel ellentétben a villanymotor 10+ ezret is könnyen kiforog.
A másik előnye, hogy nem kell osztó mű, mert a két villanymotor fordulatszámát külön lehet vezérelni. Így nagyon könnyen kanyarodik, fordul meg egy helyben a jármű.
A tolatási sebessége meg lényegében azonos az előre menetével.
Szóval ennek is vannak előnyei meg hátrányai is.
Én például ha ma terveznék harcjárművet ilyen hajtást kapna.

Valós példa rá:
Ami azt illeti,csinálták ezt már,pl a Maus hajtáslánca is benzines-delejes volt.De a magyar duna-tengerjáró hajók első sorozata is ilyen volt-de mikor elkészült a megfelelő tidztán dizeles hajtáslánc,rögtön átálltak arra.
A generátor és az elektromos motorok helyigénye.a rendeszer energiavesztesége végül is nem igazán teszi remntábilissá a dolgot.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 000
113
mikor elkészült a megfelelő tidztán dizeles hajtáslánc,rögtön átálltak arra.
A generátor és az elektromos motorok helyigénye.a rendeszer energiavesztesége végül is nem igazán teszi remntábilissá a dolgot.

Akkoriban valójában a vezérlést nem tudták megoldani. Gyerekcipőben volt az elektromos vezérlés technika a maihoz képest.
Ha megnézed a linkelt videót, látod, hogy akkora az elektromos kihajtás (ami egyben osztómű is), mint egy hagyományos váltó+osztómű.
És mivel ma már motorban sem kell 48 literes ikerturbós dízelt betenni, így a belső égésű motor mérete is kisebb, így súlyban és helyben is elfér mellette a generátor is.
Ma már ezek műszakilag nem problémák.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 178
33 397
113
Akkoriban valójában a vezérlést nem tudták megoldani. Gyerekcipőben volt az elektromos vezérlés technika a maihoz képest.
Ha megnézed a linkelt videót, látod, hogy akkora az elektromos kihajtás (ami egyben osztómű is), mint egy hagyományos váltó+osztómű.
És mivel ma már motorban sem kell 48 literes ikerturbós dízelt betenni, így a belső égésű motor mérete is kisebb, így súlyban és helyben is elfér mellette a generátor is.
Ma már ezek műszakilag nem problémák.
Csak mivel közben a dizel hajtáslánc is fejlődött,ugyanúgy maradt a helyzet.Ha nincs valamilyen speciális ok rá,hogy közbe iktassák a delejes részt,egyszerűen nem éri meg.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 000
113
Csak mivel közben a dizel hajtáslánc is fejlődött,ugyanúgy maradt a helyzet.Ha nincs valamilyen speciális ok rá,hogy közbe iktassák a delejes részt,egyszerűen nem éri meg.

Dehogynem :D
Ami az előnye az az, hogy a villanymotornál hatalmas az indító nyomaték ami azonnal rendelkezésre áll.
És nem kell nyomaték váltót használni, mert egy 2-3000-s dízellel ellentétben a villanymotor 10+ ezret is könnyen kiforog.
A másik előnye, hogy nem kell osztó mű, mert a két villanymotor fordulatszámát külön lehet vezérelni. Így nagyon könnyen kanyarodik, fordul meg egy helyben a jármű.
A tolatási sebessége meg lényegében azonos az előre menetével.
Szóval ennek is vannak előnyei meg hátrányai is.

Meg ezen felül egyszerűbb cserélni a részegységeket és szerintem kevésbé karbantartás igényes.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0