Egyéb harckocsi típusokkal kapcsolatos hírek, fejlesztések

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
VT-2000 ATGM hordozó kétfős személyzettel. Az elképzelés az volt, hogy mindenki tud vezetni, irányozni, de nem volt kielégítő. Leo 1 és 2 alvázon.

f7a9b950f0b003ddd39ab2e39ee66ca8.jpg

q_SEYCGKvqYX0R0Tze3iVXyUfN1jQh7zIcyV2riH6aFyRKHy3wRtfNYiBzv9rue9gpwBedgbSlNkwV9b4ajyoS_fl4sDMvqT
e75bac958289.jpg

1534990579_vt2000_1.png

49iKgLcekEXS2Vxw8_rjFBa2DNItNDPfxkT5n0t2IE_1AK3KA4Mh4sKA_NmrCuWngOhy9me07GtpL7sAXXlOtQGi2GA8h4izrQ
Csak kiegészítésül:
Nem volt fegyverzete, még csak tervben sem.

A VT-2000 célja alapvetően az volt, hogy tapasztalatot szerezzenek azzal kapcsolatban, hogy két fős személyzet elég lehet-e egy harcjárműnek, akár harckocsinak is. A lehetséges szinten automatizáltak mindent, és a lényeg az volt, hogy a két kamerarendszerrel két teljes értékű, egymástól független szenzorcsoportot nyújtsanak a két fős személyzet számára, vagyis tetszésszerűen oszthassák meg egymás között a feladatokat.

Az egész erősen koncepcionális volt, a kameratornyokat sűrített levegővel, pneumatikus módon mozgatták, és ehhez a torony hátsó részén látható könnyűbúvár-tartályokat használták ( a tesztek maguk korlátozott ideig tartottak, így elegendő volt ez a megoldás ).

Mivel egy harckocsi karbantartásához két fő kevésnek tűnt, ezért azt vázolták fel, hogy kétszer két fő alkot egy teljes személyzetet, akik két "műszakban" dolgoznak. Az egyik csoport pihen, a másik addig bevetésen van, majd cserélnek. A karbantartási feladatoknál pedig mind a négyen rendelkezésre állnak. Nem mellesleg pedig egy esetleges járműveszteségnél még a legrosszabb esetben is csak két katonát vesztenek el, nem pedig négyet.

A tapasztalatok ugyanakkor nem voltak meggyőzőek. Ha az egyik fő a célkereséssel, majd leküzdéssel foglalkozik, a másik pedig addig vezeti a járművet, akkor nem maradt energia arra, hogy figyeljenek a többi egységgel való kommunikációval, illetve a kvázi "parancsnoki" feladatokat ellátni. Ha pedig megálltak, és az egyik fő célkeresés / parancsnoki teendők, a másik fő pedig a célleküzdéssel foglalkozott, akkor értelemszerűen feladták a mozgás közben célleküzdés lehetőségét. Nagyon kezdetleges módon automata célazonosítás és követés terén elkezdődtek a puhatolózások, ám a technikai szint nem volt megfelelő erre a célra. Ez esetben a célkeresés és leküzdés folyamatát lehetett volna fél-automatizálni (ráböksz a célpontra, és a számítógépek kidolgozzák a szükséges lőelemeket, majd ha a találat esélye megfelelő, megtörténik a tűzkiváltás).
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 357
77 036
113
Csak kiegészítésül:
Nem volt fegyverzete, még csak tervben sem.

A VT-2000 célja alapvetően az volt, hogy tapasztalatot szerezzenek azzal kapcsolatban, hogy két fős személyzet elég lehet-e egy harcjárműnek, akár harckocsinak is. A lehetséges szinten automatizáltak mindent, és a lényeg az volt, hogy a két kamerarendszerrel két teljes értékű, egymástól független szenzorcsoportot nyújtsanak a két fős személyzet számára, vagyis tetszésszerűen oszthassák meg egymás között a feladatokat.

Az egész erősen koncepcionális volt, a kameratornyokat sűrített levegővel, pneumatikus módon mozgatták, és ehhez a torony hátsó részén látható könnyűbúvár-tartályokat használták ( a tesztek maguk korlátozott ideig tartottak, így elegendő volt ez a megoldás ).

Mivel egy harckocsi karbantartásához két fő kevésnek tűnt, ezért azt vázolták fel, hogy kétszer két fő alkot egy teljes személyzetet, akik két "műszakban" dolgoznak. Az egyik csoport pihen, a másik addig bevetésen van, majd cserélnek. A karbantartási feladatoknál pedig mind a négyen rendelkezésre állnak. Nem mellesleg pedig egy esetleges járműveszteségnél még a legrosszabb esetben is csak két katonát vesztenek el, nem pedig négyet.

A tapasztalatok ugyanakkor nem voltak meggyőzőek. Ha az egyik fő a célkereséssel, majd leküzdéssel foglalkozik, a másik pedig addig vezeti a járművet, akkor nem maradt energia arra, hogy figyeljenek a többi egységgel való kommunikációval, illetve a kvázi "parancsnoki" feladatokat ellátni. Ha pedig megálltak, és az egyik fő célkeresés / parancsnoki teendők, a másik fő pedig a célleküzdéssel foglalkozott, akkor értelemszerűen feladták a mozgás közben célleküzdés lehetőségét. Nagyon kezdetleges módon automata célazonosítás és követés terén elkezdődtek a puhatolózások, ám a technikai szint nem volt megfelelő erre a célra. Ez esetben a célkeresés és leküzdés folyamatát lehetett volna fél-automatizálni (ráböksz a célpontra, és a számítógépek kidolgozzák a szükséges lőelemeket, majd ha a találat esélye megfelelő, megtörténik a tűzkiváltás).
Mióta mantrázom én ezt...
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
R

Ruby de Puteaux

Guest
A két világháború közötti útkeresés egyik példája, Vickers Medium Mk.2.
l7ofkpx0qgf71.jpg


Amerikai nehézharckocsi program egyik tervezete, a T32. Első prototípus 1946. januárban a Detroit Arsenal telepén.
0iftedp1kkf71.jpg


Második protó Aberdeenben.
1yux5infkkf71.jpg