Egyéb UAV/UCAV fejlesztések

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 154
19 834
113
Ghatal UCAV (India)



Ghatak UCAV is going to use fluidic thrust vectoring, which may enable it to do away with any moving parts.

Fluidic thrust Vectoring is a thrust Vectoring technique employs general fluid phenomena of wall attachment and stream interaction in specially designed devices to perform the functions of sensing, logic and control. Wall attachment is a phenomenon of jet fluid to get physically attracted towards a surface and deviate from it's path. A picture attached below can help understand this. The jet fluid will follow an adjacent surface's shape as it's director. Stream interaction is a phenomenon where two streams of fluid having different angular directions , can influence each other for changing their directions.
In an aircraft the main stream would be exhausts of an engine , if a small stream is passed over it from annular nozzles located around the main stream. This can influence change in direction.

In very simple words we have seen how running tap water changes it's directing when we take our comb or a rubber balloon near it. Similar phenomenon will be used instead of a moving nozzle for thrust vectoring. In Su-30MKI we see a movable nozzle that directs thrust in multiple directions enabling the fighter aircraft to manoeuvre during stall when regular control surfaces become ineffective.
Compared to a movable nozzle Fluidic thrust Vectoring is less expensive. Since the aircraft using Fluidic thrust Vectoring doesn't need moving parts, it increases structural rigidity and decreases weight. It has great flexibility, rapid response. It will dramatically increase the level of stealth of Ghatal UCAV.

 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 690
11 095
113
UAV Rodeo lesz Február utólsó hetében Fort Benningben (Georgia)
A rodeó a FTUAS program (Future Tactical UAS) és célja kiválasztani az RQ-7 Shadow taktikai UAV utódját
https://www.defensenews.com/land/20...-tactical-unmanned-aircraft-rodeo-next-month/


Az utód kiválasztás szempontjai:
  • nem igényel felszálló pályát,
  • csöndes
  • leg kevesebb kisegítő és szállító eszközt igényelje
  • alacsony ár
  • strapabíróság (magas napi bevetés szám)
  • MUM-T képesség (a nyertes egyik legfontosabb feladata lesz az Apache helikopterekkel párban dolgozni)

A rodeóra négy versenyző jutott be:
1.) Martin UAV / Northrop Grumman - V-BAT

(én nekik drukkolok)

2.) Textron - Aerosonde HQ


3.) Aerovironment Arcturus-UAV - Jump 20


4.) L-3 Harris - FVR-90
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Negan

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
6 180
10 467
113
A kazah védelmi minisztérium 2021. február 5-én beszámolt , az új „Shakala” felderítő pilóta nélküli légikomplexum próbarepüléseiről. Az UAV-t a Kazah Nemzeti Védelmi Egyetem tudósai dolgozták ki, amelyet a Kazah Köztársaság Elbasy (NUO) első elnökéről kaptak.


d0382fdb0b71b27f739b2a4143374933_original.40848
A Shakala felderítő pilóta nélküli repülőgép prototípusa, amelyet a Kazahsztáni Nemzetvédelmi Egyetem fejlesztett ki 2021. február (c) Kazahsztáni Védelmi Minisztérium

A kazah védelmi minisztérium jelentése szerint az UAV-k modern katonai konfliktusokban történő alkalmazása bebizonyította, hogy saját UAV-a van szükség. A NUO elemezte nemcsak a felderítő drónok, hanem a drónok hatékony fegyverként való használatát is a páncélozott járművek és az ellenséges élőerő ellen.

A Shakala felderítő pilóta nélküli repülőgép prototípusa szoftveres és hardveres kommunikációs csatornával, saját kriptográfiai protokollal és biztonságos kommunikációs csatornákkal van felszerelve.

- Nagyra értékelem azt a törekvést, hogy a csapatok számára hazai fejlesztéseket biztosítsunk az UAV-k területén. Ez azonban nem lehet a külföldi fejlesztések vak másolása, a hazai járművek taktikai és műszaki jellemzőinek kidolgozása során figyelembe kell venni a kazah hadsereg összes igényét, védelmi célú földrajzi adottságainkat. ”mondta Timur Dandybaev altábornagy.

A kísérleti modell terepi tesztjei során a tudósok tesztelték az alacsony hőmérsékletnek ellenálló tápegység legújabb fejlesztését. Az egyedülálló újratölthető akkumulátor a Nemzetvédelmi Egyetem szakembereinek egyik legújabb fejlesztése.

A hadügyminiszter-helyettes felhívta a figyelmet arra, hogy a kazahsztáni UAV-k gyártása a hazai védelmi ipar képességeinek mély integrációját feltételezi, minimalizálva a nem Kazahsztánban gyártott alkatrészek és részegységek behozatalát.

A Shakala UAV sorozatgyártásához, figyelembe vették a hazai katonai-ipari komplexum képességeit, programokat dolgoztak ki a technikusok és az üzemeltetők kiszolgálására és kiképzésére, valamint az UAV-operátorok harci kiképzési tanfolyamának az oktatási intézményekben történő megvalósításra. és Kazahsztán fegyveres erőinek egységeinél.

A katonai kutatóközpont vezetője, Kuandyk Akshulakov ezredes szerint a Shakala pilóta nélküli légi jármű műszaki jellemzői nem alacsonyabbak a külföldi hasonló kategóriájú UAV-l, sőt ellenkezőleg, velük szemben vannak bizonyos előnyei.

- Az UAV repülési hatótávolsága legfeljebb 30 kilométer. Legfeljebb két és fél órán át tartózkodhat a levegőben, stabilan viselkedik, akkor is ha a szél sebessége másodpercenként akár a 14 méteres sebességet is eléri . A jövőben azt tervezzük, hogy a - a hadosztálytól kezdve a zászlóalakig - a hadsereg szintjén áll majd szolgálatba - mondta Kuandyk Akshulakov ezredes, a katonai kutatóközpont vezetője.

A próbarepülések programjában a Shakala drón előkészítésének és üzemmódjainak különböző szakaszait mutatták be.

A tudományos munka eredményeit szabadalmaztatták, és a kísérleti katonai művelet befejeztével minden fejlesztés átkerül Kazahsztán védelmi-ipari komplexumába.


Referenciaként:A Kazah Köztársaság első elnökéről elnevezett Nemzetvédelmi Egyetem - az Elbasy 2014 óta folytat kutatásokat a pilóta nélküli rendszerek területén, tanulmányozva mind a gyártási technológiákat, mind a kazah fegyveres erők érdekében történő alkalmazásuk eljárását. 2020-ban a Nemzetvédelmi Egyetem sikeresen benyújtotta a tudományos, tudományos és műszaki tevékenységekről szóló zárójelentéseket 13 támogatási és három program-célú finanszírozási projekt esetében.


d3aeb387af9795a6f11d82e2388e8763_original.338080

dfbd716251ed1cdc39849e7165d48f52_original.211098

43fa170a2e6f8d9636f62b5168f11880_original.129762

A Shakala felderítő pilóta nélküli légikomplexum prototípusa, amelyet a Kazahsztáni Nemzeti Védelmi Egyetem fejlesztett ki 2021. február (c) Kazahsztáni Védelmi Minisztérium

 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
1 941
2 853
113

A fenti tandemszárnyas arányokkal és szárnyak közötti merevítővel/összeköttetéssel, de a lenti képen látható fordított --elől felső-szárnyas/hátul alsószárnyas-- elrendezéssel és tolómotoros (turbó-Diesel :rolleyes: ) meghajtással tervezett Ultra Light (UL) --akár drón-- repcsit segítettem elkezdeni.





A 2006-os világ-válság "segített" gyorsan befejezni . . . :( :( :(
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: rudi and Kim Philby

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
2 512
8 006
113
Egy kisebb csapat (20+ fős) izraeli embert letartóztatott az Izraeli rendőrség és a Shin Bet, miután engedély nélkül kifejlesztettek és legyártottak egy adag un. loiter drónt (ie.: "öngyilkos" drónt) egy meg nem nevezett ázsiai országnak. A drónok egy kisebb gyorsítórakéta indította csaknem függőlegesen, majd egy légcsavar segedelmével repült tovább.

A téma több szempontból is érdekes, egyfelől, hogy ilyen kevés ember is hatékony fejlesztést tud kivitelezni, másfelől, hogy erre ilyen módon volt szükség - és lehetőség.

(forrás)

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 882
10 043
113
A franciák újabb csomag - ezúttal 50db - NX70-et rendeltek, amivel már 150-nél tartanak.
Ez bár nem legkisebb micro drón, de elvileg még annak számít, és a franciák saját fejlesztése.
Mellesleg ezzel a drónnal adták a célt az MMP NLOS indításához.


És van még egy érdekes tulajdonsága, amit az eddigi drónoknál még nem láttam. Van vezetékes unlimited flight time módja is:
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
1 941
2 853
113
A franciák újabb csomag - ezúttal 50db - NX70-et rendeltek, amivel már 150-nél tartanak.
Ez bár nem legkisebb micro drón, de elvileg még annak számít, és a franciák saját fejlesztése.
Mellesleg ezzel a drónnal adták a célt az MMP NLOS indításához.


És van még egy érdekes tulajdonsága, amit az eddigi drónoknál még nem láttam. Van vezetékes unlimited flight time módja is:


...ezt vezetékes üzemmódút (is) "rendeltem" hónapokkal ezelőtt a Hu/ T-72 alfórumban a sajátokhoz, felújítással együtt!


...jut eszembe: ezt a témát "szereted"! :eek:
(...attól még jó lenne. Nnnna, ...meg a Leoknak is! Nnnna. Bocssss... ;))
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 882
10 043
113
...ezt vezetékes üzemmódút (is) "rendeltem" hónapokkal ezelőtt a Hu/ T-72 alfórumban a sajátokhoz, felújítással együtt!


...jut eszembe: ezt a témát "szereted"! :eek:
(...attól még jó lenne. Nnnna, ...meg a Leoknak is! Nnnna. Bocssss... ;))
A T-72-t akarod vezetéken távirányítani?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
1 941
2 853
113
A T-72-t akarod vezetéken távirányítani?
Nem.
A T-72-ből akarok "kukucskálni", infra- és minden egyéb tartományban, meg ha kell ATGM-et keresni/figyelni, az akkus mód megkötései nélkül: így nincs akku-idő-korlát!
...pár méterrel magasabban a T-72 felett, alig észrevehetően: Aha... :D
...de amikor drótnélküli üzemmód kell, az is legyen lehetőség, és van is, mert addig se "fogy el az elektron" a drón-akkuból!

Ebből is meg lehetett volna/lehetne csinálni egy proto-t, hetek alatt!
(...ehelyett nézik a Yt-on a "dicsőítő" videót! :( + :mad: :mad: :mad: )


U.i: A T-72-ket meg majd kb. jó 10+ év múlva "akarom" drónként távirányítani.
 

Galthran

Well-Known Member
2020. január 31.
845
2 697
93
És van még egy érdekes tulajdonsága, amit az eddigi drónoknál még nem láttam. Van vezetékes unlimited flight time módja is:
ez jól néz ki, kurva nagy terület megfigyelhető ha kis földi távirányítású járgányokra szerelünk ilyeneket, plusz mehet a harckocsik tornyába is, meglesni mi van a ház vagy domb mögött pl. csúcs!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 882
10 043
113
ez jól néz ki, kurva nagy terület megfigyelhető ha kis földi távirányítású járgányokra szerelünk ilyeneket, plusz mehet a harckocsik tornyába is, meglesni mi van a ház vagy domb mögött pl. csúcs!
Először elég ezeket szakaszonként 1-1 leosztásban a lövészeknél, de a felderítőknél rajonként is a járműbe/re tenni. Előnye még a vezetékes módnak, hogy nincs elektronikai jelkibocsátás sem, ami elárulná a helyzetet.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Galthran

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 154
19 834
113
"Az Európai Bizottság az EUDAAS (European Detect and Avoid System) konzorciumot választotta, hogy az Európai Védelmi Ipari Fejlesztési Program keretében fejlessze a nagy katonai távvezérelt légijármű-rendszerek észlelésének és elkerülésének képességét.

A több mint 21 millió euró értékű támogatási megállapodást 2020. december 1-jén írták alá.

Az EUDAAS program kifejleszti és validál egy 100% -ban európai észlelési és elkerülési (DAA) megoldást a nagy katonai távvezérelt légijármű-rendszerek (RPAS) biztonságos beillesztésére az európai légi forgalomba. A DAA rendszer biztosítja a távvezérlő pilóta számára a „látás és elkerülés” képességét, ideértve egy teljesen automatikus ütközéselhárító funkciót, amely manővereket indít, hogy szükség esetén elkerülje az ütközést más repülőgépekkel. A rendszert integrálni kell a légiforgalmi irányítási rendszerbe.

A technológia biztosítja, hogy a pilóta nélküli és távvezérelt repülőgépek ne ütközzenek össze más repülőgépekkel. Míg a projekt a katonai pilóta nélküli repülőgépekre összpontosít, a technológia teljes mértékben alkalmazható a polgári rendszerekre is ”- mondja Ann-Kristin Adolfsson.

A technológia teljes mértékben megfelel a polgári követelményeknek, támogatja a polgári drónok biztonságos üzemeltetését is, például a szállítás, a mezőgazdasági és az erdészeti, a környezetvédelemi, a határőrzési és a városi légi mobilitás (UAM) területén.

A kifejlesztett Detect and Avoid rendszert számos pilóta nélküli platformon tesztelik, beleértve a közepes magasságú, hosszú élettartamú RPAS-t (EuroMALE tesztplatform) és a taktikai pilóta nélküli légi járműveket (TUAV). A program három évig fog működni, és szorosan együttműködik a civil fejlesztésekkel a területen, például az Európai Bizottság SESAR2020 programjában, az EUROCAE szabványosításában és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséggel (EASA) történő szabályozási fejlesztésben.

Az öt részt vevő EU-tagállam védelmi minisztériuma támogatja a programot. A részt vevő országok Svédország (vezető nemzet), Olaszország, Németország, Franciaország és Spanyolország. Ezek a nemzetek az Európai Bizottság támogatásán felül finanszírozást is nyújtanak a program számára, amely az ipari hozzájárulás mellett + 30 millió eurós programot eredményez.

A konzorcium a következő tagokból áll: Saab AB (svéd, koordinátor), Centro Italiano Richerche Aerospaziali CIRA SCPA (Olaszország), Diehl Defense GMBH & Co. KG (Németország), Deutches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (Németország), Hensoldt Sensors GmbH (Németország), Indra Sistemas (Spanyolország), Leonardo SPA (Olaszország), Safran Electronics & Defense (Franciaország), Thales Six GTS France SAS (Franciaország), Onera (Franciaország) és az Eurocontrol (Belgium). További résztvevők a Thales AVS SAS (Franciaország) és az Airbus Defense and Space GmbH (Németország).
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 154
19 834
113


Kelley Aerospace’s supersonic combat drone concept: Arrow UCAV