Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Szerintem csak a Tucano számára nagyon szerencsés körülmények között tudná legyőzni bármelyik II. VH-s csúcs-vadászt, még a gyorsabb Super Tucano végsebessége is 600km/ó alatt van, Mustang a Corsair és a Bf-109G is 700 körül tudott, még a La-7 is 650 fölött repülte a csúcsot, az utazósebességük is nagyjából így aránylott egymáshoz. Arról nem is beszélve, hogy a dugattyús motor felgyorsulása is sokkal jobb mint a légcsavaros gázturbináé, a fegyverzetük is erősebb és milyen légiharc-gyakorlattal megáldott pilóták repültek a fenti háborús gépekkel. Szóval ne felejtsük el, hogy a Tucan azért alapvetően kiképzőgépnek lett tervezve és nem légiharcosnak."Amator erdeklodo" kerdes. Ezek a Tucanok mar inkabb ilyen jaror/CAS-ra specializalt gepek, vagy a technologia fejlodese miatt ugymond mar siman lenyomnak gepagyus dogfight-ban a II. VH-s/Koreas "top" gepeket? Ugy emlekszem valahonnan,h. anno a koreai haborukban elertek a "csucsot" (az akkori tech-el) amit ki lehetett hozni az ilyen gepekbol(Mustang?La-9?). (remelem ertitek a gep mely tulajdonsagaira celzok, nem arra hogy pl. sisakcelzos/datalinkes stb.)
Szerintem csak a Tucano számára nagyon szerencsés körülmények között tudná legyőzni bármelyik II. VH-s csúcs-vadászt, még a gyorsabb Super Tucano végsebessége is 600km/ó alatt van, Mustang a Corsair és a Bf-109G is 700 körül tudott, még a La-7 is 650 fölött repülte a csúcsot, az utazósebességük is nagyjából így aránylott egymáshoz. Arról nem is beszélve, hogy a dugattyús motor felgyorsulása is sokkal jobb mint a légcsavaros gázturbináé, a fegyverzetük is erősebb és milyen légiharc-gyakorlattal megáldott pilóták repültek a fenti háborús gépekkel. Szóval ne felejtsük el, hogy a Tucan azért alapvetően kiképzőgépnek lett tervezve és nem légiharcosnak.
Nem meglepő módon a Calidus B-250 első vevője a gyártó cég székhelye szerinti ország - UAE - légiereje.A Dubai Airshow-n bemutatták Kovács József legújabb remek művét: Calidus B-250-es COIN repülőgépet.
http://quwa.org/2017/11/13/uaes-calidus-llc-showcases-b-250-counterinsurgency-attack-aircraft/
A Calidus cég székhelye UAE-ban (Abu Dhabi) van. A gép le sem tagadhatná a EMB-314 Super Tucano gyökereket (az is Kovács József munkája)
A gép a Brazil Novaer céggel és az USA Rockwell Collins-szal együttműködésben készült. A Novaer tervezte a B-250-sárkányát (full carbon composit) , a RC-pedig
az avionikát (RC Pro Line Fusion)
A gép hajtóműve a jól bevált 1600 lóerős Pratt & Whitney Canada PT6A-68 turboprop.
A gép ferry hatótávolsága 2 400 nm, sebessége 557 km/h, 1 796 kg hasznos terhet vihet hét külső felfüggesztési ponton. Csúcsmagasság: 30 000 ft.
A többi Light Attack kategóriájú gép közül a B-250 állítólag az alacsony üzemeltetési költségeivel akar kitűnni...
Azért ukrán bizniszre nem épitkeznék. Még ha ajándékba kapnák...Úgy tűnik az Ukránok nem (sem) L-39 est fognak venni...
https://defence-blog.com/news/ukraine-looking-to-replace-l-39-with-super-tucano-trainer.html