KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Ezt kérdezd a braziloktól, akik hallgatnak a hibákról és a gyermekbetegségekről, melyek ki sem derülnek, mert eddig csak hazai piacra gyártották ezt a szállítógépet.

Tényleg mutass nekem 1 olyan új fejlesztésű katonai típust /lehet vadászgép vagy heli is/, mely hibák nélkül elsőre "tökéletesen" működik! Érdekes, a már exportra termelő világhírű gyártók képtelenek olyat gyártani, csak 1 brazil és néhány kínai cég, ahonnan nem jut ki információ és ahol /még/ nem dolgoznak exportra...

Te tényleg elhiszed, hogy csak a brazilok és a kínaiak tudnak hibátlan gépet produkálni...?!? Mert ha igen, akkor az elvtársaiddal Savonarola módjára rakjatok máglyát Adidas, Nike és Boss cuccaitokból, majd rohanjatok a kínai piacra hibátlan és óccó dolgokat venni...!!!

A másik lehetőség, hogy vártok pár évet, majd hallgatjátok a portugálok, a magyarok és a hollandok jajgatását...
Biztos hogy jönnek majd elő gyerkőc betegségek , dehogy az AN-26 után mi jöjjön az szerintem nemcsak Pesten, hanem Kecskeméten is téma volt!A hajozó állomány véleménye rengeteget nyomott a latba!Márpedig ők legkompetesebbek a témában.
 
Azért kérdeztem, hogy műszakilag mert a support és darabszám részét értem és elfogadtam eddig is a mondanivalójànak.

Viszont műszaki mutatóiban hol van olyan dolog ami nem megfelelő?
a műszaki oldal a tervezés szerint rendben van, a használat, a felhasználók meg majd meg tudják mondani, hogy tényleg minden rendben van-e a cuccal...... erre jelen pillanatban releváns válasz használat oldalról csak feltételesen adható, ehhez kell még jó pár év és minél több felhasználó, rendelő, a velük begyüjtött gyakorlati tapasztalatokkal egyetemben..... ezzel természetesen nem pocskondiázni szeretném a gépet, mert nincs mire.... viszont a programnak azért nagy problémája volt, hogy a Boeing kihátrált a közös marketing és eladás koncepció mögül, pedig egyébbként az EMBRAER és a BOEING együtt tud működni
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
Most sikerült visszamondani a haterek promó anyagát!
Olvasd el még egyszer, hogy mire válaszoltál, és rájössz, hogy mit néztél el!
Különben ez is elég komoly bullshit!
A gép tervezésénél az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy ahol csak lehet, ott civil technikát alkalmazzanak.
A legkomolyabb supportot igénylő tétel a hajtómű, konkrétan egy igen elterjedt civil típus.
figyi huszár..... az hogy valami jó dolgokból "összelegózol" egy új eszközt, az nem biztosíték arra, hogy az új cucc is jó lesz..... ahhoz hogy kiderüljön, hogy jó-e, hogy mennyire jó, ahhoz rep órák, felhasználók és minnél több repülő példány kell..... amúgy neked sem nagy értéked az értelmes olvasás
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and formosa1
figyi huszár..... az hogy valami jó dolgokból "összelegózol" egy új eszközt, az nem biztosíték arra, hogy az új cucc is jó lesz..... ahhoz hogy kiderüljön, hogy jó-e, hogy mennyire jó, ahhoz rep órák, felhasználók és minnél több repülő példány kell..... amúgy neked sem nagy értéked az értelmes olvasás
Az igazsághoz az is hozzátartozik,hogy a brazil légierő a covid alatt szó szerint csapágyasra hajtotta a szolgálatban álló brazil KC-390- t és semmi probléma nem volt velük, paradox módon, ez is hozzájárult ahhoz, hogy a gazdasági helyzetre való tekintettel átmenetileg csökkentsék a megrendelt darabszámokat,mivel kiderült,hogy a gép nagyobb teljesítményre képes (megbízhatóság,technikai paraméterek,szervíz stb) mint amire eredetileg tervezték és kevesebb géppel is el tudták végezni a szállítási feladatokat.
 
a műszaki oldal a tervezés szerint rendben van, a használat, a felhasználók meg majd meg tudják mondani, hogy tényleg minden rendben van-e a cuccal...... erre jelen pillanatban releváns válasz használat oldalról csak feltételesen adható, ehhez kell még jó pár év és minél több felhasználó, rendelő, a velük begyüjtött gyakorlati tapasztalatokkal egyetemben..... ezzel természetesen nem pocskondiázni szeretném a gépet, mert nincs mire.... viszont a programnak azért nagy problémája volt, hogy a Boeing kihátrált a közös marketing és eladás koncepció mögül, pedig egyébbként az EMBRAER és a BOEING együtt tud működni
Miből hátrált ki? :eek:
Légyszi vezesd már le! :oops: :rolleyes:
Hagy szórakozzunk már egy kicsit.
 
  • Vicces
Reactions: kamm
az hogy valami jó dolgokból "összelegózol" egy új eszközt, az nem biztosíték arra, hogy az új cucc is jó lesz
A svéd griffmadár nagyon-nagyon hasonlatos példa lenne, relative kevés darabszám, kevés országba került rendszeresitésre, és köszöni szépen jól megvan. Megbizható, a svédek folyamatosan reszelgetésének köszönhetően szépen fejlődik a korral a maga korlátai között, pedig nem tisztán svéd termékről beszélünk, hanem gyak "legóról", ahogyan irtad.
Szeretnek egyesek úgy beszélni, mint ha ez lenne az Embraer első komolyabb repülője, amit gyártott, pedig pedig...
A többit meg feljebb szépen leirták, meg mi is korábban...van kockázat a beszerzésben, igen, de az eddigi tapasztalatok elég biztatóak és meggyőzőek. Majd kiderül idővel...
És meg lehet nyugodni, lesz még újabb rendszeresitő ország a hollandok után is...:cool:
 
Ezt kérdezd a braziloktól, akik hallgatnak a hibákról és a gyermekbetegségekről, melyek ki sem derülnek, mert eddig csak hazai piacra gyártották ezt a szállítógépet.

Tényleg mutass nekem 1 olyan új fejlesztésű katonai típust /lehet vadászgép vagy heli is/, mely hibák nélkül elsőre "tökéletesen" működik! Érdekes, a már exportra termelő világhírű gyártók képtelenek olyat gyártani, csak 1 brazil és néhány kínai cég, ahonnan nem jut ki információ és ahol /még/ nem dolgoznak exportra...

Te tényleg elhiszed, hogy csak a brazilok és a kínaiak tudnak hibátlan gépet produkálni...?!? Mert ha igen, akkor az elvtársaiddal Savonarola módjára rakjatok máglyát Adidas, Nike és Boss cuccaitokból, majd rohanjatok a kínai piacra hibátlan és óccó dolgokat venni...!!!

A másik lehetőség, hogy vártok pár évet, majd hallgatjátok a portugálok, a magyarok és a hollandok jajgatását...
Azt hallottátok hogy veszünk még 5-öt...??
 
a műszaki oldal a tervezés szerint rendben van, a használat, a felhasználók meg majd meg tudják mondani, hogy tényleg minden rendben van-e a cuccal...... erre jelen pillanatban releváns válasz használat oldalról csak feltételesen adható, ehhez kell még jó pár év és minél több felhasználó, rendelő, a velük begyüjtött gyakorlati tapasztalatokkal egyetemben..... ezzel természetesen nem pocskondiázni szeretném a gépet, mert nincs mire.... viszont a programnak azért nagy problémája volt, hogy a Boeing kihátrált a közös marketing és eladás koncepció mögül, pedig egyébbként az EMBRAER és a BOEING együtt tud működni
Ki hatralt ki honnan? :eek: Meg milyen gyakorlati tapasztalat kell meg? :eek:
 
Miből hátrált ki? :eek:
Légyszi vezesd már le! :oops: :rolleyes:
Hagy szórakozzunk már egy kicsit.
Erre gondolt:
"The deal was approved by Embraer's shareholders and was expected to close in June 2020 pending antitrust reviews, but in April 2020 Boeing terminated the joint venture deal due to impact of the 2019–20 coronavirus pandemic on aviation. Embraer alleges that the financial impact of the Boeing 737 MAX groundings contributed to the demise of the deal, while others allege that U.S. labor and political considerations played a role."
"Az Embraer részvényesei jóváhagyták az ügyletet és a trösztellenes felülvizsgálatok 2020 júniusában zárultak volna le, de 2020 áprilisában a Boeing felmondta a vegyesvállalati megállapodást a 2019–2020-as koronavírus-járvány légiközlekedésre gyakorolt hatása miatt. Embraer állítása szerint a Boeing 737 MAX repülési tilalma okozta pénzügyi hatások hozzájárultak az üzlet meghiúsulásához, míg mások azt állítják, hogy az amerikai munkaügyi és politikai megfontolások játszottak benne szerepet."

Ugyan ott van lentebb ez a mondat is:
"Despite the termination of the two joint ventures, the agreement relating to marketing of the C-390 military aircraft remains, though analysts say the prospects of international sales facilitated by Boeing have diminished."
"A vegyesvállalat megszűnése ellenére a C-390-es katonai repülőgépek forgalmazásával kapcsolatos megállapodás továbbra is fennáll, bár elemzők szerint a Boeing által elősegített nemzetközi eladások kilátásai csökkentek."

Maga a közös vállalat alapja nem a KC-390 lett volna, hanem a Boeing olyat akart húzni az EMBRAER-rel, amit az Airbus és a Bombardier meglépett a CSeries kapcsán. Mivel más valós (értsd ténylegesen szóba jöhető) alternatívájuk nem volt (azaz az SSJ, MRJ, ARJ, stb nem játszott), így adta magát, hogy a brazil gyártóval lépjenek együttműködésre, mint a CSeries legkomolyabb vetélytársa. (A KC-390 mondhatni "járulékos nyereség" lett volna, plusszban kapóra jött volna a Boeingnek, hiszen ebben a szegmensben is ellenfele lehetett volna a Lockheed Martinnak.)

Summa summarum itt a polgári piac és az E-Series volt az együttműködés fő mozgatórugója, nem a KC-390, így az együtt-nem-működés oka sem a katonai gép volt, hanem sok egyéb más ok.
 
Erre gondolt:
"The deal was approved by Embraer's shareholders and was expected to close in June 2020 pending antitrust reviews, but in April 2020 Boeing terminated the joint venture deal due to impact of the 2019–20 coronavirus pandemic on aviation. Embraer alleges that the financial impact of the Boeing 737 MAX groundings contributed to the demise of the deal, while others allege that U.S. labor and political considerations played a role."
"Az Embraer részvényesei jóváhagyták az ügyletet és a trösztellenes felülvizsgálatok 2020 júniusában zárultak volna le, de 2020 áprilisában a Boeing felmondta a vegyesvállalati megállapodást a 2019–2020-as koronavírus-járvány légiközlekedésre gyakorolt hatása miatt. Embraer állítása szerint a Boeing 737 MAX repülési tilalma okozta pénzügyi hatások hozzájárultak az üzlet meghiúsulásához, míg mások azt állítják, hogy az amerikai munkaügyi és politikai megfontolások játszottak benne szerepet."

Ugyan ott van lentebb ez a mondat is:
"Despite the termination of the two joint ventures, the agreement relating to marketing of the C-390 military aircraft remains, though analysts say the prospects of international sales facilitated by Boeing have diminished."
"A vegyesvállalat megszűnése ellenére a C-390-es katonai repülőgépek forgalmazásával kapcsolatos megállapodás továbbra is fennáll, bár elemzők szerint a Boeing által elősegített nemzetközi eladások kilátásai csökkentek."

Maga a közös vállalat alapja nem a KC-390 lett volna, hanem a Boeing olyat akart húzni az EMBRAER-rel, amit az Airbus és a Bombardier meglépett a CSeries kapcsán. Mivel más valós (értsd ténylegesen szóba jöhető) alternatívájuk nem volt (azaz az SSJ, MRJ, ARJ, stb nem játszott), így adta magát, hogy a brazil gyártóval lépjenek együttműködésre, mint a CSeries legkomolyabb vetélytársa. (A KC-390 mondhatni "járulékos nyereség" lett volna, plusszban kapóra jött volna a Boeingnek, hiszen ebben a szegmensben is ellenfele lehetett volna a Lockheed Martinnak.)

Summa summarum itt a polgári piac és az E-Series volt az együttműködés fő mozgatórugója, nem a KC-390, így az együtt-nem-működés oka sem a katonai gép volt, hanem sok egyéb más ok.
Pontosan erről van szó. Ezzel én tisztában voltam. :cool:
De, igazság szerint lelőtted a poént! :rolleyes: :oops:
Kíváncsi lettem volna, hogy hogyan vezeti le a kolléga, hogy márpedig szar a gép és a szar KC-390-es miatt bukott be a Boeing együttműködés.
Különben szinte biztos, hogy a 737 MAX problémái álltak a háttérben. A várható büntetések, kötbérek miegymás teljesen lehetetlenné tette, hogy kifizessék az Embraer-t.
Másrészről pedig a KC-390 programban a Boeing nem is szerzett volna többségi tulajdont, ennek ellenére a megállapodásban ragaszkodott hozzá a Boeing.
Bizonyára, mert olyan szar...
 
Az indiaiaknak nagy szükségük van a kapacitásokra. C-17-ből nem tudtak eleget venni.
A jóval kisebb C-295-ből részben otthon gyartva beszereztek 56-ot, a közelmúltban, de a kettő között egészen sokat tudnának még hasznosítani!
Én még várok az araboktól is egy komolyabb rendelésre.
Szaud-Arábiának még talán most is lóg a levegőben 15db A400M, de mivel a németek megmakacsolták magukat (és az Airbus nem tudja őket megkerülni), előbb utóbb másik gépet fognak venni.
Hogy kiváltsak a 15 A400M-met, simán várható ott is egy 20 gépes megrendelés!
 
Az indiaiaknak nagy szükségük van a kapacitásokra. C-17-ből nem tudtak eleget venni.
A jóval kisebb C-295-ből részben otthon gyartva beszereztek 56-ot, a közelmúltban, de a kettő között egészen sokat tudnának még hasznosítani!
Én még várok az araboktól is egy komolyabb rendelésre.
Szaud-Arábiának még talán most is lóg a levegőben 15db A400M, de mivel a németek megmakacsolták magukat (és az Airbus nem tudja őket megkerülni), előbb utóbb másik gépet fognak venni.
Hogy kiváltsak a 15 A400M-met, simán várható ott is egy 20 gépes megrendelés!
Arábiában nem lóg semmi, mert ők GYÁRTANI akarnak. - Ez kiderült akkor, amikor még az Antonovval akartak üzletet kötni...

Indiában hasonló a helyzet, amibe az Embraer és Brazília nem fog belemenni...!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Az indiaiaknak nagy szükségük van a kapacitásokra. C-17-ből nem tudtak eleget venni.
Hat, abbol senki nem tud eleget venni, mert lassan egy evtizede megszunt a gyartasa...

A jóval kisebb C-295-ből részben otthon gyartva beszereztek 56-ot, a közelmúltban, de a kettő között egészen sokat tudnának még hasznosítani!
Én még várok az araboktól is egy komolyabb rendelésre.
Szaud-Arábiának még talán most is lóg a levegőben 15db A400M, de mivel a németek megmakacsolták magukat (és az Airbus nem tudja őket megkerülni), előbb utóbb másik gépet fognak venni.
Hogy kiváltsak a 15 A400M-met, simán várható ott is egy 20 gépes megrendelés!
Igen, ez erdekes lesz, hogy a nemeteket meg tudjak-e kerulni a franciak vegul... turneztak mostanaban a burnuszos torzseknel a brazilok?
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Arábiában nem lóg semmi, mert ők GYÁRTANI akarnak. - Ez kiderült akkor, amikor még az Antonovval akartak üzletet kötni...
Szeretnenek ok sok mindent, csak nincsen hozza semmi az olajbol szarmazo penzen kivul..
OLDALAKON at olvasgathatsz szaudi meg obolbeli allasajanlatokat minden IT meg defense allaskereso kategoriaban, mert a sajat, elmult 30-40 ervben grundolt egyetemeik kepzesei tovabbra sem ernek semmit ilyesmihez.

Indiában hasonló a helyzet, amibe az Embraer és Brazília nem fog belemenni...!!!
 
Hat, abbol senki nem tud eleget venni, mert lassan egy evtizede megszunt a gyartasa...
Pont ezért írtam.
Ők vették (túllicitáltak mindenkit) meg az utolsó darabot.
Többet is vettek volna, de hozták a szokásos formájukat, és addig vaciláltak, hogy mire döntöttek, a Boeing elkezdte lebontani a beszállítói láncot.
Ezért írzam, hogy valamivel pótolni kell a hiányzó kapacitást.
 
Arábiában nem lóg semmi, mert ők GYÁRTANI akarnak. - Ez kiderült akkor, amikor még az Antonovval akartak üzletet kötni...

Indiában hasonló a helyzet, amibe az Embraer és Brazília nem fog belemenni...!!!
Hát ha aszondanák Aladdinék hogy hama hama 60-80 darab kell otthoni (rész) barkácsolással szerintem erősen elgondolkoznának rajta...!
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus