Erre gondolt:
en.wikipedia.org
"The deal was approved by Embraer's shareholders and was expected to close in June 2020 pending
antitrust reviews, but in April 2020 Boeing terminated the joint venture deal due to
impact of the 2019–20 coronavirus pandemic on aviation. Embraer alleges that the financial impact of the
Boeing 737 MAX groundings contributed to the demise of the deal, while others allege that U.S. labor and political considerations played a role."
"Az Embraer részvényesei jóváhagyták az ügyletet és a trösztellenes felülvizsgálatok 2020 júniusában zárultak volna le, de 2020 áprilisában a Boeing felmondta a vegyesvállalati megállapodást a 2019–2020-as koronavírus-járvány légiközlekedésre gyakorolt hatása miatt. Embraer állítása szerint a Boeing 737 MAX repülési tilalma okozta pénzügyi hatások hozzájárultak az üzlet meghiúsulásához, míg mások azt állítják, hogy az amerikai munkaügyi és politikai megfontolások játszottak benne szerepet."
Ugyan ott van lentebb ez a mondat is:
"Despite the termination of the two joint ventures, the agreement relating to marketing of the C-390 military aircraft remains, though analysts say the prospects of international sales facilitated by Boeing have diminished."
"A vegyesvállalat megszűnése ellenére a C-390-es katonai repülőgépek forgalmazásával kapcsolatos megállapodás továbbra is fennáll, bár elemzők szerint a Boeing által elősegített nemzetközi eladások kilátásai csökkentek."
Maga a közös vállalat alapja nem a KC-390 lett volna, hanem a Boeing olyat akart húzni az EMBRAER-rel, amit az Airbus és a Bombardier meglépett a CSeries kapcsán. Mivel más valós (értsd ténylegesen szóba jöhető) alternatívájuk nem volt (azaz az SSJ, MRJ, ARJ, stb nem játszott), így adta magát, hogy a brazil gyártóval lépjenek együttműködésre, mint a CSeries legkomolyabb vetélytársa. (A KC-390 mondhatni "járulékos nyereség" lett volna, plusszban kapóra jött volna a Boeingnek, hiszen ebben a szegmensben is ellenfele lehetett volna a Lockheed Martinnak.)
Summa summarum itt a polgári piac és az E-Series volt az együttműködés fő mozgatórugója, nem a KC-390, így az együtt-nem-működés oka sem a katonai gép volt, hanem sok egyéb más ok.